suntra

Alla inlägg under juli 2010

Av Sessi - 31 juli 2010 21:08

Dagbok, funderade på att se film idag men vet inte riktigt. Mormor är här och jag hatar det. Hon är shiet sträng och ser alltid surt på mig. Hon skulle väl knappast sakna mig ifall jag skulle försvinna, eller..? Men iaf, Alex har bråkat jätte mycket med mig idag > . < Försökte köra ut honom från rummet och så, men han bara förstörde allting för mig mer och mer. Något fel på mig som han hatar? Min egen bror... Hatar mig? Han skrek och hotade med att slå mig... Vilket inte direkt är något nytt, men det gör ont varje gång. Varje gång.. Han slår mig eller ens tar tag i mig för att få mig att lyssna. De gånger jag bara vill gömma mig och lugna ner mig. Hur är det med min syster då? Christina? Hon blir sur för det minsta lilla jag säger.. Så.. Ibland undrar jag ifall jag är ett misstag... Men iaf, jag tror inte det blir film idag. Kanske imorgon ; ) Har suttit och arbetat med en header, hela dagen. igen x D Därför sitter jag nu och lyssnar på musik som verkligen får mig att gråta. Det är inte så många låtar som får mig att göra det, dess värre finns det fler Anime serier som får mig att gråta. Hehe... x D Idag när jag skulle skriva ett brev till min vän som bor 50 kilometer från mig så blev jag så uttråkad att jag började rita. På det pappret som jag skulle skriva brevet x D Dessutom hade jag redan börjat på med att skriva så det var lite... Generande att berätta det till min mamma, eftersom jag lånade hennes brevpapper x D Tyvärr hann jag inte ta bild på det, eftersom min kamera bestämde sig för att sova. Måste ladda den. Men istället lägger jag ut en bild på mig.

 
Min ena nagel brast idag, när jag skulle slå Alex med kudden : ( Den var nästan 2 cm lång, så det var rätt synd att den brast. Men ja.. Jag konstaterade nyss att jag borde tänka lite på verkligheten också. Kanske kommer bara skriva sent på kvällen inläggen? Men det gör jag annars väl också. Sitta lite mindre vid datorn och så också. Vilket betyder bland annat detta; mindre tid att chatta, rolla, laga avatarer/bakgrunder/headers och att ens leva. Mitt liv finns inte i verkligheten, mitt liv finns i datan. Eller ja... jag läser ju rätt mycket och så, men det räcker inte. Borde ut och röra på mig. Se naturen. En bra idé. Kanske kan gå ned lite i vikt också. Kanske få lite smalare lår också, och kunna bära sådana kläder som passat tidigare men inte längre. Jag vet ej varför men, det känns lite som om alla skulle vara arga på mig idag. Mormor, mamma, Alex, jag och alla andra... Varför? Har jag som vanligt gjort något fel? Fast jag borde inte gjort det. Allting borde vara okej... Men som vanligt är det inte. Bara skolan börjar igen kommer jag må bra. Jag är säker på det. Dit är det 16 dagar. Bara 16.. Andra skulle väl göra vad som helst med att få ha ett ännu längre sommarlov men inte jag. Mina dagar har börjat se likadanna ut. Allihopa. Det är ett märke på att jag inte längre behöver ledighet från skolan. Jag är utvilad och är redo för ett nytt liv. Ett nytt försök. Nya krafter, nytt liv och nya känslor. Men nu är jag dum och lägger in en till bild på mig x D

 
Dessutom tänker jag upprepa att det bara är 16 dagar kvar tills skolan börjar : D

 

Av Sessi - 30 juli 2010 22:20

Dagbok, idag har man varit till biblioteket <3 Lämnade in då 26 stycken böcker och kom hem tillbaka med 13 böcker x D Nu kommer jag ha böcker att läsa ett tag : ) Har tagit bilder idag men inga bilder på biblioteket : ( Nästa gång tänker jag cykla till biblioteket istället x D Och ta kameran med. Och fota riktigt ordentligt : 3 Men precis för inte så många minuter sedan överraskades jag av en nattfjäril x D Den flög helt förbi mig. Ena vingen tog till och med tag i min kind. Ofc, att jag först blev lite lätt skrämd x D Men jag tänker ta och skriva en liten lista på böcker som jag skall läsa. Eller i den ordningen jag läser ; ) Men före det skall jag stoppa in en bild på min förra bokhög jag hade hemma x D

   
Listan dåh : 3 ;

Harry Potter och Fenixorden - J.K.Rowling - håller på att läsa
Liv & Lovisa - Emma Granholm
Skräckens cirkus - Darren Shan
Sanning eller konsekvens - Annika Thor
Under en himmel av glas - Martin Widmark
Farväl min vän - Lurlene McDaniel
Afrodite och sveket - Ritta Jacobsson
Jaha... Vad har man annat gjort? Suttit vid datan och gjort ingenting x D Men äsch dåh... Nu undrar jag var August är... Har kallt och han skulle kunna komma och värma mig. Men ja, istället kommer det en bild på honom < 3

  
Sedan vi satte myggnät för fönstret har han börjar gå in ch ut den vägen x D Han värkar inte förstå att det är där för att hålla mygg borta från att komma in, inte för att han skall kunna klättra ut och in x D Haha : P Och bara för att jag har tråkigt lägger jag in en bild på mig.

 
Som man nu olyckligtvis ser mina tänder på x D Men iaf, jag vill tillbaka till skolan. Trots att rasterna är delvis helt dåliga. Skolan, skolan, skolan, skolan. Snart kommer jag sjunga skolan, skolan, skolan hela tiden x D 17 dagar kvar, och jag nästan längtar att få klippa en ny frisyr före det. Eftersom jag vill prova något nytt : ) Det var en period som jag inte ens våga klippa något mycket bort. Bara topparna, så att håret mådde bättre. Nu är jag nästan redo på att göra hurdan klippning som helst, förutom att ta bort allting eller liknanade förstås x D Men jag upprepar igen, bara för att jag skall minnas det, 17 dagar kvar tills skolan börjar : D
 

Av Sessi - 29 juli 2010 16:35

Dagbok, jag har gjort lite såsom saker idag : ) Talade nyss med grannen om lite saker. Hörde till lika på radion att det har slagits rekord av högsta värmen i Finland. Förra rekordet var från 1914 och då var det 35,9 grader varmt. Idag slogs rekordet med 37,2 grader. Varmt. Som tur var det inte här jag bor som det var så varmt x D Är halft död redan. Skulle fara till biblioteket idag med mamma och Alex men det blev inget av : ( Imorron istället. har jue 25 böcker som jag måste lämna in : P Så det är kanske på tiden att lämna in dem snart? Hoppas jag hinner läsa den sista boken innan imorron också så kan jag lämna in alla på en gång : ) Och medans vi är i biblioteket då så tror jag att jag skall passa på att låna böcker också x D Men innan jag börjar läsa dem skall jag läsa färdigt Harry Potter och Fenixorden : ) Nu har jag väl ingen bild att lägga in i mitt fina inlägg men jag skall kolla, annars lägger jag in massvis med bilder imorgon x D  Som jag också trodde. Inga bilder som jag inte visat. Men iallafall. Solen lyser och allting är varmt och fint. Tror att jag snart skall ta min bok och gå ut och sätta mig i skuggan och läsa den. Om jag läser klart den snabbt, då fortsätter jag med att läsa på Harry Potter och Fenixorden. Är det bara jag eller är det tyst i rummet? x D I need some music < 3 Sommaren kommer snart tina bort och då är skolan här. Det vill säga att det är 18 dagar kvar tills skolan börjar : D Men innan jag avslutar så säger jag en sista sak ; )
Lyssnar på denna; http://www.youtube.com/watch?v=crYDOdZ2LC4 />

Av Sessi - 28 juli 2010 19:35

Dagbok, idag har jag haft det roligt : D Jobbade hemma till klockan två ungefär och sedan tog jag cykeln och cyklade till Vilma : ) Vilma är min klasskamrat och bor 3 kilometer från mig. Det var bra att jag fick lite motion, och dessutom såg inte dagen precis ut som alla andra dagar har sett ut. Vi körde rätt länge sanning eller konka. Men vad vi frågade varandra om är en hemlis : P Annars har man inte gjort någonting. Jag har bild på väskan som jag lovade : )

  Det var svårt att ta bild på väskan. Är inte van vid sådant. Och medan jag kollade bilder som jag tagit så passade jag på och ladda upp en bild på mig från igår också.
 
Gjorde ett tappert försök att le på kortet men det går inte så bra alltid x D Försökte få Alex att skapa en blogg med icke. Hade haft lust att göra en åt honom och fixa den x D Men jag lät bli. Istället kan jag berätta att min höst-header är färdig för att bli andvänd. Kommer Ändra på bloggen när skolan börjar igen för mig. Vilket är om 19 dagar : D Mår faktiskt en aning bättre och längtar tills skolan börjar. Undrar om de i klassen har ändrats sedan sist? : P Ibland funderar jag verkligen om jag betyder någonting för dem. Ibland står det klart för mig att jag är deras vän och ibland tvivlar jag. Idag tvivlar jag otroligt mycket.
 

Av Sessi - 27 juli 2010 18:24

Dagbok, värmen tar livet av mig x D Orkar nästan inte ens sitta vid datan, och då börjar det verkligen vara för varmt ute. Eller ja... Bara jag hör melodiin så lever jag väl : ) Var och handlade idag. Mamma köpte massa dricka hem x D Värmen, som sagt. Själv köpte jag en väska : ) Bilder kommer på den. Min syster köpte en nästan likadan : )  Har hörlurarna nu. Finns bara ett par hemma och jag bråkar med storebror om dem hela tiden. Förtillfället är det jag som vunnit. Får se när jag förlorar... : P Vilket jag inte kommer göra direkt. Men, egentligen finns det inget att säga. Skall imorgon fara till Vilma. Första gången på hela sommarlovet x D Mina klasskamrater har inte varit inne så mycker på msn och så. Har hört av dem då och då. Kommer höra av dem mer när skolan börjar igen : D Saknar det så otroligt mycket < 3 Men ja.... Jag tror att det är 20 dagar kvar tills skolan börjar : ) Bara 20. Jag kommer väl överleva det < 3 Ha en trevlig dag alla : D

 

Av Sessi - 27 juli 2010 13:07

Detta är en novell som är baserad på en dröm som jag drömde en gång. Något som verkligen är min värsta mardröm. Jag kommer inte skriva hela den så jag skriver det som jag tycker är värt att skriva för tillfället. : )
________________________________________________________________________

Jag huttrade till när jag kände den svala vindpusten mot mina bara armar, innan jag kollade omkring, i hopp om att få se Malin, min bästa vän innan jag åkte.  Jag skulle nästa dag åka till mitt nya hemland. Mina föräldrar hade kommit överrens om att vi skulle flytta till Japan, delvis för att min faster bodde där. En annan del av sanningen var att de hoppades att jag skulle spendera mer tid på läxorna. Jag huttrade till vid en till vindpust vid mina armar och nyste. Direkt efter det hörde jag bekanta fotsteg.
"Mia..." tänkte jag och drog den tunna jackan på mig. Mia dök strax efter det upp bakom hörnet. Trots att vinden var väldigt kall nu, så visste jag att Mia hade fällt många tårar.
- Hej... Mia, sa jag en aning försiktigt och såg på Mia's rödgråtna ansikte. Jag stod där tyst en stund i det kalla vädret och väntade på att Mia skulle svara, men hon förblev tyst. 
- Mia? frågade jag oroligt och gäll röst, till lika som jag av ren vanhet tog några steg närmare henne och sträckte fram handen för att röra henne. Mia's hand sköt snabbt upp och slog undan min kalla hand.
- Rör mig inte, viskade hon i en snyftning. Jag såg oförstående på Malin medan jag kände hur luften blev kallare, och auran kring Mia värkade bestå av hat, sorg och saknad.
- Vad har det hänt, Mia? frågade jag och såg med samma oförstående blick på henne. Mia snyftade och såg på mig med sina ögon.
- Skall du verkligen åka? viskade hon och bet sig i läppen för att inte den inte skulle börja darra. Min blick var fortfarande oförstående men även ordlös riktad på Mia. Jag stod där en stund i tystnad och bara såg på henne innan jag nickade långsamt. Tårarna började direkt rinna nerför Mia's kinder och Mia tog stegen närmare mig och kramade om mig. Jag blev kall inombords och började nästan frysa ännu mer.
_____________________________________________________________________
Mer kommer nog om någon vecka eller så : )

Av Sessi - 26 juli 2010 19:29

Dagbok, jag mår dåligt. Saknar verkligen de tidiga morgnarna att stiga upp och göra sig iordning och sedan cykla till skolan. Vart har de försvunnit? Det är delvis varför jag inte gillar loven. Jag saknar otroligt mycket skolan, och en viss person. Dock läser han inte min blogg och så... Det gör ont inom mig av saknad och sorg. Jag borde kanske aldrig tänka så mycket på honom. Hur skulle jag kunna sluta med det? Han betyder mycker för mig... Så mycket... Min bror gör inte saken bättre. Tar alltid hörlurarna och andra saker av mig. Min saknad och sorg blir alltid hela tiden bara kraftigare. Och då jag är fylld med saknad och sorg går jag fram i framtiden och känner på döden. Så som den verkligen är. Det är skrämmande. Jag känner mig tömd på allting. Precis allting. All glädje, sorg och neutralitét. Inget finns kvar. Bara mörkret. Kusligt för mig att ens tänka på det. Borde tänka på dagen som jag är på, inte morgondagen, men det är svårt. Hur skall jag kunna låta bli att göra det? Brr... Men ja... Min personliga nedräkning är på 21 dagar, vilket är 3 veckor. Orkar inte stå ut med det. Kan det inte bara spolas framåt så att jag får börja skolan igen? : ( Mest för att jag vill känna igen mig själv igen. Borde kanske göra som sis säger... Tänka på det positiva och göra det positiva... Så steg ett är att sova ordentligt och lugna ner mig. Steg två är att göra något roligt. Steg tre är att börja tänka positivt. Och det sista steget, steg fyra, är att minnas att borsta tänderna. : P Jag vet, viktigt steg, det fjärde ; )

Av Sessi - 25 juli 2010 19:25

Dagbok, jag vet inte hur jag kom på idéen som sedan värkade vara en bra idé men jag ser verkligen bra ut på kort med hörlurar på : ) Har laddat upp foton som jag tänker visa. Alla har jue sin egen smak om den saken, men jag tycker jag passar otroligt bra så ; )          
 
Jag gillar att ta kort och bilder på andra och mig själv går bra också. Bilden togs i min brors rum ; ) Mitt rum är nämligen stökigt : P Vågar inte ta pictures of the room. Jag har fått en bra bild på Uzzina, yngsta hunden i familjen. Det är svårt att få bra bilder på henne ; )
   
Bilden är från igår, efter att hon och jag suttit och ätit morot : P Btw, jag hittade min 4 - års gamla tamagotchi igår. Har alltså suttit och knappat på den hela dagen idag x D Och nu tänker jag lägga in fler pictures of me : D
         
Älskar bilder < 3 Det kortet där det är flera bilder på mig, det är från när jag var yngre. Mellan åren 2003 och 2006 är de tagna ; ). Och de andra korten är då tagna år 2010 : ) Nya bilder och äldre bilder. Älskar bilder < 3 Sitter och lyssnar på sången "I'm your tamagotchi". Gillar den verkligen. Och slutligen tänkte jag lägga in en bild på flowers! : D
   Nu kommer jag inte precis på vad jag borde säga. Mitt liv är för tillfället toppen : ) Inga dåliga dagar på ett tag. Och nu skall jag starta en nedräkning tills när skolan börjar. Den 16 august 2010. Det är 22 dagar kvar tills jag börjar skolan igen! : D
 

Ovido - Quiz & Flashcards