suntra

Alla inlägg under augusti 2010

Av Sessi - 29 augusti 2010 12:23

Dagbok, idag är det en helt vanlig söndag. Inget märkligt har hänt. Som vanligt vaknade jag klockan 9.00 och satte på tv:n. Ofc, på Lördag och Söndag kommer det iaf två program som jag måste se på. Min pappa tycker att de programmen är idiotiska : ( Men ja, ja.. Pappas åsikt är någonting man inte ens behöver lyssna på x D Serierna heter "Code Lyoko" och "Bakugan". Och förstås är det Anime : P Lägger in två bilder som är från google på dessa Animen.

 


 

Den övre är Code Lyoko och den nedre är Bakugan. Men det ser man förstås på bilderna  x D  Korkade jag igen ; ) Men iaf, jag tänker nu babbla om Anime hela inlägget x D Ungefär, alltså. I Code Lyoko är personerna ( från bilden då ):
Odd
Aeilita

Jeremy

Yumi

Ulrich 
De är uppräknade från vänster till höger. Och i Bakugan är det:

Shun
Runo
Dan
Marucho

Julie
Alice
Billy ( finns inte på bilden )
och den där sista underliga personen som jag inte sett av i serien än x D

Men ja, när jag var yngre så såg jag på en serie vid namn "Sailor Moon". Jag var typ förälskad i den serien och det var min syster också ( som är då 10 år äldre än mig ). När den serien slutade komma på tv så slutade jag se på tv x D  Nu försöker jag se lite på tv, frihet från datan och så. Och läsa gör jag rätt mycket. Dock brukar jag ofta se på Anime via datan : P  Så därför sitter jag vid datan också rätt mycket. Men iaf, måste någon dag gå med mamma och framkalla alla bilder från kameran så att jag får minnet tömt. Så har jag plats att ta mycket bilder från Sveaborg, dit jag skall med klassen på Torsdag.
 

Av Sessi - 26 augusti 2010 17:47

Dagbok, om en vecka så skall jag på klassresa till Sveaborg. Vi skall vara där ett dygn. Och som vanligt så förstör det min Torsdag : ' (  Jag gillar Torsdagar för att jag får ha Textilslöjd då. Så nu kommer jag få vänta två veckor tills jag får ha Textilslöjd igen. Mamma lilla har varit snäll och köpt åt mig ett läxhäfte : ' ) Fick fortsätta på mitt kära örngott idag : ) Tror det kommer bli ganska snabbt färdigt, eller jag hoppas på det : ) Men tyvärr måste jag sluta, mamma har något tatans ärende igen...

 

Av Sessi - 23 augusti 2010 17:31

Dagbok, visst tar skolan mer tid än man tror? : O Plötsligt så har man ingen tid alls nästan. Men skall försöka skriva varje dag, trots att skolan komma ivägen ibland ; ) Så har jag en massa annat jag också skall göra bl.a hjälpa min mamma med olika saker och få lite fritid också. Jag skulle ju alltid kunna skriva på fritiden men det har inte slagit mig. Har inte fotograferat så mycket heller på sistonet, så kan inte ens skylla på det x D Men jag har haft skolan ivägen. Dumma skola. Hittade idag en hemsida där jag kan ladda ned olika penslar till gimp : D Försöker göra någonting vacker men ändå inte så speciellt, rätt enkelt : ) Ich Liebe those brushes < 3 Men ja, vi håller på och fixar utanför vår ytterdörr : ) Vi har en massa olika stenplattor där och vi skall fixa det så att det inte slipper och växa ogräs mellan dem ; ) Ett jobb som kräver koncentration och sådant. Borde koncentrera mig på mitt lilla arbete jag håller på med : P Sedan tror jag att jag skall ta en sväng med kameran ; ) Men innan det, får ni en av de få bilder jag tagit efter skolstarten.

 

 

Av Sessi - 19 augusti 2010 16:20

Dagbok, idag började vi med gymnastik... Dumt, dumt.. 2 timmar dessutom : (  Men annars har det varit bra ; ) Vi hade våra första Handarbets timmar idag : D Skall laga allra först ett örngott. Kanske gör en lite bättre skiss än den jag gjorde för att visa mina föräldrar hur den skall se ut : P Men förklarar lite. Grunden kommer vara vit, och så kommer den att ha volanger ( vet inte riktigt färgen ännu ). Kommer laga en bild på den, det skall vara ett par ögon i mitten ( kanske inte riktigt i mitten ) som stirrar på en, sedan skall jag laga ( med tyg ) texten "I'm always looking at you!". Kommer andvända det så ofta jag kan. Hade problem med att komma på vad jag skulle laga för bild, men till sist kom jag på det ^^ Annorlunda : D Precis som jag vill ha det. Jag tror att nästan alla gör någonting med "godnatt, good night, sweet dreams" -  tema. Jag håller mig till mina planer (A)  När jag började rita i mitt planeringshäfte, så började alla fråga vad det skulle bli, jag svarade "vänta och se". När jag ritat dit ögonen började alla tjattra om "hur skall du kunna sova om nätterna?", "tänk om du vaknar på natten och ser ögonen och inte somnar om!" och allt sådant... Tråkigt, tråkigt. Man skulle ju nästan vela att de inte skulle blanda sig i det. Sedan hittade jag på ett roligt skämt x D Eller vi tjejer i klassen skrattade mycket. Jag typ sa " Jag skriker av lycka av att få skriva g:n", Olivia sa " det gör du väl annars också?"

Jag: " Va? "

Olivia: " Jag kan inte säga det högt, vi är inte ensamma i rummet "

Jag: " Jaha... Det... "

Amanda: " Vad? "
Jag: " Inget... Jag talade om min... "
Olivia: " Groda "
Jag: " Ja, som heter Gustav "

Vi skrattade så mycket x D Och de 2 killar som var där fattade ingenting! x D Men jag lägger in en liten bild på mig som avslutning : )

      

Av Sessi - 17 augusti 2010 17:30

Dagbok, imorgon så börjar vi enligt vår riktiga läseordning. Stackars mig, vi börjar med fysik & Kemi. Något jag inte tycker om. Dessutom har vi gymnastik imorgon. Usch... Gillar inte gymnastik så jätte mycket. Mitt skolschema ser ut såhär:


Måndag:
9.00 - 9.45  Biologi & Geografi
10.00 - 10.45  Finska

11.15 - 12.00  Teckning
12.15 - 13.00  Teckning


Tisdag:

9.00 - 9.45  Finska

10.00 - 10.45  Historia

11.15 - 12.00  Biologi & Geografi
12.15 - 13.00  Engelska
13.15 - 14.00  Modersmål


Onsdag:

8.00 - 8.45  Fysik & Kemi

9.00 - 9.45  Matematik

10.00 - 10.45  Modersmål

11.15 - 12.00  Religon

12.15 - 13.00  Modersmål

13.15 - 14.00  Ute Gymnastik
14.00 - 14.45  Musik


Torsdag:

8.00 - 8.45  Gymnastik

9.00 - 9.45  Gymnastik

10.00 - 10.45  Religon

11.15 - 12.00  Matematik

12.15 - 13.00  Modersmål
13.15 - 14.00  Handarbete

14.00 - 14.45  Handarbete


Fredag:

8.00 - 8.45  Matematik

9.00 - 9.45  Modersmål

10.00 - 10.45  Matematik

11.15 - 12.00  Musik

12.15 - 13.00  Engelska


Mitt skolschema. Skulle inte orka tro att det finns ett sådant där skolschema...

 

Av Sessi - 16 augusti 2010 16:51

Dagbok, allting är normalt igen. Skolan började idag och jag sitter och tänker på det. På vad som egentligen hände på lunchrasten. Ibland skulle jag vilja söka upp dem och fråga vad det är för fel på brunetter men... Låter ändå bli. Ibland förstår jag inte alls... De vill vara mina vänner men ser någonting som hindrar dem...? Kanske ligger felet hos mig? Jag vet inte och jag bryr mig inte. Men för att återgå till bloggen : D Har fixat ny design ; ) Eftersom skolan har börjat räknas det som hösten 2010 alla foton som jag tar från idag till jullovet : D Måste bara sätta kameran på laddning då x D Men nu skall jag ta snart ta och läsa på Harry Potter och Fenixordern. Har kommit 100 sidor framåt i den : ) Tänkte lägga upp bild på min header, som före och efter bild ; )            Detta var före.
  Och detta är efter : D Själv älskar jag båda två < 3 Skall vara snabb med att fotografera nu till hösten : ) Kommer be min mamma om hjälp med att fotografera också : D  Då kanske jag kan få fina bilder på mig trots allt? : ) Tja... Borde kanske sluta skriva för att läsa : P


   

Av Sessi - 14 augusti 2010 22:15

Dagbok, har suttit framför datorn rätt mycket och inte alls läst i de böcker jag lånade från biblioteket ett tag. Tror att jag någon dag ( eller kväll ) sätter mig ned och läser. Mycket. Det finns mycket att göra. Skolan börjar snart : D Borde laga iordning skolväskan och allt det, men har inte orkat. Borde väl njuta lite av friheten x D Men nej då, istället sitter jag och gör det jag vanligtvis gör. Vilket får mig att må bättre än vad jag annars gör : ) Jag lever livet så som jag kan : D Bara att godta det som det kommer, eller springa iväg från det. Bara egentligen sitter och babblar dag in och dag ut. Bara skolan börjar igen finns det någonting att göra : ) Skall satsa på betygen iår, mer än vad jag gjorde förra året x D Men jag måste ta och lägga mig nu, skolan börjar på MÅNDAG! : D

 

Av Sessi - 13 augusti 2010 22:58

Dagbok, har varit hos Ida och så, därför har jag inte skrivit. Men från och med idag skall jag skriva ordentligt igen : ) Bara 3 dagar kvar tills skolan börjar : D Men jag har viktiga saker för mig så denna gång blir det ett kort, kort meddelande från mig.

 

Ovido - Quiz & Flashcards