suntra

Alla inlägg under oktober 2010

Av Sessi - 31 oktober 2010 06:23

Tjo hejsan svejsan! :)  
Jag har vaknat för tidigt. Alldeles för tidigt. Men i varjefall så finns det en mycket viktig sak jag måste göra idag. Nämligen skriva färdigt min novell till en novelltävling. Jag vet att det inte är så stor chans att jag vinner, men man hoppas väl på det bästa. Och nej, jag tror inte att jag vinner ;) Vet inte om jag orkar göra någonting idag. Skall kanske ta och se ifall mina vanliga söndags program kommer. Jag blir så arg eftersom jag missade igårs programmen :( Men jag tar väl igen det nästa vecka :P 
Och nu ligger det black out hos mig på vad jag skall skriva eller något. Förutom att jag kanske skall fixa en ny design och så. Det skall bli roligt :D  

Av Sessi - 26 oktober 2010 20:05

Yo!
Han vet det. Det var då min bror som skvallrade för honom. Jag låg och grät i över en timme. Bara för att min bror gått och berättat för honom. Jag kommer må pyton imorron. Måste leta reda på min mobil och berätta åt Soffi att jag berättat åt honom. Eller ja... Min bror berättade före, men jag berättade själv. Det är en bra del det också. Men jag kommer nog vara deppad några dagar innan jag fyllas av glädje och dansar omkring på rosor.
Var hos kuratorn idag. Det gick helt bra. Fick stiga upp jätte tidigt. Skulle vara där 45 minuter före jag började skolan. Så talade vi ungefär de 45 minuterna. Det kändes som 10 minuter ungefär. Otroligt hur jag lyckas lätta hjärtat på en så lång tid men att det känns kort! Jag har också berättat åt henne att jag har min fina blogg, där jag skriver av mig ibland. Eller då när det behövs. Nu behövs det verkligen. Så mycket tankar samlas i mitt huvud. Sedan blir det för många tankar och sedan exploderar det hela. Eller... Ungefär. 
Ingen i klassen typ vet om in blogg, eller läser den. Jag är glad för det. För då kan jag mycket enklare öppna mig och förklara. Släppa tankarna ned här och det blir så mycket enklare : )

 

Av Sessi - 25 oktober 2010 20:51

Tjala!
Skall upp tidigt imorron. Kring klockan 6 ( eller i Finland och 5 i Sweden ) eftersom jag skall vara 8.15 redan vid skolan fast jag börjar 9.00 Skall tala med kuratorn igen. Fortsätta ungefär där vi blev förra gången. Som sagt, vi kommer tala med regelbundna mellanrum. Till en början kanske vi har den lite oftare och så. Men jag tror att det är bra för mig att få tala med någon som jag på sätt och vis inte känner. Jag har bland annat berättat för henne om mina stora räddslor för min pappa, jag tror att jag inte ens har berättat det åt min mamma. Men... Som jag alltid kännt på mig, jag måste lita på mig själv mer. Därför berättat jag mer för henne också. Men yes! Vi har Historia imorgon : ) Ett av mina favorit ämnen. Fast före det har vi Finska. Jag är rätt bra i FInska men... Det går nog inte alltid bra. Försöker hålla mina betyg så höga som möjligt. Det är jobbigt. Dessutom skall jag lyckas fixa en massa saker också på internet. Dessutom ha lite fritid också. Jag har inte orkat sitta vi datan så mycket. Och då jag suttit vid datan har jag varit på facebook och spelat. Haft tråkigt. Men ja... 
Något jag verkligen är glad ( och ledsen ) över, är att jag är in love < 3  Fast negativ sak är att han jag är kär i är min brors kompis. Dock vet jag att han gillar mig också. Alla tjejerna i klassen ( de vet det ) tycker att jag borde fråga chans på honom. Jag vet inte. Jag är lite frånvarande alltid : P 
By the way, jag har funderat på att fixera om bloggen igen. Har tröttnat på designen och tänker ändra den. Lite bilder på min nya frisyr kommer också att komma inom kort tid : )

 

Av Sessi - 24 oktober 2010 10:17

Hejsan!
Japp, jag har börjat planera till mitt försenade födelsedagskalas. Det skall bli i början på november. På en söndag. Klockslag vet jag inte än. Men jag tror att jag skall fundera en aning på det idag, så får jag det typ färdigt i tid, och inbjudningar lagade. Tror att jag skall pyssla egna.

Men annars då? Jag har inte bloggat på en tid. Haft rätt mycket att tänka på. Jag har dessutom prov snart så måste plugga också. Dessutom har jag klippt mig. Har ingen bild men skall skaffa bra bilder så får ni se. Jag har absolut ingen aning om vad som har hänt de senaste dagarna eller vad som händer. No idea.


 

Av Sessi - 18 oktober 2010 14:07

Tjaloj! : )
Japp, har varit hos kuratorn och talat idag. Det gick riktigt okej. Eller, det gick bra. Det känns enkelt att tala med henne och det känns verkligen som att hon förstår. It's just to lovely :' )  Men ja, ja. Jag har absolut ingen aning om vad jag borde göra. Fixa färdigt naglarna, baka eller laga läxorna? Borde jag köra icke picke pö? : P  Kanske. Men jag tror jag börjar med naglarna eller läxorna. Detta är bara ett snabbt inlägg av lilla mig : ) Måste ju se till att jag har läxorna gjorde och naglarna och att jag får allting fixat : )

 

Av Sessi - 16 oktober 2010 09:54

Hejsan svejsan!  
Inte bloggat på några dagar, varit en aning upptagen med att tänka över livet. Men ja. Var tvungen att stiga upp en kvart över sju för att gå och kolla vilka träd som ännu skall fällas. Asså, vi skall bygga sommarstuga och därför måste det fällas träd. Troligen fälls alla träd innan snön kommer och så byggs det sedan nästa år. Troligen. Försökte också få pappa och säga vilka färger han ungefär vill ha inomhus, sedan när det är färdigt. Jag och brorsan kommer dela rum när den är lagad. Som tur är vi där bara under loven. Men jag typ vill redan börja planera hur rummet skall se ut. Men min kära far har sagt att till en början kommer vi andvända "gamla" möbler så långt det går. Asså, vi köper inte nytt för inget. Det förstår jag, men jag vill typ inreda det rummet i sommarstugen helt själv ( med lite tankar från min bror ) med nya möbler. Fast, jag vet att jag måste spara utrymme i rummet och så sedan så jag vet exakt hur jag fixar det : )  

Av Sessi - 12 oktober 2010 19:53

Hej...
Asså, var på klassträff idag och det var så jävla dåligt! Alla typ kollade mot mig, min mamma och bror när vi kom in. Asså, vi är människor, inte utomjordingar. Jag har inget mer jag vill säga. Förutom att den jävla klassträffen var så jävla dålig och jag nästan önskar att vi skulle har skitit i den!

 

Av Sessi - 11 oktober 2010 18:12

Hallojs!
Japp, imorgon har vi klasses-träff. Asså, vi samlas alla från klassen ( de som han passligt ) och familjemedlemmar. Sedan ser vi nu på bilder från Sveaborg ( som blivit tagna av oss elever ) och sådant. Jag har lovat att hjälpa serveringsgruppen men att baka muffins till klassres-träffen. Nu är det så att klockan är ( hemma hos mig ) 19.10 och jag har gjort läxor hela dagen, sedan jag kom hem. Jag borde starta med att baka dessa muffinsar nu, men före det skall jag skriva ett inlägg i en annan blogg. En annan blogg of mine. 
Men inte nog med att jag skall baka idag, jag skall dessutom gå i bastun och se på film med mamma, brorsan och syrran. Och eftersom syrran kommer hit så är det lite... Tajt med program... Sedan skall jag se ett program ännu. Gudskelov kan jag vara lite längre uppe idag, eftersom jag börjar 8 imorron. Tur för mig. Men ja, dags för mig att gå och titta tv : )

 

Ovido - Quiz & Flashcards