suntra

Alla inlägg under november 2010

Av Sessi - 27 november 2010 12:38

Lilla jag har varit otroligt dålig med att uppdatera allting. Har haft en massa läxor och så, besvärligt. Dessutom har man inte haft tid fast man suttit vid datorn.
Men iaf. Jag känner stor press på mig. På Tisdag har jag ett skriftligt förhör/prov om alla Korståg som gjordes till Finland - från Sverige. Skall kunna allting prick och exakt. Fast jag kan allting rätt bra så det borde inte vara något problem med det, egentligen. Dessutom skall jag ha en halsduk färdig till Tisdag. Har suttit och stickat på den sedan igår kväll, har faktiskt kommit rätt långt tycker jag. Den kommer bli vit, vackert vit. För att jag själv skulle kunna göra den så fick mamma lära mig hur man stickar avigt. Det är nog inte så svårt när man lär sig det. Man börjar med två räta, sedan tar man två aviga, tvä räta, två aviga osv. Faktiskt så är det avslappnande att sitta och sticka en halsduk. Till lika som man sjunger till sånger man kan utantill :)  Fast det är rätt svårt att sjunga till lika som man skriver xD 
Fast nu skall jag ta och sticka så att jag snabbt får klart den <3  

Av Sessi - 22 november 2010 21:29

Jag känner inga känslor för tillfället, kanske endast sorg? Orkar helt enkelt inte med sorg längre... Tänker ta och sätta mig ned och skriva brev, öva lite på Finskan och fixa min design på min andra blogg. Inget att göra, inget att skriva :(  

Av Sessi - 19 november 2010 19:49

Asså, jag orkar inte med skolan mer. Sedan Am kom så har det varit "Var är Am?", "Ska vi inte vänta på Am?" och "Kommer du Am?". Am, am, am... Jag blir helt enkelt galen. Jag bryr mig egentligen inte så mycket, men det är irriterade. Jag tänker nog slå huvudet i väggen och hålla klaffen snart. Asså... Vi gjorde inte så mycket i skolan idag. Inget nästan. Dagen gick och for. Ja... Det var interjuven idag. Rätt svårt att sådär bara komma ihåg att tala Finska när jag inte talat det på en tid :S
Och när man kom hem så har man städat med mamma. Eller det var kanske mer så att mamma städa och jag kollade genom papper. Kastade rätt mycket saker, hade tillräckligt kallt hjärta och göra det. 
Dessutom blev jag sugen på att be någon ta foton, men ingen i familjen har tid eller vill göra det. Därför är jag alltid vackert halverad på alla bilder. Dessutom skulle jag vilja ta bilder på mig - UTOMHUS! :D
Kanske jag tar mamma i ärmen och stoppar kameran i handen på henne? xD
Av med jackan och ut i kyliga vädret! :D  Vi har snö, kyligt och mer snö! Det snöar inte vilket är minut, men allt är vackert ute <3  

Av Sessi - 18 november 2010 16:26

Jag är så jätte trött. Skulle inte orka fara på dans men jag far väl ändå. Varit hos kuratorn idag. Inget speciellt. Berättade lite om att Am blivit så arg när vi talade om matematikprovet. Kan hon inte godkänna att andra kan vara bättre än henne på endel ämnen? o.O  Asså, jag vill inte påstå att jag är något proffs men jag gör mitt bästa och blir inte arg för att någon fått bättre än mig. Jag rycker på axlarna och suckar. Asså, life goes on! Kanske jag borde skippa dem som jag känner nu och lära mig känna andra? Asså, de är så himla falska! Jag fattar inte! Jag orkar ingenting längre. Am är inte någon vitamin spruta ( som om ) utan hon tröttar ut mig istället. Jag tänker inte fara tillbaka till skolan så länge som Am är där. Men som vanligt måste man väl fara. Jag fick laga på mitt örngott i skolan idag :D  Jag älskar handarbete <3  Like you know ; )   Jag skall nästa gång ta bild på det så får ni se <3  Fast det är lite halvfärdigt fortfarande :P  Men ni skall få se det när det är klart :) <3  

Av Sessi - 17 november 2010 17:41

Har prov imorgon. Jag har knappt övat till det, tror att jag snart skall sätta mig ned och läsa på det. Det är viktigt, viktigt. Fick ut två prov idag. Matematik och Historia. Historie prov gick väl rätt bra, fick G ( motsvarar 8 ) i Matematik fick jag VG+ ( vet inte hur man skall kalla det, motsvarar 9+ ). Det gick rätt bra. Och imorgon har man Biologi prov. Jätte kul. Not. Måste öva och därför hinner man ju inte med annat :(  Dessutom skall jag imorgon och tala med kuratorn igen. Den här gången på skoltid. Klockan 12.00 Då har vi rast, men vi klarar knappast av det på 15 minuter xD  De andra kommer såklart börja med sitt vanliga "Var har du varit?" och allt sådant. Så sjukt irriterande ._.  Jag lovar, jag kommer vilja döda dem någon dag. Hoppas vi skiljs åt när vi skall till högstadiet. Då är jag glad. I'm happy. Sedan Ams kom till vår klass så har jag blivit tröttare och jag vill inte till skolan. Och min kära lärare påstår att hon har positiv invärkan på oss andra! Asså... Jag känner mig mer utelämnad nu än vad jag kände mig innan hon kom till vår klass! Kan hon inte bara sticka tillbaka dit hon kom ifrån? Men ja... Hon kan ju inte det eftersom hennes förra skola stängde. 
Yes! Nu kommer det äntligen något bra att lyssna på från min kära musiklista. Fashion... Jag blir så glad av den. Och jag är beroende av den :P  Totalt! Och direkt efter den kom en låt jag blir ledsen av. Bytte tillbaka till Fashion xD
Men, men... Tror jag skall knipa näbb och snart börja läsa till provet :)  

Av Sessi - 16 november 2010 16:21

Asså, var i tandläkaren idag och är livrädd. Fast det bara var kontroll så var jag livrädd. Har inte varit till tandläkaren sedan förra läseåret och det hjälper ju aldrig saken. Hade två minimala hål som jag skall fixa inom kort tid. Dessutom ett början till hål. Rätt lucky (Y) Måste dock öva kanske en aning på att tvätta tänderna. Övning, glömmer oftast de tänder som är längst bak :/ Inga mjölktänder kvar :D 
I'm a big girl! Bara permanent tänder ( tror jag det heter ).
Nu har jag fixat alla naglarna så att det är franska flaggan på dem. Undrar hur jag borde fixa mina tånaglar. Kom med förslag gott folk! :D
Btw, jag har fått ett brev idag! : ' )  Det var länge sedan jag fick ett brev. Skall skriva tillbaka så fort jag hittar mina värdefulla brevpapper. Har tydligen lyckats slarva bort dem :P
Jag har typ ingen aning om vart jag satt dem :( Måste leta genom rummet så jag kan svara på mitt kära brav jag fick :D  

Av Sessi - 15 november 2010 14:21

Så tar jag mig tiden att fixa färdigt mina naglar : D  Hade inte tid sådär klockan 1.00 inatt att fixa klart dem och på morgonen hann jag endast fixa en nagel. Men iallafall. Jag vet inte var jag fått det ifrån med jag fick för mig att fixa Franska flaggan på naglarna : D  Asså, jag har den Franska flaggan på varje nagel ^^  Eller när jag är klar har jag det så. Själv tycker jag det är rätt snyggt <3 
Jag börjar själv få idétorka om hur jag skall fixa naglarna så ni kan ju alltid lägga en kommentar åt mig eller så kan ni skriva det där i fråga-boxen som är under min korta presentation ^^ Kommer ha detta så länge det hålls och sedan skall jag fixa nytt : ) 
Jag har lite tråkigt nu när jag väntar på att nagellacket skall torka så jag skriver upp vilka färger jag har : D
No7 525 Rose - vit - egentligen är den inte helt vit så om jag vill att det skall ens likna vitt får jag typ andvända 3 lager.
No7 200 Honeysuckie - Röd nr 1 - Den blir mer metallröd när den torkat och jag vet en design som den blir jätte snygg med 
Foot therapy - Röd nr 2 - Den är en helt vanlig röd. Fast den ser rött röd/orange ut i burken : P Har ingen aning om vad det är för märke eller vad det är för färgnummer ; P 
Maybelline New York mini Colorama 93 Pink Graffiti - Pink - Det är en bra pink och den blir faktiskt pink när den torkar och nej, det är inte graffiti nagellack ; ) 
Rimmel London Wear Maxx 397 Electric - Blå - Den är riktigt mörkblå och liknar rätt mycket svart, men man ser att det är blått på nära håll.
NP 6 - glittrigt - andvänder inte det så mycket med det är besvärligt att få bort

Anytime Cosmetics GO COLOUR 10 Apple pie - ljus grön - Underbar färg att ha på sommaren, rätt smetig men bra

Någon mystisk sak - lila - Bra, den enda lila färgen jag har
Lumene NATURAL CODE 1 Base & Top Coat - genomskinligt - perfect att lägga på när man har fixat naglarna ; )
Miss Selene Nail Lacquer 160 - svart - bra svart, det blir otoligt vackert när man andvänt den : )

Rätt några men om man andvänder rätt färger får man mästerverk <3
Var till biblioteket idag. Lånade rätt många böcker. Skall imorgon till biblioteket igen när jag skall vänta 1 timme på att få fara till tandläkaren. Hatar tandläkaren. Livrädd. Är nervös redan nu. Har suttit och funderat på att skippa tandläkaren. Asså, jag är så livrädd att jag inte kan gå på kontroll utan mamma. Och ifall de skall borra eller något så stänger jag alltid munnen. Alltid. Jag kan inte göra någonting åt det att det tar sjukt när de gör det. Jag vill inte skrika och gråta varje gång jag far till tandläkaren. Det bara blir så... Och jag skäms för det.  

Av Sessi - 12 november 2010 19:51

Gah! jag var idag efter att jag slutat skolan och tala med kuratorn. Det fanns inte så mycket att tala, men vi tala =)  Lättar att tala med henne. Och efter det var jag till biblioteket. Hade hittat 5 böcker som jag skulle låna, och gissa vad!? Jo, jag hade bibliotekskortet hemma! Det är så typiskt mig! Var så j-vla arg i det tillfället. Aldrig, aldrig att jag skulle har gjort det tidigare men eftersom jag varit och lånat böcker tidigare i veckan så hade jag glömt att sätta kortet tillbaka i väskan.
Men ja, ja. Nu har jag inte längre den underbara boken att se på de underbara bilderna. Kitchen Princess <3  En serie jag läser ;)  Jätte bra enligt mig. Läst första boken och nu tänker jag gå varje dag efter skolan till biblioteket och se ifall den blivit inlämnad. Jag tänker inte missta chansen ifall jag får den. Men annars läser jag "Mästerdetektiven Conan". Jätte bra serie, löser alla fallen eftersom jag sett Animen xD  Men det är ändå roligt att läsa den trots att jag sett den ;)  Dessutom håller jag på att läsa en version av Romeo och Julia. På engelska. Rätt svårt eftersom jag inte förstår varför endel saker är stavade som de är. Fast ibland undrar jag om Shakespeare kunde stava... xD  Fast det kunde han väl. Imorron tror jag att jag skall gå över till grannarna och fråga ifall de vill köpa småbröd. Säljer eftersom jag skall till Danmark nästa sommar med min folkdans grupp jag dansar i  =D  Lovely, isn't it? Men nu skall jag ta och stoppa näsan i mina kära manga böcker igen <3  

Skapa flashcards