suntra

Alla inlägg under december 2010

Av Sessi - 22 december 2010 20:17

Japp, då var hela höst terminen över! Då var det lov, dags att sova xD  Eller ja... Borde sova, men jag sitter här och ugglas med mig själv xP  Och ja... Fick mitt betyg idag också. Det var väl rätt okej. Eller, det var bättre än endels... Och jag är väl rätt nöjd, dock skulle jag väl kunnat få lite bättre, men jag har väl gjort mitt bästa. Jag vet att jag fick Fysik & Kemi vitsordet höjt :D   Det är en otroligt bra sak, eftersom min bror ett tag hade nästan IG i det, och jag vill inte vara som han :P   Men ja... Inte har det hänt någonting nästan... Förutom det att jag har idioter till klasskamrater. Asså... Vet de inte vad "öppna inte före julafton" betyder? Eller endel av dem vet vad det betyder, och endel tydligen inte. Well, well... Jag borde ta och göra något vettigt, vilket jag kommer göra från imorgon när jag vaknar. Skall laga färdigt mammas bordduk. Jag återandvänder saker nämligen :D  Miljövänligt <3 Otroligt viktigt, typ. Dessutom så minns jag väldigt bra när jag var ett år på en syslöjdskurs, då återandvände vi lite saker också :)  Om jag inte sagt det tidigare så kanske jag måste nämna det: Jag älskar syslöjd och att sticka! :D 
Gah!! Jag chattar med min underbara kompis på facebook och hux flux berättar hon att hon haft feber! Man blir ju allvarligt orolig! D:  Eller... Jag blir det :P Ingen av er som läser kanske blir det... Men det är ju klart isåfall :) Hon betyder otroligt mycket för mig, borde fråga ifall jag får fara till henne någongång under lovet... Jag behöver det nog och vi har inte träffats på länge. Senast vi träffades var vi och shoppa julklappar :P
Hm... Jag borde ändra min design till något lite mer... Juligt... Får ta och fixa det imorron också ;) Haha xD  Jag sitter och babblar om något jag egentligen inte vet vad det är... Ja! Förra natten ( klockan 01.00.00 typ ) så höll jag på att hoppa omkring som en groda i korridoren xD  Och så trodde jag att jag kunde dansa balett för jag hoppade omkring och trodde jag var en balettdansös... Snacka om att jag var en aning trött xD   Det börjar jag faktiskt bli nu också.. :(
 

Av Sessi - 18 december 2010 15:28

Ciao! Jag orkar inte göra någonting egentligen. Inte idag. Därför tror jag att jag kommer låta mina tankar vila och bara sitta och se Anime :)  Kanske ringer jag min kära vän och hör hur det är med henne <3 Fast nu skall jag ta en pause med allt tänkande och låta allting vila ^^  

Av Sessi - 15 december 2010 15:31

Asså, jag orkar inte med detta prov. Ett religions prov. Jag gillar inte religion, det är så jobbigt! Skall kanske endast låtsas läsa till provet och göra annat istället, helt klart bättre. Fast jag antar att jag får leva med det... Fast jag tar och gör något annat istället. Religion är så tråkigt och jag kan inte koncentrera mig på det ordentligt. Bryr mig inte fast jag skulle få IG i provet. Är arg, förbannad och vad man nu sedan skall kalla det. Tror alla att det är bara att läsa så går allting bra? No way.
Som tur har jag mina hemliga knep för att lugna ned mig :)
 
Fast jag är rätt glad idag, en betydelse full person talar med mig :)  Precis när jag behöver det mest <3  

Av Sessi - 6 december 2010 09:35

Ja... Otroligt skönt att få vara ledig nu en extra dag. Har haft så mycket sömnproblem och allt sådant, men nu har jag fått sova ut ordentligt. Men när jag vaknade så var ju rummet mörkt så när jag gick ut från mitt rum var allting typ riktigt, riktit ljust. Fick kisa för att kunna se någonting ens. Det har tydligen snöat 15 cm snö. Wonderful. Bara man skulle få sin otroligt snälla mamma att ta kameran i handen och ta foton, men icke... Vi skall ju göra det vanliga, som vanligt. Gå ut på morgonpromenad med hundarna, äta morgonmål, hoppa i bilen och hämta mormor. Eller det sista är ju inte vanligt. Men ja, vi skall fara och gratulera min gammel moster på hennes födelsedag. Jag vet inte ens hur gammal hon blir, de timmarna skulle jag ju kunna tillbringa med att sova! Men ja... Om allt går enligt planerna så när vi kommer hem ( så är mormor ABSOLUT inte hos oss ) så skall vi böraj med att julpynta. Julgardiner upp, ljusstakarna i fönstren, snöflingorna i fönstren. Det enda mamma inte går med på är att vi får plastic granus in  :'(  Jag som gillar plastic granus. Plastic granus är vår plast gran som vi köpte förra året. Det är onödigt att varje år springa sig galna efter en julgran. Eftersom den måste vara perfekt, annars kommer den inte in i huset. Enligt mamma. Men jag tror att jag skall ta och avsluta och klä på mig. Dags att gå ut med hundarna i snövädret :/  

Av Sessi - 4 december 2010 09:32

Allting är så... Annorlunda   : /  Jag har sett väldigt mycket fram emot julen men så stöter man på ett problem. Vad skall man köpa till vännerna? Och ena kära familjer? Det är ett vanligt problem, men jag hamnar i panik och då börjar tårarna bara rinna nedför mina kinder, och jag gillar verkligen inte att någon ser mig gråta. Bara något jag inte kan klara av. Gah! Jag blir så frusterad när jag sitter här och skriver om mina problem jag fått på halsen! Tar nog och lugnar ned mig med att skriva vad alla skall få:
Brorsan - ett par sockar med smileys på. Och såklart såg jag till att de är svarta.
Mamma - Hon skall få en bordduk som jag gjort själv. Hon vet att hon skall få en, men vi är bra på att låtsas som om vi inte vet   : P
Pappa - Han vet mycket väl vad han skall få, för annars skulle han inte kunna få det. Jag skall fixa en bakgrund till honom, där alla hans WoW ( World of Warcraft ) karaktärer står och vinkar.
Syrran - Hon vet också vad hon får i julklapp. Hon måste nämligen mäta hur stor bordduken skall vara. Jag tänker laga en bordduk till henne också. Hon behöver det   ; )
Vännerna - De skall typ alla få ett billigt nagellack och en liten överraskning till. Fast en av dem skall få brevpapper istället för nagellack   ; )

Det är väl så det ser ut förtillfället. Skall försöka fixa dessa julklappar så snabbt som möjligt. Dessutom måste jag skaffa dekorpapper. Men först av allt, så måste jag se till att lyckas skriva oftare och fixa bilder till ny header och sådant. Dessutom är det viktigt att jag får det till min andra blogg ( www.fashownave.blogg.se ) också. Och så finns det en massa andra saker jag måste fixa på internet   xD
December kommer vara en jobbig månad <3  

Ovido - Quiz & Flashcards