suntra

Alla inlägg under mars 2011

Av Sessi - 29 mars 2011 20:44

Som rubriken säger... Jag börjar vara lite... Confused xD  Asså, jag skriver en story på engelska, och mitt modersmål är svenska... Well, dessa två underbara språk blandar sig! :O Det var bara problem nummer ett. Problem nummer två är att jag dagdrömmer för mycket ( asså, ni skulle bara veta!! ). Börjar dagdrömma i skolan också.. Och att vara koncentrerad i skolan är viktigt. Dessutom har jag börjat typ rita ( ja, rita ) serie av mina drömmar... Visst, inte så stort problem, men problemet är att jag ritar typ scener ur fortsättningen av storyn jag håller på att skriva xD  Börjar bli rätt... Icke bra det. Tror att jag kommer någon dag börja blanda med dem och börjar skrika på mig själv eller något...
Men nu skall jag sätta mig i soffan och kolla någon mysigt bra film till lika som jag äter något nyttigt <3

//Tatjana.

Av Sessi - 28 mars 2011 13:41

Idag när man vaknade så möttes man av en förfärlig syn; det snöade! Jag tycker allvarligt att det är tillräckligt med snö nu, det skulle kunna försvinna så att jag skulle kunna röra mig ute enklare och må bättre. Dessutom blev jag livrädd i morse när jag trodde att jag skulle vara tvungen att klippa av mitt hår. Jag skulle locka håret med en locktång och den är gammaldags. Liknar en borste på något sätt. Gjorde som jag brukar och när jag skulle ta bort den efter att jag haft den i håret så fick jag inte bort den! Det vill säga att den hade fastnat i håret. Började allvarligt gråta efter tio minuter. Fick inte bort den på något sätt. Så jag fick leta fram en sax ( hittade endast en gammal sådan som inte var bra ) och klippte bort små mängder av mitt hår. Som tur så var det under till och man ser det inte :)
Var försiktiga med dessa locktångar <3

//Tatjana.

Av Sessi - 26 mars 2011 12:42

På en jätte kort tid har det blivit en massa artiklar om min skola och hur det blir och en massa i tidningen "Borgåbladet". Varför? Jo, det upptäcktes mögel och vattenskador i min skola "Kvarnbackensskola" och vi var tvugna att flyttas ( eleverna ). Nu är vi i en byggnad "WSOY-huset" nästan mitt i centrum och föräldrarna har blivit oroliga för olyckor och allt möjligt. Det är ju ändå nästan mitt i centrum. I "WSOY-huset" är vi på fjärde våningen, men vi får typ inte andvända oss av hiss, så vi måste gå ner till nedersta våningen varje gång vi skall ut på rast. För att vi inte skall behöva efter varje lektion gå på rast så har schemat ändrats så att man har 90 minuters lektioner och 30 minuters raster. Vi frågar oss själva: "Varför måste vi gå ut på rast?" och det enkla svaret är att vi har rättighet till raster. Men vi har alldeles för små klassrum, eftersom ett "rum" blev delat på hälften. I vår rättiga plats hade vi ett stort och trivsamt skolbibliotek, nu har vi endast 3 hyllor med få böcker i, och de flesta böcker faller inte oss äldre i smak. Därför kom vår lärare på att vi går till stadsbiblioteket istället och lånar böcker. Det är knappt 200m till stadsbiblioteket så det passar oss fint, men det blir rätt stökigt med allting. Att gå till biblioteket, att se att alla är på plats och allt sådant.
Men i tidningen har det inte ens en gång stått om hur vi elever tycker och tänker om den här flytten. Det står bara om hur synd det är och hur farligt det kan vara. Dessutom så kan det stå hur jobbigt det blir för lärarna. Jag förstår själv inte riktigt varför det skulle bli speciellt jobbigt för lärarna, men så anser många. Att det är jobbigt för lärarna vill säga. Personligen har jag börjat må sämre efter flytten och allting. Det har börja pratas om ( i min klass ) att det är ju typ inget bättre efter flytten till "WSOY-huset", att det bara är värre. Vilket jag typ håller med om.
Och idag såg jag en artikel med rubriken "Fastighetschef vill att föräldrarna tar större ansvar för trygg skolväg". Vadå? Föräldrarna ser ju till att barnen får det tryggats på det sätt som de gör. Min mamma släpper av mig precis där vid dörren, för att hon vill vara säker på att jag kommer fram oskadd, det kan ju hända en massa på några kvarter. Staden har typ bräddat på trotoaren med ett orange plats staket så att vi skall få större plats att gå på, men tydligen har de blivit förvånade eftersom vi inte andvänder det som de bräddade som trotoar. Vem skulle? Man blev lärd att gå på troroaren, inte på låtsas trotoaren. Dessutom så var det sagt att vår skola inte har pengar, men varför får klasserna unger årskurs 6 åka med buss dit de skall när de skall ha träslöjd? De i årskurs 6 måste tyvärr nog gå dit de skall ha träslöjd. Visst, de är äldre men är det ändå inte lite fräckt? Att alla andra klasserna får åka buss, men årskurs 6 måste gå?
Det här är inte ett sådant skolliv som vi vill ha.

Låter det här som ett skolliv som är bra? Nej, jag tror inte riktigt det. Vill tillbaka till Kvaba ;_;
Men iallafall, jag vann en bloggtävling på Missii's blogg ( www.cheeese.blogg.se ) så kolla gärna in den :D

//Tatjana.

Av Sessi - 4 mars 2011 20:52

Mm.. Sitter i rummet och väntar på att mitt nagellack skall torka. Har rätt random naglar och så. Kommer ta och lägga in bilder senare <3 Jag försöker varriera lite vad jag har på mina naglar ( designs ), men jag är inte bra att komma på egna så jag letar alltid efter tips på youtube och bilder på google. Fast till endel designer så behöver man dotting tool, vilket jag inte har. Så de designerna har jag inte kunnat laga, för att man behöver dotting tool. Men jag hittade en video på youtube, om hur man kan laga en egen dotting tool, med något man hittar hemma. Kan visa bild senare på det också <3  Det räddade mig, för nu behöver jag inte försöka göra minimala prickar med självaste "borsten" som är fast i korken. Försöker nu bara komma på hur jag skulle få någonting att fungera som lining tool. Så att jag skulle få smalare streck ^^  Skulle nämligen inte riktigt vilja sätta ned 13€ på att få tre olika färger med smal borste. Det är rätt mycket, men ändå rätt litet för tre nagellack. Jag verkligen gillar mina naglar. De är så långa och verkligen andvändbara endel gånger. Det är rätt många som frågar ifall det är lösnaglar och sådant, ibland har jag fått höra att de är avundsjuka på mina naglar. Förstår nog inte riktigt... Mina naglar brister lätt ibland och tappar formen, så får alltid ta och fila dem eller klippa endel. Vilket jag måste göra ikväll. Annars lägger jag inte ned så mycket tid på mitt utseende, går i duschen när jag känner att det är måste ( tre gånger i veckan ungefär ) och så, men naglarna lägger jag ned tid på <3  Yes, nu skall jag lägga på top coat och vänta att det torkar så är en nagel klar <3

// Tatjana

Av Sessi - 2 mars 2011 15:25

Ibland orkar jag inte bara komma på någon bättre rubrik xD  Men iaf, tredje dagen i skolan efter sportlovet och jag orkar inte med någon skola mer ._,  Liksom, blä. Känner mig helt utanför och allting, försöker vara me men jag duger visst inte till att ha som kompis. Och gu endå, tjejerna i klassen typ frågar hela tiden varför jag har min läseordning hela tiden med mig! Och idag frågade vad för f*ns sk*t jag ritat på baksidan av den. De skulle kunna tvätta sina munnar på den tiden som de kritiserar och vad de än gör o_o  Men iaf, skall ta och se på Naruto och lugna ned mig, annars får de "stackars" vännerna höra...

// Tatjana

Av Sessi - 1 mars 2011 17:09

Skoldagen var sk*t. Var typ 20 minuter försenad, det för att min lärare sagt att vi började klockan 9.00 men egentligen började vi 8.45. Sedan såg man inte skymten av vår kära lärare på hela dagen. Som tur hade man historia <3 Dessutom.. Sista timmen vi hade, så var det bara tjejerna där. Vi väntade typ hela lektionen men det kom ingen vikarie eller lärare x'D Så.. Vi tog nytta av det och klottade på tavlan xP  Jag typ klottade.. Halva? xD Men ivf, de andra tjejerna fattade typ nada av det jag skrev och klottade xD Skrev typ namn från serien Naruto, lite olika symboler, vapen och lite personer tongue Skrev till och med att det var made by me <3 Och ja... Skrev också ( mycket också xD ) "School S*cks" [ Stort ] och "I my fantasies"[felstavat?]. Men jag var nog så elak att jag skrev över om det "VIKTIGT! Ta INTE bort!!" xD Får se ifall det finns kvar imorgon när jag kommer till skolan tongue Hoppas att det någongång händer att det inte kommer någon vikarie alls <3
Fast morgoen var bra <3 Vaknade klockan sju fast jag borde vaknat klockan 6  xD  Stekte pannkaks plättar åt mig ( det blev fem stycken ) och åt upp dem allihop O_O Det var bra att jag gjorde det, det var nämligen sk*t mat i skolan xD Men nu tror jag skall leta lite fakta om en serie och se lite på Naruto så, puss på er <3

// Tatjana

Skapa flashcards