suntra

Alla inlägg under augusti 2011

Av Sessi - 27 augusti 2011 19:39

Eftersom jag blivit helt beroende av mitt syskon barn så har jag satt ihop lite videoklipp till en liten kort film :')  Jag kör varning! Det kan hända att man hör oss tala i något av klippen och vi talar då finlandssvenska och jag vill inte ha kommentarer om hur konstigt och scary finlandssvenska låter.


 

Av Sessi - 25 augusti 2011 16:11

Jahapp... Hade Huslig ekonomi idag och med min otur så hamnade jag i den gruppen som skall gå till Ströhö och ha huslig ekonomi där. Går i en högstadie skola som kallas Lypa. Det värsta är att min bror går i Ströhö. Okej, det är hemkt att ha en lärarinna som tror att vi inte kan någonting. Men efter att vi haft i en timme teori ( varför skall man ha teori? D: ) så åt vi lunch. Komstigt nog har jag börjat äta -mycket- när vi äter lunch... Men iaf, var rätt hungrig eftersom jag inte hann äta frukost idag. Det värsta bland de värsta: När jag skulle gå ut på skolgården så gick jag rakt in i min brorsa! -_- Borde kännt igen min brosas kompis men icke. Såå.. Man gick rakt in i brorsan och han bara sa: *Ohayo Nee-san1' Min reaktion var: 'NEJ SATAN!'  Lite annorlunda reaktion..? xD  Well, antar att det inte är så hemskt att springa rakt in i brorsan, kunde vart värre. Så.. Det gick ok, förutom att rätt många hörde när jag svor xD
På huslig ekonomi'n så gjorde vi fruktsallad på banan, apelsin, persika, äppel och vindruvor ( jag behövde inte ta vindruvor xD ), men asså... Det heter ju frukt-sallad. MEN! Var är salladen? Dx  Antar att jag aldrig kommer få se den ;_;  Tur att vi åt det vi själv lagat, för det smakade hemskt... Okej, det var inte svårt, men ändå.. Mich ( kallar henne så som jag gjorde pararbetet med ) beundrade mig när jag skalade apelsinen så enkelt. Hm.. Låt oss säga att det var första gången. Dessutom blev jag tvungen att diska för hand idag ( mina naglar icke gilla ), fast vi tar turer ^^ Vi är fyra stycken i ett kök, och vi fyra personer i det 'blåa' köket har rätt bra samarbete har jag märkt =)  Det enda som är mitt problem är den hemska tant lärarinna jag har...
Puss och Kram
//Tatjana

Av Sessi - 17 augusti 2011 15:53

Yesh.. Gick hem inte ens halvvägs när det gjorde så jäkla ont i fötterna att jag började vägra att gå längre. Fick ringa hem att mamma kom och hämta mig. Varför, varför? Jo.. De vackra skor jag gillar är tydligen super opassande åt mig. Hade ont i fötterna igår, men märkte egentligen inget. Idag har konsekvenserna kommit hem till mig. Mina fötter har blivit helt förstörda. Eller kanske inte direkt förstörda, men de är helt svullna och jag har två blåsor på två av mina tår på högra foten. På vänstra foten har skinnet på lilltån rivits sönder och skinnet mellan tårna är helt sönder rivet det också. Otur? Jag tror inte man kan kalla det otur, det är jag som inte satte tillräckligt med medvetande till vad värken i fötterna kunde betyda igår. Så nu vill jag säga er att tänk verkligen noga efter ifall era skor inte skadar era fötter. Alla värdesätter vi våra fötter så länge vi går och balanserar med hjälp av dem. Jag tror nämligen inte att ni vill sitta med vetenskapen att ni kommer ha onda fötter i över en vecka, bara efter att ha gått två dagar med opassande skor. Ta väl hand om er! <3
//Tatjana.

Av Sessi - 15 augusti 2011 10:19

Oh yes... Kom precis på att jag har riktiga sömnproblem... Asså, jag klarar inte av att somna när jag skall lägga mig och kan ligga i timmar och bara försöka somna. När man äntligen somnar så vaknar man alltid klockan 7 på morgonen och ligger säkert en halvtimme och funderar "Skall jag stiga upp eller inte?", bestämmer mig alltid för att jag inte stiger upp och sover till 10 - 12 D:  Jätte trevligt.... Och skolan börjar imorgon. Får ta och lägga på väckning vid sju så att jag verkligen vaknar och stiger upp. Känns bedrövligt. Dessutom hade jag en hemsk dröm så jag vet inte ifall jag är så pigg på att fara till skolan imorgon alls : /
Men iaf, är rätt glad ändå. För skolan börjar och jag kommer få lära mig saker igen ^^ Dessutom har jag sett mycket anime ( dock inte tillräckligt ) de senaste dagarna så är rätt glad för det också ^^ OCH så har jag kommit upp i lvl med min spelkaraktär!  : D  Från 46/47 till 52/53! Och det bara på ett par dagar! ^^  Visserligen kommer min bror alltid upp i lvl typ super snabbt. Ett tag så kom hans spelkaraktär från lvl 1 till lvl 20 på en dag! Tala om super snabbt! x D

Av Sessi - 14 augusti 2011 16:35

Oh my god, oh my god.. *håller fast vid serien*
Några ord om serien:
Jag tycker den är amazing. Fast den är precis som en bok jag läser nu och då. Man måste se den i rätt ögonblick, annars är den inte intressant. Eller inte lika intressant. Eller, för mig var det så. Fast älskade den nästan lika mycket som jag älskar alla andra serier jag ser på <3
Handling av serie:
Den 16 åriga Sora Naeigino reser från Japan till Amerika, bara för att vara med i intagningsprovet till att bli en medlem i Kaleido Stage. Sedan hon varit liten och sett ett uppträdande med Kaleido Stage med sina föräldrar så har hon drömt om att själv få uppträda på Kaleido Stage. När hon äntligen kommer till Amerika så stöter hon på en massa problem innan hon ens kommer fram till Kaleido Stage. Men det är där problem ens börjar! Stjärnan Layla Hamilton ogillar Sora och säger att hon inte hör hemma på Kaleido Stage, men Sora låter det inte trycka ned på henne! Kommer Sora's drömmar bli sanna till sist?

Vad gillade du?
Jag gillade det mesta. Det hände hela tiden nya saker som fick mig att fastna för den och ville hela tiden  se mer och mer :D
Vad gillade du inte?

Jag gillar inte hur Yuuri övergår från friend till fiende och från fiende till friend tillbaka. Jag trodde han var typ.. The lucky guy, eller något sådant xD
Dessutom gillade jag inte hur det knappt var någon kärlek i det hela, men det att det hände nytt hela tiden satte typ stopp för det. Fast saknade nog kärleken i serien xD
Vad tyckte du om huvudpersonen?
Jag vet inte riktigt... Gillade henne inte riktigt.. Verkade en aning mesig, men efter en tid så började mitt förtroende för henne växa och hon är väl rätt okej. Hatar dock hennes engelska röst Dx Då låter hon så jäkla bitchig xD
Om du skulle betygsätta denna med stjärnor, hur många stjärnor skulle den få?
Skulle ge den 4/5  = )

Av Sessi - 13 augusti 2011 22:50

Som endel kanske sett så har jag ändrat design. Vilken gillade ni bättre? =)

 
I'll give cookies if you tell me honestly =') <3

Av Sessi - 9 augusti 2011 20:47

Ja... Då har man haft en super random dag... Hjälpte mamma ute i garaget och medans det inte fanns något jag kunde göra så lekte jag lite random... Ehm.. Satt i en pafflåda, en pafflåda på benen och en plastlåda över huvudet... Satt och gömde mig medans jag sa detta; I'm a stone... xD  Haha, asså.. ja, jag har sovit för lite och så :P Borde kanske koncentrera mig på att sova mer... xD
- En stor nyhet är att jag tänker ta mig i kragen och fixa en ny design :D Yeeey! Or not...? Who knows ;P
Puss och Kram.
//Random Tatjana.

Av Sessi - 7 augusti 2011 11:48

Japp, denna lilla tjej här är sjuk. Aldrig haft såhär tråkigt att vara sjuk... Vanligen brukar jag alltid komma på någonting och så.. men inte denna gång inte. Så.. Det enda man gör är att man leker med eyeliner och övar på att fixa en sak.. Sitter och lagar saker i gimp och så... Livet är härligt...? Not.
Puss och kram.
//En sjuk Tatjana.

Ovido - Quiz & Flashcards