suntra

Alla inlägg under januari 2012

Av Sessi - 29 januari 2012 20:56

Mycket saker jag kunde säga, så några jag egentligen säger. Ibland börjar jag tveka och ibland gör jag saker utan att tänka. Ärligen ser jag mig själv som rätt korkad ibland. Särskillt när jag är avundsjuk på min systerson. Jag är jätte besviken på mig själv för det, med tanke på att han inte ens är ½ år gammal och har absolut inte gjort något ont mot mig. Får väl tänka mig för innan jag känner känslor längre..
   Men ja, det jag egentligen tänkte blogga om idag är att jag kommer sluta sitta vid datorn. Eller ja, kollar kanske datan en gång i veckan eller så. Vill koncentrera mig på att gå ned i vikt (hur mycket jag väger än min en sak) och på skolan. Vill göra bra ifrån mig och vill dessutom minska på mitt databeroende. Så förlåt mitt trista val, men jag ser det som att det blir bäst såhär. Så, vi hörs om en vecka : )
//Tatjana.

Av Sessi - 24 januari 2012 21:15

Ungefär vad jag tänker om finska provet. Det gick lätt som en dans och är rätt lättad. Det enda som är kvar att hoppas för är att jag inte har alltför mycket stavfel xD  But anyway, tror det gick rätt bra och kommer iaf få över 8 i provet ^^   Vilket jag ser som bra ;) Eller över allmänheten så ser jag det som bra ^^  
  Fick ut min saga idag :) Min novell/roman ~ hehe.  Fick dessutom vitsord för den samt poäng beroende på om sagan fyllt alla kraven, Mina poäng var 15½ / 16 och vitsordet var 10-. Fast egentligen hade jag inget fel, eftersom jag med flit skrev så som jag gjorde xD  Ett slags öppet och hemlighetsfullt slut. Kan skriva av kommentaren som står på mitt fina lilla papper.
"Vilken lång och intressant saga! Du visar att du är en berättare av rang. Sagan är uppbyggd på ett varierat sätt - du behärskar olika berättartekniker. Fint jobbat!"
Det den positiva delen av kommentaren, fast den negativa är egentligen inte så negativ, enligt mig vill säga ^^
"Ett litet men finns: förbannelsen på slutet är lite oklar, med det är inte hela världen."
Är jätte nöjd med detta :)  Var typ skit nervös inför detta, eller är alltid nervös när det skall delas ut något xD Hehe ~<3  
//Kram Tatjana.

Av Sessi - 23 januari 2012 20:42

N'är jag är fastbesluten på att läsa mycket till provet så blir det typ.. Inget läsande xD  Har ett vackert finska prov imorgon och jag kommer verkligen inte se fram emot det. Har inget emot finska språket, det enda jag inte gillar är det att jag har skit svårt för att höra finskan. Finskan är ett språk där man hör exakt ( i de flesta fall ) hur många bokstäver och hur det stavas. Jag hör det inte och märker inte skillnad på främre och bakre vokaler om jag säger dem. Det är rätt fånigt. Well, well. Tror att jag snart skall ta mig i nacken och öppna böckerna för att läsa egenom grammatiken ett par gånger. 
  Det är ju rätt lätt det vi har till provet, skulle nog klara mig rätt bra utan att alls öva, men vill ligga på säkra sidan av skalan ^^
Ojasemi ^^
//Tatjana.

Av Sessi - 11 januari 2012 22:01

Alla ändras och folk fejkas. Människor förråder andra och talar bakom andras ryggar. Endel låtsas allting är okej men egentligen är det tvårtom. Det här med personligheter och yttre och inre skal som vi har är otroligt svårt att tolka. Ångrar allvarligt att jag aldrig riktigt koncentrerat mig att läsa vad händer under det yttre skalet på mina vänner, nära och kära. Ibland blir jag bara misslyckad och känner mig allmänt dålig och funderar på om jag verkligen förtjänar att leva. Personligen tycker jag att ens personlighet är otroligt mycket i ens utseende också. Människor som står nära mig socialt står mig nära psykiskt också. Mina vänner betyder lika mycket som min syster/bror. Det är helt enkelt så att jag räknar mina vänner som min familj, och det gör ont, psykist mest, när en av mina vänner plötsligt menar att jag inte duger längre. Pappa menar att jag inte skall ha mina vänner så nära och känna dem som systrar/brödrar. Han menar att man bara blir onödigt sårad. Kanske han har rätt, men att bli sårad hör ju också till livet. Så därför ber jag er att aldrig ge upp vänskapen med någon, det finns ju alltid sina undantag, ifall man gjort något mycket oförlåtligt.
Kram.
//Tatjana.

Av Sessi - 8 januari 2012 10:38

Det är vad man kallar vinter temperatur. Dock är det inte så passligt iår med så kalla grader eftersom stackars Zina har fällt sin vinterpäls redan och så fryser hon så jädrans mycket efter att ha varit ute : /  Mamma fick lov att ta filten och lägga den över Zina och hon ser skräckslagen ut, som om hon tagit på barjärning när hon gjort något hon inte får göra. Dessutom lade vi på yllestrumpor på tassarna så att hon snabbare skulle få varmt igen. Tycker så synd om henne : (  Blazie återligen klarar sig bra, hon löser visserligen hår 24/7 och 365 1/4 dag om året så har hon hur massor med päls kvar. Frysa gör hon iallafall inte ^^
Ja ne!
//Tatjana.

Av Sessi - 7 januari 2012 18:10

Till min vän :)
Detta är mitt meddelande:
  Tack så mycket för ditt vackra chattande på facebook : )  Jag blev så jätte glad över det att. Du är jävligt störd : )
//Tatjana.

Av Sessi - 6 januari 2012 22:56

Hehe ~   Man kan bra säga att jag gillar att fuska med det här blogg uppdaterandet. Men som min kära lilla vän säger så är jag en person från landet 'no lifers' och är en no lifer xD  Det låter som att det skulle spöregna ute när mamma har på torktummlaren.. När man sitter i mitt rum vill säga. Då är det ungefär en vägg emellan, haha <3 Allvarligt, hur har de som konstruerade huset egentligen tänkt? Alla apparater som har mest ljud så är det typ en vägg emellan mig och dessa </3  Som tur har vi inte gamla dammsugaren kvar, vi har en ny så det är helt okay för min del. Visserligen har den nya mer ljud, men den förra var hemsk. När någon hade igång den så hade jag ljudet vid huvudet om jag skulle sova elller vila. 
   Idag var jag med mamma och hälsade på min gammel, gammel moster. Hon är 77 och fyller 78 ( tror att det var så ) iår. Hon är riktigt trevlig och otroligt pratglad xD  Känner mig så missplacerad när jag sitter i samma rum som hon med mamma.. De talar på en massa medans jag ibland bara lägger in ett par 'mm', 'jo', 'nej', 'precis', 'inget speciellt'. Fast på slutändan så satt jag bara där och lyssnade medans de pretade. Faktiskt intressant att lyssna på. Mestadels pratade de om min släkt från morfars sida. Varken jag eller mamma vet särskillt mycket om den </3 
  Fast min passion i besöken hos henne är pianot jag alltid något tag hittar mig till. Okay, är visserligen rädd för att spela där när andra hör på, hemma låtsas jag som om ingen hör när jag plinkar på mitt lilla keyboard <3  Men liksom.. Så svårt att förklara :'D  Känslan av tangenterna under mina fingrar, när jag känner vilken kraft jag andvänder för att spela, musiken, tonen.. Längtar tillbaka till det vackra pianot redan <3 Längtar så mycket att jag tror jag tänker falla halvdöd ner på golvet snart <3
  Ja.. Blev för inte så länge sedan färdig med mitt kollande på den realistiska versionen av Ranma½  : )  Trodde först att den skulle vara ur usel, men den var förvånandssvärt bra :D  Fast gillade bättre Akane med långt hår... I orginal, anime, så gillar jag Akane helt klart bättre med kort hår : )  Hehe, jag är en alltför stor anime fantast <3
See ya <3
//Tatjana.

Av Sessi - 1 januari 2012 14:44

Blev trött på min bloggdesign så ändrade ^^  Hade vackra problem med min header, fast blev nöjd i slut ändan ^^ 
Anyways, nothin' has happend since I last said something xD  Förutom att jag har suttit och ugglat mig vill säga :) Ett totalt onödigt inlägg, men det är ju därför som jag bloggar ^^
 - Vad tycker ni om den nya designen? :)
//Tatjana

Ovido - Quiz & Flashcards