suntra

Alla inlägg under maj 2013

Av Sessi - 28 maj 2013 17:40

Det enda intressanta som hänt idag är att det var turnering i innebandy i skolan idag. Det enda man fick se var dock finalmatcherna och lärarna VS eleverna. Dock är de ju de mest intressanta. I lärarna VS eleverna så vann eleverna! Duktigt jobbat av dem som var med i den matchen! Vår rektor ( professor Umbridge ) var med och bara för att jag ville se henne lida hejade jag med alla andra elever att hon skulle ut på plan alltid när det var byte, hehe. Dock kom hon aldrig ut på plan, damn.


Har börjat spela lite olika spel och måste säga att det var farligt då de är otroligt beroende framkallande, inte på samma sätt som andra spel som t.ex WoW, men ändå beroende framkallande. Försöker dock spara ihop Action Points så att jag kan spela mer sen på ett tag.


xoxo,

    Sessi.

Av Sessi - 27 maj 2013 21:39

Idag har man då tillbringat dagen på Borgbacken, ett nöjesfält. Det var otroligt roligt att vara där med en massa vänner och det var också roligt att kunna åka en massa olika bergochdalbanor osv. Dock blev jag inte så glad när en av mina vänner fick mig att lova henne att åka 'ukko' ( åska? ) med henne. Kommer aldrig att göra om det, var livrädd att vi skulle trilla ur eller något, haha.


På sistone, vilket är idag och igår, har jag varit väldigt beroende av två spel. Dock tar det tid för mig i den ena spelet för att få någonting gjort och dessutom har jag precis spelat klart det andra spelet, typiskt, eller?


xoxo,

    Sessi.

Av Sessi - 25 maj 2013 23:43

Jag har läst ½ Prince säkert fem gånger och jag älskar den. Alla känslor den fyller mig med och alla idéer jag får varje gång jag läser den.. Känslan stavas med ett ord: Awesome.


För tillfället finns det 59 översatta kapitel, av fans, på mangareader.net. Har läst dem och tycker det är jätte spännande att få läsa fortsättning så fort som möjligt.


½ Prince handlar om en tjej som börjar spela spelet Second Life, men som kille. I och med att verklighets procenten är 99,9% så borde man inte kunna byta kön, men det görs ett undantag. Tjejen möter andra spelare, bildar en grupp, får fiender och vänner. ½ Prince går helt enkelt ut på tjejens resa genom spelet, där hon stöter på en massa överraskningar hon helst skulle skippa.


Jag älskar den, och ifall någon tvingade mig att läsa den skulle jag gärna göra det.


Enligt mangareader.net så klassas ½ Prince inom action, adventure, comedy, fantasy, gender bender, romance och Sci-Fi. Så ifall ni inte tål något utan genren så rekomenderar jag er att inte läsa denna, då det kan irritera upp er och jag vill inte ta ansvar för psykolog räkningar.


Enligt mitt icke-gulliga stjärnsysem ger jag ½ Prince 4½ stjärnor utan 5 möjliga.


Ifall någon läsare läst ½ Prince får ni gärna säga vad ni tyckte/tycker om den!

xoxo,

    Sessi.

Av Sessi - 25 maj 2013 23:37

Detta har jag då konsaterat idag när jag äntligen städade rummet. Hittade två häften där jag skrivit en berättelse, som fortfarande inte är färdig. Och jag började läsa igenom den och konstaterade att jag definitivt inte lärt mig engelskans imperfekt... Funderar på att skriva om den, och kanske lägga ut den på bloggen, vem vet.


Skall försöka lägga ihop ett inlägg inom Manga innan jag tar och lägger mig ned för att läsa lite i min gamla berättelse. Jag tror att jag tar och diskuterar ½ Prince, som egentligen inte är en manga, men får gå under samma kategori.


Har idag dessutom kommit på att det är för tråkigt att gå som vanligt folk och därför går jag nuförtiden sidledes och gör cirklar mot det håll jag går med armarna. Confusing? Ja. Dock tror jag att jag endast gör det här ifall jag är hyper, så ifall ni träffar mig på stan, så var inte rädda. Jag borde inte börja gå på så vis på stan.


xoxo,

    Sessi.

Av Sessi - 25 maj 2013 08:01

Fixade ny design igår och är super nöjd, trots dess enkelhet. Måste bara säga att bilden på Xerxes Break tillhör inte mig, har lånat den, dock har jag själv satt ihop allting och kommit på texterna.


För dem som inte känner till Xerxes break: 
     - I animen ( säkert även mangan ) så kommer jag aldrig ihåg att han skulle ätit någonting annat är godis av olika slag, därför är det lite roligt med pratbubblan jag satt dit. Och Emily är dockan som sitter på hans axel.


Vad tycker ni läsare om min nya design? Bra/Dålig?


xoxo,

    Sessi.

Av Sessi - 24 maj 2013 17:25

Har inte skrivit på ett tag. Har helt enkelt inte haft lust, så nu skall jag berätta om ett par saker jag kommer ihåg som har varit aktuellt här nu på senaste tiden.


Cykeltur i regnet var något jag gjorde här i veckan då jag cyklat till skolan en morgon och när jag skulle hem märkte jag att det regnade.. Rikligt. Jaha tänkte jag och tog av min jacka och stoppade den i en plastkasse tillsammans med min väska. Mina klasskamrater såg nog en aning konstigt på mig, men det gjorde alla som stötte på mig också där jag cyklade med i crocs och en klänning. Behöver jag säga att jag var genomvåt när jag kom hem?


Och det här med 50 minuters föredrag.. Eller det var mer en power point presentation tillsammans med Ida, en gammal vän till mig. Men istället för att ha en timme matematik hade vi en extra timme biologi, som gick rätt bra. Förutom det att på en lektion ( 45 minuter ) så hinner liksom tre grupper presentera sina power pointar, men nu blev det så att på två lektioner ( 45 minuter x2 = 90 minuter ) så hann tre grupper presentera... Varav min och Idas tog 50 minuter.. Skäms en aning för det. Hade tidigare på skolåret ett föredrag i Svenska om World of Warcraft och det tog nästan 40 minuter.. Bara man väntar så är jag väl uppe i 75 minuter... Vilket nästa år kommer vara en hel lektion då vi byter från att ha 45 minuters lektioner till att ha 75 minuters lektioner.


Angående mina intressen, anime och manga vill säga, så har det varit rätt dött på anime sidan. Har dock läst manga, och fanfiction, på sistone. Borde kanske skriva ett inlägg om någon manga? Jag menar... Har läst 146+ stycken... Haha, men skall återvända till min egna lilla värld nu.


xoxo,

    Sessi.

Av Sessi - 10 maj 2013 12:05

Har en liten paus från att vara duktig. Håller nämligen på att sy gardinerna till pappa och mammas sovrum på stugan, men måste ta lite paus här och var när min enda arbetsyta är golvet och jag får rätt ont i ryggen av att sitta framåtlutad en längre tid. Men som sagt. Håller på att vara duktig, fast jag är ensam på stugan tills pappa kommer efter att han slutat jobbet. Har en liten lista på ett par saker jag skall försöka göra idag, bland annat:
     x Diska 
     x Sy gardinerna
     x Städa terassen & inne
     x bära filtbitar till 'diket' bakom stugan
Har ännu fyra punkter till, men tror att jag max hinner göra det där idag. Får sedan fortsätta med min duktighet imorgon. Skall dock återgå till gardinen som ligger på golvet och väntar på mig nu.


xoxo, 

    Sessi.

Av Sessi - 9 maj 2013 19:02

En av mina dålig egenskaper är att ifall jag vill se något speciellt i en anime, så vill jag se det nu, punkt. Och det slutar med att jag letar efter saker som har koppling till detta jag vill se på youtube. Nåja.. Den här gången är det en av mina favoriter i serien Naruto Shippuuden som jag vill se, tyvärr är jag dock bara på avsnitt 47 och denna jag vill se kommer först i avsnitt 71... Nåja, hittade en video där denna person hade ett mycket galet skratt och först var min reaktion såhär: 
     - Okej.
Och sedan började jag känna hur skrattet började bubbla inom mig... Fy bubbla alltså. Hoppas att det inte börjar bubbla på riktigt sedan, hehe. 

xoxo,
    Sessi.

Ovido - Quiz & Flashcards