suntra

Alla inlägg under juni 2013

Av Sessi - 22 juni 2013 17:39

Jag har märkt att det är väldigt, och då menar jag väldigt, enkelt att missförstå situationer, andra personer och vad folk säger. Detta fick jag mycket bra bevis på idag, då jag tagit illa upp över något jag hört, och som jag trodde handlade om mig, men som sedan visade sig att handla om någon helt annan. Snacka om att missförstå situationen! 

     Så ifall ni hör något som kan misstolkas, börja inte deppa direkt! Tala med personen i fråga och red ut det, annars kommer du gå runt och känna dig dålig på grund av vad denne sa, trots att det kanske inte ens handlade om dig!


xoxo,

    Sessi.

Av Sessi - 22 juni 2013 10:06

Jag har kommit fram till att jag avskyr midsommaren. Så innerligt hemskt mycket. Speciellt klockslaget två. På natten vill säga. Kommer inte gå in på närmare detaljer. Men dagen efter är nog det värsta bland det värsta. Då lukten av alkohol ligger tung i hela jävla huset. Önskar att jag hade någon att prata med, men nej. Mamma svarar inte på SMS och brorsan sover garanterat fortfarande. Tror att jag tar och klär på mig vettiga kläder samt regnjackan, då det regnar alltid lite nu och då, och går över till farmor. Där behöver jag i alla fall inte fundera över den jäkla röran som är i köket och den här jädrans alkohol lukten. Det enda jag kan fråga mig själv är: Varför?


xoxo,

    Sessi.

Av Sessi - 21 juni 2013 21:20

Glad midsommar på er allesammans! Denna underbara dag firas med att tillbringa dagen ensam med pappa på stugan, som vanligt. Dagen till ära drack vi bål och jag har konstaterat att smaken av vitt vin, vodka, jordgubbar, citron och sprite inte är så god. Eller kanske det bara är jag som inte uppskattar smaken av alkohol? Oberoende, så blev det ett pytte litet glas med bål för mig medans pappa tog för sig med mått, honom störde då smaken inte det minsta. 


Nästa vecka bär det av till skriftskoleläger och då är jag borta en vecka, så jag kommer vara inaktiv under den perioden. Kommer försöka skriva några inlägg som jag publicerar antingen före eller efter att jag kommit hem, har inte funderat så mycket på det ännu. Men nu skall jag ta och se efter att pappa inte gått och bränt sig på en brasa..


xoxo,

    Sessi.

Av Sessi - 18 juni 2013 18:28

Tänkte skriva ett inlägg om serien Vampire Knight. När jag talar om Vampire Knight, så syftar jag på både Vampire Knight och Vampire Knight Guilty då jag först träffade denna serie på youtube där den som lagt upp serien inte skrev Vampire Knight och Vampire Knight Guilty skillt på de avsnitt som hörde till den första och de avsnitt som hörde till den andra, utan allt gick bara under Vampire Knight.


Med tanke på att jag har sett Vampire Knight MINST fyra gånger så kanske det inte är så svårt att lista ut vad jag tycker om den... Jag bara älskar den, alltid lika rolig och breath taking! Totalt är det frågan om 26 avnsitt ( de delas upp 13 och 13 mellan Vampire Knight och Vampire Knight Guilty ), så den är inte super lång.


Själva storyn handlar i grund och botten om en skola där det går två typer av 'kurser'. Dag och Nattklassen. Dagklassen består av vanliga människor, medans Nattklassen består av vampyrer... Som är otroligt vackra så det krävs prefekter som ser till att Dagklassens elever inte är ute under natten och inte sätter sig själva i fara. Dessa prefekter är huvudpersonerna, Yuuki Cross och Zero Kiriyuu. De är 'adoptiv barn' till Chairman Cross och Yuuki tror att Zero äntligen litar på henne, men hon kommer på att hon inte visste så mycket om Zero som hon trodde. Tillsammans försöker de att Zero inte skall tappa kontrollen över sin hemlighet...


Nu fick jag det att låta lite mer mystiskt än vad den egentligen är... Well, whatever.


Enligt min kära hemsida går Vampre Knight under genren Drama, Romance, Shoujo, Supernatural, Vampire. Så som vanligt så ifall ni inte är very fond över dessa genren så råder jag er att inte se på Vampire Knight.


Det roliga över det hela nu är att jag gillar Vampire Knight mycket bättre än vad jag gillar Vampire Knight Guilty! Så Vampire Knight har 5/5 stjärnor, medans Vampire Knight Guilty har 4/5 stjärnor, så ifall det skulle bli ett enda betyg på hela saken så skulle det antagligen vara 4.5/5 stjärnor.


Om någon av er läsare har sett Vampire Knight, eller läst, så får ni gärna kommentera vad ni tyckte om den!


xoxo,
    Sessi.

Av Sessi - 16 juni 2013 20:24

Jag lever fortfarande! Det enda som har hänt mig är att jag drabbats av holmtöntsfeber, alltså stannade jag ytterligare en vecka ned på stugan, ensam. Dock inte övergiven. Det enda dåliga är att jag inte har några böcker, förutom Lisbeth Salander, vilket är rätt synd. Med Lisbeth Salander menar jag boken "Flickan som lekte med elden". Har redan läst "Män som hatar kvinnor" och har nu börjat spinna vidare bland Stieg Larssons böcker. Måste säga att trots att det egentligen inte händer någonting i boken, så är den väldigt fängslande. Stieg Larsson, what have you done to me! Kanske skriver ett inlägg om triologin när jag läst klart den.


Gjorde två nya meny-avdelningssaker som, konstigt nog, heter "just nu ~ Anime" och "just nu ~ Manga". Där kan ni hålla lite reda på vad jag sysslar med inom dessa två stora kretsar. Och inom Anime delen kan ni hålla reda på ungefär vilken anime jag kommer skriva ett inlägg på till nästa, dock finns det ju alltid undantag. Ett exempel är att jag skulle skriva ett inlägg om en anime som jag sett för ett tag sedan, som Skip Beat och Inuyasha. Denna regel gäller inte Manga delen. Jag har läst såpass många och många av dem är inte färdigt översatta där jag läser dem ( www.mangareader.net & www.mangafox.com ) men det kan hända att jag ändå skriver ett inlägg om dem, som ½ Prince som jag har skrivit ett inlägg om. Så angående manga dyker det upp lite inlägg nu och då, har dock min minnepinne med min lista på lästa mangan hemma så kan inte riktigt skriva om sådana jag läst. Får ta och läsa nya och skriva om dem nu medans jag är på stugan.


Något annat jag funderat över..? Kanske inte, men ifall jag kommer på någonting så återkommer jag! Nu skall jag ta och se ett avsnitt Fairy Tail. Om ni har några frågor är det bara att kommentera något inlägg med den eller fråga den i frågerutan till höger!


xoxo,

    Sessi.

Av Sessi - 15 juni 2013 09:45

Det där är vad min senaste vecka har handlat om. Kunskap. Och var har jag fått min kunskap från? Ja, från böcker. Allt detta kan sägas i en enda en mening: Vädret har varit dåligt, så jag har suttit inomhus under en filt med en bok i handen. Detta gäller hela veckan vill säga..

    Har varit ensam på stugan sedan måndags och det har regnat varje dag. Har knappt varit ute och har spenderat mest tid genom att gå från sängen till soffan till köket och sedan tillbaka till soffan. Och eftersom pappa kom till stugan igår fick han ta emot fem dagars prat.. Det slutade med att han gav mig uppgifter att göra hela tiden.


Men idag är det pappa som är hyper medans jag är lugn och sitter i soffan. Eftersom det är fint väder idag så skall jag och pappa försöka gå ut och såga upp av överlopps bräder som inte har någon funktion. Det vill säga att vi skall såga ved. Vi får se hur det skall gå i och med att pappa sitter fast vid datorn och spelar på SINI ( siivous sujuu ) - FINA karaktär i WoW.. Tyvärr är han så OP ( overpowered ) att det som borde föreställa vara svårt är i själva verket för lätt. Fy på Blizzard som har nerfat spelet så!

     Nåja, nu sa pappa att vi skall börja göra något vettigare, som att gå ut och såga, men jag tänker föreslå att vi kan ta och borsta tänderna och äta lite kex. Han kommer såklart neka kexdelen...


xoxo,

    Sessi.

Av Sessi - 5 juni 2013 10:26

Varmt ute. Födelsedag. Ännu varmare ute. Jag dör.


På sistone har jag fått sommarlov, vilket jag har väntat på en hel del. Men på sistone så har livet haft en del uppdrag åt mig, som jag själv valt åt mig. Fyller nämligen år imorgon och eftersom ingen annan baka en tårta åt mig så bestämde jag mig för att göra det själv. Det blev en sessa tårta ( botten och fyllning ), men garneringen blev en helt Sessi-touch med mycket grädde och godis. En riktig kaloribomb med andra ord.


Dessutom skall man börja packa då jag på fredag sticker iväg till Pargas med mitt danslag. Kommer hem på söndag, så kommer skriva om hur det var då.


xoxo, 

    Sessi.

Ovido - Quiz & Flashcards