suntra

Alla inlägg under augusti 2013

Av Sessi - 29 augusti 2013 20:44

Eftersom jag är rätt deppig idag så tänker jag faktiskt inte tala om det! Istället tänker jag ta och diskutera lite min tidsfördrift, nämligen det här med att fixa egna pärmar till mina häften. Har suttit hela dagen och letat material till ett häfte och fixat det. Prövade lägga ihop det fem gånger innan jag fick det till något jag stolt kan gå och visa åt folk. Har dessutom gjort en lista på vilka häften jag fixat och vilka inte:

- Hälsokunskap ( Hk )   -  Nix

- Finska ( Fa )                 -  Yesh ( manga: Horimiya )

- Matematik ( Ma )       -  Yesh ( manga: 1/2 Prince )

- Fysik ( Fy )                   -  Yesh ( manga: Bloodhound )

- Modersmål, ( Mo )     -  Yesh ( manga: Magico )  ( modersmål = svenska )

- Tyska ( Tys )               -  Nix

- Biologi ( Bi )               -  Yesh ( manga: Kimi Wa Petto )

- Engelska ( En )            -  Yesh ( manga: Ludwig Kakumei )

- Samhällslära ( Sm )    - Yesh ( manga: Tokyo Crazy Paradise )

     + min kalender!

         

Bilder på de häften jag fixat! Jag satte inte in matematik eller modersmåls häftena, då jag tidigare visat dem. I inlägget 'ny tids fördift!'.

Samt min bild på kalendern då:

 


Och som sagt, allt det blåa finns inte på dem, men då jag inte vill ge ut mitt namn på bloggen längre så stryker jag över det där det kan dyka upp. Och siffrorna på kalender-bilden... Det är så att folk skall veta i vilken ordning de skall läsa bubblorna!

   Två häften kvar! Har bara svårt att hitta någon bra manga att låna bilder från, haha!


xoxo,

    Sessi.


Av Sessi - 21 augusti 2013 19:48

Jag läser rätt ofta bloggar, däribland en blogg som heter Furukawa. Hon skriver allt möjligt ( eller så verkar det i varje fall ), men jag hitta till hennes blogg via något inlägg som handlade om anime eller manga eller någonting liknande. Sedan dess har jag alltid kollat in hennes blogg för att se ifall hon skrivit något nytt, och jag njuter av att läsa hennes blogg. Helt underbar blogg hon driver.


Länk till hennes blogg ifall någon är intresserad av att kolla in den: www.furukawa.bloggplatsen.se


xoxo,

    Sessi.

Av Sessi - 20 augusti 2013 17:50

När man praktiskt taget har läget under kontroll med läxor, prao plats, matematik grupper, hjälpledar utbildning och nästan allt annat känner man sig så fri. Det känns som om jag när som helst skulle få vingar och bara flyga iväg nu när jag äntligen kan alla orden som möjligen kommer till mitt skriftliga förhör jag har imorgon. Tidigt? Inte alls, bara ungefär en vecka efter skolstarten!


Så nu skall jag springa fast lite affischer till min vän! Eftersom jag glömt det så pass många gånger blev jag tvungen att skriva upp att jag skulle leta reda på dem i min kalender. Så nu skall jag gå på jakt.


xoxo,

    Sessi.

Av Sessi - 19 augusti 2013 14:50

Rubriken är kanske lite missvisande, men ja. Jag har överlevt ett mycket kort samtal. Det angår det att jag vägrade göra läxan, tvåsidig uppsats med rubriken 'min hälsa', och att jag konstaterade till min lärare att hon inte har någonting med saken att göra. Som tur så blev varken hon eller jag alltför döda, så nu skall jag istället skriva en tvåsidig uppsats om hälsa i allmänheten. Inte så dåligt byte inte.


Har fått läxor idag som jag gladeligen gör för att sedan kunna koncentrera mig på två skriftliga förhör jag har den här veckan! Ifall nu inte min tyska/engelska lärarinna får för sig att inte ha skriftligt läxförhör. Men det får man se. Dessutom skall jag skynda att skriva svar till en av mina systrar, inte biologisk, som bor i Sverige!


xoxo,

    Sessi.

Av Sessi - 15 augusti 2013 21:31

     Jajamän! Har kommit på att jag verkligen älskar att pynja med bilder på datorn! Det vill säga.. Klippa sönder dem och klistra ihop dem igen, ungefär. Det jag sysslar mest med är att jag lagar unika designer till mina skolhäften med motiv, bilder direkt, från olika manga serier. Jag börja med det här förra året, men iår går jag enligt ett tema. Jag använda helt vilka bilder från vilken manga som helst, så länge denna tilltalar mig. Sedan väljer jag ut den del jag vill ha och lägger en 'ram' runt den. Klipper ut den, lägger i ett nytt ark och sparar. Sedan skriver jag texter, namn och klass, samt ämne, och till sist lägger jag ihop allt i ett word-dokument och printar ut det!

     Därefter så limmar eller tejpar jag fast pappret på mitt häfte och täcker baksidan med ett blankt papper. Sedan plastar jag det och bär omkring det och känner mig bra och duktig! Dock tog mitt dubbelsidiga tejp slut idag.. Dock är jag inte så förvånad, jag undrar bara hur många metrar jag använde på ett par dagar..


Som exempel på hur resultatet blir så tog jag pärmen till mitt svenska skrivhäfte och mitt matematikhäfte. Det blåa är förstås inte där, men jag stök över mitt namn, deal with it.


 

^ Manga: Magico

 

^ Manga: 1/2 Prince



xoxo,

    Sessi.

Av Sessi - 12 augusti 2013 18:32

Nu har skolan börjat för min del! Var första skoldagen idag, och måste ärligt säga att den var urtråkig! Aldrig tidigare har jag haft så tråkigt i skolan som jag hade idag! Det enda vi gjorde vara tt vi lyssnade på klassföreståndaren.. Som talade rätt mycket. Men dagen var rätt lyckad, jag fick äntligen träffa mina vänner igen! 


Dock är mitt penfodral för saker som inte är pennor för litet, så jag kommer få sy ett nytt och använda min akatsuki-penal till pennor!


xoxo,

    Sessi.

Av Sessi - 8 augusti 2013 22:17

Är väldigt trött just nu, men kände för att skriva någonting på bloggen. Har skaffat lite kläder inför skolstarten, så det känns som om skolåret kommer bli helt okej... Med undantaget Professor Umbridge. Är helt säker på att min klass kommer att komma på något fanstyg som kommer få henne att hålla ett extra öga på oss... IGEN! För min del skulle hon få sticka tillbaka därifrån hon kom, men finns ingenting jag kan göra. Nåväl..


Har fixat en ny design, som jag tror att jag kommer ha rätt länge! Jag gillar den och den känns rätt bra. Försöker ha den hela nian, men kommer troligen att tröttna på den innan jag hunnit gå ut nian, haha. Vad tycks? Något jag borde tänkt annorlunda, något mycket stort fel som jag DEFINITIVT borde fixa?

     På tal om skolan! I år tänker jag satsa extra hårt, på en passlig nivå! Hur tänker ni satsa inför det kommande skolåret?


xoxo,

    Sessi.

Av Sessi - 4 augusti 2013 21:07

Så imorgon skall jag fara till biblioteket! Skall lämna tillbaka fyra böcker och låna ett par stycken, vilket kommer visa sig vara ungefär 9 stycken... Det är vanligt, dock är det lite genant att gå och bära på en sådan hög med böcker, då andra går med en, två böcker, men som texten i min header säger: Live your life just as you want. Har precis kommit hem från mitt underbara paradis och skall vara hemma och förbereda mig mentalt på att skolan börjar den tolfte! Dit har sommarlovet flugit, men det känns sådär passligt långt! Har dock inte simmat så mycket i sommar, aj aj. Bör sakta fixa klart min nya skolväska så att jag stolt kan gå omkring och skylta med den. Troligen kommer jag få höra en massa skit angående den, men whatever.


Skall fixa en ny header här inom kort, fick plötsligt en känsla om att det skulle vara en god idé, så skall försöka fixa den till skolstarten! Se fram emot den!


xoxo,

    Sessi.

Ovido - Quiz & Flashcards