suntra

Alla inlägg under mars 2014

Av Sessi - 20 mars 2014 21:05

Det här med känslor är rätt svårt. Särskillt ifall en massa evenemang och stuff är inblandat. Det är nämligen så att min församling erbjuder oss unga soon to be hjälpledare, och färdiga hjälpledare, möjlighet at medverka i olika mässor och sådär. Nåväl, jag var då som textläsare på en kvällsmässa i förra veckan och nu hade jag då andakt på UV. Och så har jag då sagt att jag kan vara textläsare på söndag i högmässan, och nu har jag då en farlig dinosaurie i bastun som vilken sekund som helst kommer komma ut därifrån och sluka mig i ett nafs! Ja, jag talar om min pappa.

          Jag har ingen aning om vad jag borde göra iom att jag både vill medverka i högmässan och vara på stugan. Och som pricken på i glömde jag då bort att min kusin har kalas på söndagen.. Oops. Nå ja, får hoppas att farliga dinosaurien snabbt far och lägger sig så att jag kan avsluta mina läxor. Fy på mig som gör en massa annat än att göra läxor, som t.ex läsa tidningen. 


xoxo,

     Sessi.

Av Sessi - 10 mars 2014 18:45

Inom de flesta ämnen jag diskuterar, läser och forskar i så märker jag enkelt att desto mer jag vet, så desto mindre vet jag egentligen. Människor jag tror att jag känner berättar någonting för mig och jag vet ännu mindre om dem, förstår dem mindre och nu börjar det sakta gnaga sönder mig. I mina desperata försök försöker jag förstå allting som sägs till mig eller som läggs framför mig, men kan det faktiskt vara menngen att man inte skall förstå allting? Men var sätter det isåfall mig, jag som baserar mina dagar på att förstå varför? Ibland bör man kanske bara lägga ned och hoppas på att sedan kunna gå vidare. Och på tal om det... Skäms över mig själv och vad jag gjort. Aldrig igen.


xoxo,

     Sessi.

Av Sessi - 7 mars 2014 18:42

Så dagen har varit ett litet kaos. Men det är skoldagar alltid, dock så hade jag en rätt, jätte, bra dag idag. Tills man kom hem och fick höra en hel radiramsa med dåliga saker. Däribland det att min enda barndomsvän snart inte kommer vara med oss, men det är för hennes bästa. Nu talar jag då inte om någon människa, utan min äldsta hund som är både blind, döv, har problem med alla tassar och har troligtvis tumör i lungorna. Jag räknar med max ett par veckor tills hon inte längre är med mig. Ärligt sagt så vet jag inte vad jag skall ta mig till när hon väl är borta..


xoxo,

     Sessi.


P.S Klurighet åt er: 11-2=11
Hur fungerar det?

Av Sessi - 5 mars 2014 16:48

Jaha, då har man haft en ganska intressant dag idag. Egentligen vet jag inte vad som var så intressant, men det var det nu då bara. Hade fått mail från min brevvän uppe i Österbotten att mitt brev inte kommit och då svarade jag i januari. Och nu har vi då kommit överrens om att jag skall skriva ett nytt brev och hoppas på att det kommer fram och att flytten på postkontroret i hennes hemkommun inte tappar bort det nya brevet. 

           Och hela det här får mig att tänka på ett samtal jag hade idag. Angående brev gentemot e-mail. Jag medger, e-mail är väl mycket behändigare och billigare, men brev har en helt egen charm. Precis som böcker bör läsas som böcker och inte som filer. Vad är er åsikt om saken? Är det bättre med en massa papper omkring sig eller med en massa datoriserade saker? 


Säger inte att det är dåligt med datoriserade saker, men charmen försvinner nog lite när man inte kan känna känseln av papper under fingrarna när man läser, om ni förstår vad jag menar.


xoxo,

     Sessi.

Av Sessi - 2 mars 2014 17:35

Onödigt att säga att jag håller på med läxor och de kära graferna tillsammans med de underbara funktionerna som man bara älskar... Vem försöker jag lura? Jag hatar dem och önskar att de bara skulle försvinna, aldrig exsisterat från början. Jag förstår mig inte på dem och de hatar mig. Det hela slutar med att jag sitter och tjurar och böckerna ligger någonstans där jag inte ser dem. Och efteråt känner jag mig löjlig.

          Vad tycker ni om elaka läxor som bara ställer till med problem och som har en vaken hela natten? Och på tal om läxor som håller en vaken hela natten... Så har jag en hel hög med läxor för hela nästa vecka. How wonderful. Nästa gång ni ser mig bör ni akta er. Jag kommer vara på jätte dåligt humör.


xoxo,

     Sessi.

Skapa flashcards