suntra

Direktlänk till inlägg 20 april 2014

Att låtsas, va?

Av Sessi - 20 april 2014 16:15

Hur är det att förlora sitt första husdjur, sin första och äldsta vän och sin hela livstid? Trots att jag gått och gråtit över min äldsta vän sedan sjuan så var jag inte beredd, men är man det någonsin? Men det gör så ont att veta att pappa hade ansikte att vara glad och låtsas som ingenting hela morgonen tills han berättade. Glad påsk minsann. Dock slutar det ju inte där inte. Mamma och lilla maskinisten skulle komma till stugan idag och det man får höra när man sitter och sörjer bland allt damm är 'försök rycka upp dig tills dom kommer'. Jaså? Jag skall rycka upp mig när min vän gått bort, utan att jag visste om det. Om jag bara kunde åka tillbaka i tiden..


Får se ifall jag orkar låtsas en hel dag och ifall jag kan repa mig till tisdagen, annars vet jag inte vad jag skall ta mig till. Antar att det värsta som kan hända är att jag börjar gråta under prov tillfället..


xoxo, 

     Sessi.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sessi - 31 juli 2015 12:21

Jag bor i Finland, är finlandssvensk och stolt över mina rötter, men på sistone så har det givit mig en orsak att vara rädd. Rädd för den jag egentligen är.   Jag är 17 år gammal och det var nyligen riksdagsval i Finland. Vi har en väldigt konser...

Av Sessi - 14 januari 2015 16:57

Idag när jag kom hem från skolan hade jag en ordentlig huvudvärk. Det har jag fortfarande, men på något sätt är den dämpad. Dämpad under ytan av minnen, känslor. Jag råkade nämligen lyssna på P!nks 'perfect' och märkte att jag känner mig borttappad. ...

Av Sessi - 28 december 2014 22:26

På sistone har jag spelat rätt mycket WoW, speciellt på min Warlock, som är min enda max lvl karaktär ( dvs. lvl 90 för min del ). Och det jag gör är sådant folk gjorde för 3-4 expansioner sedan. Jag ligger efter alla andra, och jag klarar inte av at...

Av Sessi - 23 december 2014 22:22

Då jag stod och dekorerade Benjamin Ficusen med girlanger såhär i juletider, började jag ifrågasätta min mentala hälsa. Visst, julgranar, fönster osv. Men en Benjamin Ficus? Någonstans måste väl gränsen gå, och jag kan inte använda vår hunds bortgång...

Av Sessi - 13 juni 2014 22:56

Jaha, då är man på Houtskär tillsammans med andra hjälppisar och konfirmander. Vädret har hittills varit fint och bra och aktiviteterna har varit roliga att både leda och delta i. Idag gjorde jag dock bort mig, vi skulle ha ledarsamling och det fanns...

Skapa flashcards