suntra

Alla inlägg under juni 2014

Av Sessi - 13 juni 2014 22:56

Jaha, då är man på Houtskär tillsammans med andra hjälppisar och konfirmander. Vädret har hittills varit fint och bra och aktiviteterna har varit roliga att både leda och delta i. Idag gjorde jag dock bort mig, vi skulle ha ledarsamling och det fanns lite död tid före så bag satt i soffan i lektionssalen och vila huvudet mot min axel, med täcket lindat kring mig. Tyckte inte att jag somnat men tydligen hade jag för de hade börjat feelisrundan och när det var min tur fick de väcka mig genom att picka mig på axeln och kittla mig under foten. Tydligen hade de varit fnittriga före det, så jag var lite trött ännu när alla bara såg på mig... Snacka om bra hjälppis. Just nu vill jag ta en sten och ladda den med negativ energi och dumpa den i sjön.

xoxo,
Sessi

Av Sessi - 6 juni 2014 12:04

Idag är det då min födelsedag, hurra eller något. Sitter och känner mig aningen sur då jag sprungit två varv runt holmen för att hitta vår hund som rymt för andra gången. Hittade henne och nu är hon på husarrest tills mamma kommer från jobbet och hämtar henne. Ens födelsedag är inte alltid bra.

Förutom att jag jagat en hund så har min kära vän lagt in bilder på mig på facebook från sjuan. Gissa om jag är aningen generad? Idag har jag dessutom lovat att laga muffins med blåbär och vitchoklad, dagen till ära. Vi får väl se ifall det lyckas eller ifall jag somnar med dem i ugnen och vaknar till brandvarnaren som meddelar att de är färdiga..

xoxo,
Sessi

Av Sessi - 5 juni 2014 21:15

Idag har jag för första gången gjort mat tillsammans med pappa. På menyn stod det Ratatouille, fransk maträtt. Det fanns enkla saker som jag enkelt kunde göra, så som att tärna squashen, skala tomaterna och skära dem samt att finhacka persiljan. Det som var roligast var definitivt nog att skala tomaterna! Jag fick badda dem en och en i tio sekunder så att skalet började lossna. Det vi trodde skulle vara värst visade sig vara det lättaste.

Och inte nog med att vi åt Ratatouille då såg vi på disneys film "Rottatouille", på finska, men vi såg den på engelska. Det handlar då om en råtta som är en fantastisk kock och som i slutändan lagar Ratatouille. Så sådan har min dag varit. Nu skall den avslutas med lite läsning ( "Lucian" av Isabel Abedi, ett översatt verk ). I morgon är det då den där dagen som jag hoppas att ingen skall minnas, sjätte juni.

Av Sessi - 2 juni 2014 18:05

Hejsan! Första inlägget från den nya mobilen, lite nervös för alla misstag som kommer smyga sig in i texten! Idag har det kommit skurar hela tiden, så inget vettigt har blivit gjort. Lagade med pappa simstegen, men där tar det också slut. Så jag spendera dagen på det bästa sättet man kan; genom att läsa. Idag läste jag färdigt "Salatun voiman kaupunki" av Theo Lawrence, förstås är den översatt, och jag måste säga att det var nog svårt att få mig att sluta läsa. Tror att den ingår i en serie på två böcker, men är inte helt säker, så därför går jag inte närmare in på den just nu. Men den var bra! Och nästa i turen står också en finsk bok, hm... Undrar om jag kommer att skaffa mardrömmar om böckernas återkomst om jag fortsätter i den här farten?

^ Bild på mästerverket som höll mig fast klistrad hela dagen. Hurra för läslampan som kastar gult ljus på den.

Ovido - Quiz & Flashcards