suntra

Alla inlägg under juni 2012

Av Sessi - 12 juni 2012 11:23

För tillfället är allt upp och ned i mitt liv och jag vet inte ifall jag borde skratta eller gråta. Inte nog med att vår äldre hund är både halvdöv och halvblind så har vår yngre hund allergi mot vete, havre, korn, råg och allt det, allergi mot damm och ena trummhinnan är sprucken. Bara av att tänka på det får min kropp att bli iskall och jag känner mig vilsen - utan att veta över huvudtaget hur jag borde ta det och hur jag borde bete mig. Visst, de lever men från min sida sett så känns det som att vi har dem och lida. Fast sedan vet jag ju inte. Vill inte förlora dem heller :c Så för tillfället är livet rätt dåligt för mig. Bloggupdaterandet blir.. Jag vet inte, skall försöka blogga i alla fall en gång i veckan..

Kram, Tatjana.

Av Sessi - 6 juni 2012 14:58

Japp, här sitter en tös som fyller år ^^  Gammal blir man ju med åren ( SÅ gammal blir jag inte ), men trots att man fyller år så fixar man med vettigt här hemma. Har bland annat dammsugat hela huset, fixat det sista på rummet ( vi möblerade om ), flyttade tillbaka mina kläder och har satt ut mina sängkläder och vädras : )  Bort med all damm. Om man skulle kunna säga en mängd på hur mycket damm det finns/fanns i min bäddmadrass så skulle det vara otroligt mycket xD

Kram, Tatjana.

Av Sessi - 1 juni 2012 12:29

Haha, som rubriken säger så har jag varit vilsen i skogen idag tillsammans med ett par andra från min klass + ett par människor från våran pararell klass... Vi hade en slags orientering, på Jonasbacken och på Svin ö. Min grupp fick börja på Jonasbacken, well det gick lätt att fixa eftersom man är bekant med området, men efter att vi varit vid sista kontrollen vid Jonasbacken så skulle vi till Svin ö... Vi gick de första tio metrana rätt, men sedan gick vi helt enkelt åt vänster istället för till höger och gick till fågeltornet ( vi skulle inte över huvudtaget dit ). Så vi gick ungefär två kilometer i onödan. Men vi kom på rätt spår sedan - dock gnällde alla om att vi inte skulle hinna tillbaka till skolan för att äta. Men vi kom safe and sound till Svin ö och kom fram till dess första kontroll där vi gjorde en uppgift och fick myggsprej. Vi skulle gå rakt över Svin ö till nästa kontroll och tydligen fanns det mycket mygg i skogen.. Såg inte en endaste en mygga. Vi kom till andra kontrollen på Svin ö och gjorde uppgiften ( en i min grupp blev vän med studiehandledarens hund ) och gick vidre. Allt började bra tills vi vek av på fel ställe. Och vi visste inte var vi vikit av fel så vi blev och yra där och det var då vi träffade den andra gruppen som också hade tappat bort sig. Men, vi gick rakt genom skogen till stigen vi kommit på och gick tillbaka. Sedan trodde alla att vi inte hade någon karta - trots att vi hade. Vi gick dit sista kontrollen skulle vara, men vi hittade ingen som skulle ge uppgiften till oss. Vi yrade lite omkring där och började sedan gå tillbaka mot skolan. Vid sista bron så stannade vi och tog paus och då ringde en av klassföreståndarna till en i andra gruppen och frågade var vi var. Tydligen hade personen vid sista kontrollen letat efter oss, lika hade min finska lärarinna. Låt oss säga att vi aldrig mer skall orientera tillsammans med dem jag orienterade xD

Kram, Tatjana.

Ovido - Quiz & Flashcards