suntra

Alla inlägg under september 2010

Av Sessi - 24 september 2010 19:53

Tjoisan!

Japp, jag har suttit nästan hela dagen och ritat på ett projekt eller, jag skall vara med i en tävling och det är till det som jag gör detta. Som sagt, temat på detta konstvärk är rosor. Det skall finnas 10 rosor på bilden och de skall vara sammanlänkade som en krans. Sedan skall det finnas en text. Jag kan sätta upp bild när det är klart : )  Men iaf, jag hade inte trevligt i skolan idag. Jag var trött och ville bara läsa eller rita rosor. Tyvärr så fick jag det inte... Var tvungen att göra en massa crap things hela tiden. Engelska lektionerna är fortfarande värst och allting. Har lyssnat på Guns N Roses hela dagen. Fast samma låt. Låter heter "knocking on heavens door". Ja... Ibland tror jag att saker för med sig tur... Nu är det rosor, spindelnät och blod. Känner mig så ensam i allting. Alla andra i familjen ( förutom min syster då ) spelar World of Warcraft just nu och jag sitter och ritar till lika jag lyssnar på Guns N Roses - Knocking on heavens door. And by the way, jag fick ett nagellack av min äldre kusin idag. Hon var inte här men min syster och hon står varandra nära, så jag fick nagellacket av min kusin men min syster gav det till mig. Det är ett rött men när det torkar liknar det lite mer någonslags rosa-nyans. Tror jag skall koncentrera mig på arbetet mitt nu.

 

Av Sessi - 22 september 2010 19:06

Hejsan! 
Som rubriken säger... Jag misstänker att hon snart kommer hata mig. Om ni undrar vem så är det Soffi. Det verkar som om hon och Amanda inte bryr sig så mycket om hur jag känner mig. Snackar hela tiden om deras pojkvänner och så. Det känns inte vidare bra för mig. Så jag ställde en fråga åt henne. Kanske eklast att visa vad vi talade om...

Soffi säger:
vet du va
Zunte - chan ( jag ) säger:
 Vad? 
Karoool säger:
 jag, rasse, amanda o gugge ska till stan i morgon
Zunte - chan säger:
 Ja-så? 
May I ask a question? 
Karoool säger:
 whattt? 
Zunte - chan säger:
Varför talar du och Amanda typ nästan hela tiden om Rasse och gugge Liksom, jag har nu egentligen inget emot det men ibland kan det vara en aning irriterande.
Karoool säger:
 vi e i hop me dom : D  
Zunte - chan säger:
 Det vet jag, men vill du veta något annat? Som ni verkar ofta glömma 
Karoool säger:
 va? 
 vadå glömma?
Zunte - chan säger:
 Om ni inte skulle glömma någonting viktigt så skulle ni inte tala så himla mycket om rasse o gugge trots att ni e ihop
Karoool säger:
 om vi int sku glömma vad? 
Zunte - chan säger:
Nu med detta jag frågar så tänker jag inte byta ämne. Bara ett snabbt sidoämne.
Vad tycker du att är viktigt med vänskap? 
Karoool säger:
 att vaa ärlig
Zunte - chan säger:
 Okej. Något annat? 
Karoool säger:
att få den andra att må bra
Zunte - chan säger:
Bingo!
Karoool säger:
 va?
Zunte - chan säger:
 Ringer det inga klockor? 
Every minute is painful... Pain...  
Det jag skrev på engelska Det är en del av orsakerna till varför jag nästan skulle önska att jag skulle bli förbjuden för all evighet att fara till skolan...??  
Frågeteckena kom i misstag
Karoool säger:
 de glömmer jag aldrig men att göra andra att må bra betydää int att man själv ska vara olyckli
Zunte - chan säger:
 Jag har alltid försökt ( mitt bästa i varjefall ) att ni skall må bra. Därför har jag inte sagt något om det när ni har talat om era pojkvänner. Jag har försökt att ni skall må bra och därför svider det inom mig hela tiden. Förstår du? Jag menar inte att klaga eller något Men det känns hemskt... Hemskt att göra såhär mot mig själv egentligen... Bara för att kunna se er le och vara glada. Därför gör 
jag så att jag själv mår .

Oftast alltså
Karoool säger:
vi kan fösöka att tala mindre om dom men vi kan int lova någo föö de blii ba så att man börjaa tala om dom som om man sku va idiotää
Zunte - chan säger:
 Det är okej. Bara ni försöker så är det okej...

Så... Jag mår dåligt för att de hela tiden skall tala om sina **** pojkvänner. Amanda fick inte bara en pojkvän... Hon förstörde mig till lika. Vad borde jag göra? : (  Jag vill inte att de skall tycka illa om mig eller något sådant... Vad borde jag göra? : (

Av Sessi - 21 september 2010 20:19

Japp, det är en Anime som jag älskar < 3  Den är rätt rolig x D  Detta är andra gången jag ser egenom hela serien men den är faktiskt bra : D Jag lägger in Episode 1 part 1  och endel av mina favorit Episode ; )

  -Episode 1 part 1      Ett av mina favorit episode.
Episode 21 part 3. Det är liksom jag och min bror som har sådan här humor. Vi skrattar åt det andra inte skrattar åt och sådant x D  Det kanske skulle löna sig att se den från Episode 1 till sista. Men man gör hur man vill. Jag ser det så som man skall se det, asså från episode ett till slutet. Ja, det är klipp från Youtube, inget jag laddat upp.


   

Av Sessi - 21 september 2010 09:37

Hallå!   
Jag skrev inte igår, det hände en del saker som får mig att bli ledsen. Kanske borde berätta... 
Det började vid rasten klockan 12.00 - 12.15  Vi tjejer skulle passa fotbollen tillvarandra ( övning ), men ja... Killarna ville vara med, dock sa vi nej. Efter en stund gick vi med på att två av dem fick vara med. Nåja... Vi delade in oss i lag. En av killarna fick stå i målet, vilket sedan ledde till att lagen blev ojämna. Asså, killen som spelade i det andra laget var mycket bättre på fotboll en 3 tjejer tillsamman. Det är lite fräckt det. Men ja... Sedan efter en tid så orkade ingen nästan mer med fotboll, så det blev bara jag och Soffi kvar. Vi övade på endel passningar till varandra. Dock var det någon som hela tiden störde oss. Det var Simon. Han hade ytterst underliga ljud och tog hela tiden fotbollen av oss. Det slutade med att jag slog till honom. Ordentligt. Sedan lät han oss vara ifred en minut. Det ringde in och medan vi gick in så fortsatte han med dessa underliga ljud och det. Jag försökte ignorera honom. Detta fortsatte på lektionen. BIldkonst. Han satte ett glas med vatten ( som var svart ) på Soffi's pulpet. FAST han borde fört bort det. Jag blev så rasande att jag tog glaset och hällde kanske 10 droppad i håret på honom. Sedan förde jag bort glaset och gick och satte mig igen. Det gick kanske 15 minuter, sedan bad Soffi mig att gå och hämta ett papper åt henne. Hon bad snällt. Jag gick och hämtade det. Sedan när jag kom tillbaka... Ja... Då sa Soffi åt mig att se i mitt pennfodral... Och det jag hittade vad ungefär 1 cm vatten i bottnet på det. Jag blev krossad. De visste inte hur mycket mitt pennfodral betyder för mig. Det är en gåva som jag fått av mina föräldrar. Innan min pappa blev fast vid World of Warcraft. Dessutom hade han dränkt alla mina skolmaterial, asså: Mina pennor, sudd, pennvässare och linjaler och sådant. Jag försökte att inte vara ledsen eller visa det. Jag tömde den på vatten. Visst kastade jag fler mördande blickar på honom...  Han brydde sig inte. Men ja... Jag talade med min lärarinna och berättade för henne vad han gjort. Jag sa också vad jag hade gjort och varför. Dessutom sa jag förlåt, MEN Simon sa inte förlåt för det han gjorde. Han helt enkelt brydde sig inte... Jag blir så arg! Och ledsen... Det pennfodralet betyder väldigt mycket för mig. Jag tänker inte fara tillbaka till den där hemska skolan! Eller träffa mina hemska klasskamrater! 
 

Av Sessi - 19 september 2010 20:35

Hallå dagbok! 
Orkar inte alltid börja med "Dagbok" så tänker lite varriera mig nuförtiden. Som rubriken säger så har jag varit på disco. Eller, jag var på fredag och när disco sluta var jag hos min kompis till igår. Kom hem ungefär tio på kvällen och jag verkligen trött så gick o la mig direkt. Sov nog i bilen också... Men ja. Har fixat naglarna idag. Jag tycker själv att de blev riktigt coola. Skall ladda upp bild på dem : )

   Det är vänstra handen. De som inte ser så är det svart bakgrund med rosa mönster på. Men det rosa ser ut som violett. Sedan har jag fäst ett hjärta på tummnageln.

  Högra handen. Man kanske ser lite bättre på denna bild. Hade svårigheter också med att ta korten. Men ja, som jag sa på förra. Svart bakgrund med rosa mönster. Och ett hjärta fäst på tummnageln. Det värkar som om alla nästan tjatar hit och dit om graffiti. Nu skall jag inte säga att jag inte vill ha det för det stämmer inte. Vill jätte gärna ha det men vet liksom inte var jag kan hitta det. Därför fixar jag naglarna med mitt lilla hemliga sätt : )  Om man vill veta vilket sätt jag andvänder kan man fråga mig på msn ( om man har mig addad asså ) om jag kan tänkas göra en video eller något sådant.  Så... Om man känner mig och vet min postaddres kan man köpa åt mig graffiti nagellack till födelsedagspresent och julklapp och skicka hem till postlådan åt mig : P  Tror jag skall börja avsluta detta snart... Nu minns jag en sak jag MÅSTE göra imorron efter skolan! : D  Jag säljer jultidningar ( böcker och sådant ). Gör det varje år. Skall gå hos grannarna och fråga ifall de är intresserade. Kanske frågar i skolan också. Fast jag tror inte det, det är så många som redan gör det. Men ja... Jag har mina vanliga kunder iaf : )  Sedan blir det money in my pocket < 3 Men jag tror att jag skall någon dag göra ett inlägg med alla saker som jag har till mina naglar. Som jag andvänder för att fixa dem asså : )  Få se... Jag börjar som vanligt redan fundera vad jag skall fixa till mina naglar inom kort tid : P  Btw, har jag berättat att oktober närmar sig? Kanske inte... Men i oktober skall jag fira ett lite försenat födelsedags party. Viktig information det : P

 

Av Sessi - 15 september 2010 21:15

Dagbok, jag har inte skrivit på en tid... Kanske för att jag har utsatt mina vänner för mina ord denna gång x D  Nej men allvarligt, jag har gjort det. Hoppas bara att de förstår det jag menar. Men iaf, iaf. Jag har funderat på att hoppa av skolan och studera hemifrån istället. Vilket inte skulle gå. Mina föräldrar skulle skrika nej med detsamma. Innan jag uttalat orden ens x D  Men ja... Det var inte det jag skulle säga egentligen. Jag har tänkt på att börja fixera mina naglar lite och lägga in bilder alltid på dem. När jag har fixerat om dem alltså. Det är bara en tanke, för jag som rätt många andra också, gillar att fixa med naglarna. Håller förtillfället också på att förstöra ett diadem som jag fick när jag gick i 2:an. Har aldrig gillat det och jag kan inte andvända det. Jag förstår inte hur mina hår kan trassla sig in i det men jag har alltid problem med att lösa ut det. Men ja. Jag sitter och ser på olika videos på youtube för att få tips på hur jag skulle kunna fixa naglarna. Har rätt många fina idéer från dessa videos nu och jag har kommit på vad jag kan önska mig till julklapp och födelsedagspresent. Det är rätt långt till mig födelsedag men... Ändå x D  Få se vad jag skall hitta på till mina naglar under veckoslutet... Borde fixa dem. Har haft samma nagellack i två veckor nu och så x P  Dags att ändra på mina små kära naglar igen : )
Ja... Jag höll på att glömma... Jag ska inom kort tid börja städa i rummet x D  Viktig information. Har inte städat på väldigt länge : P
Det påminner mig om... Jag måste komma på vad jag skall göra åt kära Geisha när hon gissade rätt på min kära fråga...

 

Av Sessi - 13 september 2010 21:25

Japp, det har varit en rätt så Adam Lambert dag idag. Lyssnat nästan bara på honom idag, så kommer väl lägga in de flesta av sångerna jag lyssnat på av honom. Så först lägger jag in  "If I had you"


Sedan finns det ju alltid andra låtar av honom som jag lyssnat på idag. Sätter in dem i detta inlägg också. Men denna kommer överst eftersom jag lyssnat mest på den idag. Efter denna tror jag att det kommer  "Whataya want from me?"

Good song I say. Har lyssnat rätt mycket på den tidigare så behövde lite annan Adam Lambert låt att tugga på : 3 Sedan kommer det  "For your entertainment"

Och efter det tror jag att det kommer någon lite random låt som avslutning innan jag tycker att ni fått veta tillräckligt om min musikdag idag x3 Och denna random låt som jag valde blev  "Waka Waka" av Shakira

   

Av Sessi - 13 september 2010 15:35

Dagbok, jag vet att jag inte är världsbäst på att komma på dagensrubriken, så det fick bli nya sockar idag x D Men ja, sanningen är jue den att jag har fått nya sockar : ) Och ett par nya skor också. Att ha hemma < 3 Lägger in bild.

  Mina tre par sockar : D  Som man ser så går de i samma nyans som mitt humör förtillfället  : P Men två av dem har lite färg på sig iaf : D

  Och mina nya skor < 3  Som är meningar att jag skall andvända hemma < 3  Visst ser de lite barnsliga ut, but I don't care. I lika them and that's the thing that's important. Men ja... Jag gick hem från skolan idag : D  Motion (Y)  Bra för lilla lata mig : P Kanske ska lägga upp en bild som jag tog på vägen hem? (A)

   Träden har börjat fälla sina löv redan! : O  Blev riktigt förvånad när jag såg det. Tycker det är synd : ( Gillar nämligen trädens gröna färg på löven. Eftersom jag är korkad så lägger jag upp en till bild x D

  Vem är detta? : O  Den som kan gissa det skall få skriva ett meddelande åt alla på mig blogg : )  Or not. Men ja, sedan om någon gissar vem det är så ska jag hitta på vad jag skall göra åt den som först gissade rätt ; ) Men tja... Kanske loggar in senare idag och skriver något till : )

 

Ovido - Quiz & Flashcards