suntra

Direktlänk till inlägg 21 september 2010

Gårdagens inlägg - 20.9.2010

Av Sessi - 21 september 2010 09:37

Hallå!   
Jag skrev inte igår, det hände en del saker som får mig att bli ledsen. Kanske borde berätta... 
Det började vid rasten klockan 12.00 - 12.15  Vi tjejer skulle passa fotbollen tillvarandra ( övning ), men ja... Killarna ville vara med, dock sa vi nej. Efter en stund gick vi med på att två av dem fick vara med. Nåja... Vi delade in oss i lag. En av killarna fick stå i målet, vilket sedan ledde till att lagen blev ojämna. Asså, killen som spelade i det andra laget var mycket bättre på fotboll en 3 tjejer tillsamman. Det är lite fräckt det. Men ja... Sedan efter en tid så orkade ingen nästan mer med fotboll, så det blev bara jag och Soffi kvar. Vi övade på endel passningar till varandra. Dock var det någon som hela tiden störde oss. Det var Simon. Han hade ytterst underliga ljud och tog hela tiden fotbollen av oss. Det slutade med att jag slog till honom. Ordentligt. Sedan lät han oss vara ifred en minut. Det ringde in och medan vi gick in så fortsatte han med dessa underliga ljud och det. Jag försökte ignorera honom. Detta fortsatte på lektionen. BIldkonst. Han satte ett glas med vatten ( som var svart ) på Soffi's pulpet. FAST han borde fört bort det. Jag blev så rasande att jag tog glaset och hällde kanske 10 droppad i håret på honom. Sedan förde jag bort glaset och gick och satte mig igen. Det gick kanske 15 minuter, sedan bad Soffi mig att gå och hämta ett papper åt henne. Hon bad snällt. Jag gick och hämtade det. Sedan när jag kom tillbaka... Ja... Då sa Soffi åt mig att se i mitt pennfodral... Och det jag hittade vad ungefär 1 cm vatten i bottnet på det. Jag blev krossad. De visste inte hur mycket mitt pennfodral betyder för mig. Det är en gåva som jag fått av mina föräldrar. Innan min pappa blev fast vid World of Warcraft. Dessutom hade han dränkt alla mina skolmaterial, asså: Mina pennor, sudd, pennvässare och linjaler och sådant. Jag försökte att inte vara ledsen eller visa det. Jag tömde den på vatten. Visst kastade jag fler mördande blickar på honom...  Han brydde sig inte. Men ja... Jag talade med min lärarinna och berättade för henne vad han gjort. Jag sa också vad jag hade gjort och varför. Dessutom sa jag förlåt, MEN Simon sa inte förlåt för det han gjorde. Han helt enkelt brydde sig inte... Jag blir så arg! Och ledsen... Det pennfodralet betyder väldigt mycket för mig. Jag tänker inte fara tillbaka till den där hemska skolan! Eller träffa mina hemska klasskamrater! 
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sessi - 31 juli 2015 12:21

Jag bor i Finland, är finlandssvensk och stolt över mina rötter, men på sistone så har det givit mig en orsak att vara rädd. Rädd för den jag egentligen är.   Jag är 17 år gammal och det var nyligen riksdagsval i Finland. Vi har en väldigt konser...

Av Sessi - 14 januari 2015 16:57

Idag när jag kom hem från skolan hade jag en ordentlig huvudvärk. Det har jag fortfarande, men på något sätt är den dämpad. Dämpad under ytan av minnen, känslor. Jag råkade nämligen lyssna på P!nks 'perfect' och märkte att jag känner mig borttappad. ...

Av Sessi - 28 december 2014 22:26

På sistone har jag spelat rätt mycket WoW, speciellt på min Warlock, som är min enda max lvl karaktär ( dvs. lvl 90 för min del ). Och det jag gör är sådant folk gjorde för 3-4 expansioner sedan. Jag ligger efter alla andra, och jag klarar inte av at...

Av Sessi - 23 december 2014 22:22

Då jag stod och dekorerade Benjamin Ficusen med girlanger såhär i juletider, började jag ifrågasätta min mentala hälsa. Visst, julgranar, fönster osv. Men en Benjamin Ficus? Någonstans måste väl gränsen gå, och jag kan inte använda vår hunds bortgång...

Av Sessi - 13 juni 2014 22:56

Jaha, då är man på Houtskär tillsammans med andra hjälppisar och konfirmander. Vädret har hittills varit fint och bra och aktiviteterna har varit roliga att både leda och delta i. Idag gjorde jag dock bort mig, vi skulle ha ledarsamling och det fanns...

Ovido - Quiz & Flashcards