suntra

Alla inlägg under september 2010

Av Sessi - 11 september 2010 16:35

Dagbok, har spelat rätt mycket piano idag. Som sagt, skulle gärna vilja gå på kurs liksom. Så att någon skulle undervisa mig. Jag älskar att spela piano och vill gärna lära mig mer. Det mesta som jag kan spela på piano har jag lärt mig hemma eller av kompisar. Fakta är att jag har lärt mig en hel melodi av en kompis. Av Vilma. På finska har den melodin ett namn som "kissanpolka". Vet tyvärr inte dess namn på svenska. Soffi försökte lära mig att spela "den blomstertid" men det blev aldrig riktigt av. Hon orkade nog inte ens lära mig det i senaste tid sedan. Och nu så har Mariah-chan lärt mig lite av "Harry Potter introt". Vet inte vad jag skall kalla det. Men kolla in Mariah-chan's blogg: www.memariah.blogg.se


Hon lärde mig början. Hoppas på att jag någon gång i livet lär mig den. Skulle gärna tänka mig vara musiklärare. Eller leva på att spela piano. Jag har inget riktigt piano, mina föräldrar tycker jag klarar mig på det piano jag har. Som går på batterier. Men dessutom, så vill jag lära mig spela gitarr. Eller vem vet? Kanske jag vill lära mig spela kantele? x D  Vilket jag inte tror precis till möjligt. Det finns en massa som jag vill lära mig. Så mycket jag vill se. Så mycker jag vill hinna göra och pröva. Men jag vet att jag inte kommer hinna med det allt. Vilket är synd. Men jag vet... Att en viktig person, så måste jag träffa i mitt liv. Oberoende hur eller när, så måste jag få träffa henne. Någongång i mitt liv. Men åter till piano och annat sådant trevligt att tala om : P 
Jag har lärt mig att spela en hel del själv bl.a "happy birthday", "sov du lilla vide", "sommarlov", "trollmors vaggsång" och en hel del fler också. De flesta kan jag utantill. Håller på att över på "lilla Idas sommarvisa", den kan jag ungefär utantill men spelar helst med noterna till hands. Hm... Nu fick jag lust att rita x D  Dumma jag som varrierar hela tiden : ) Skall väl ta och sätta mig ned och rita lite nu.



Av Sessi - 10 september 2010 14:06

Dagbok, det har hänt rätt mycket medan min sis inte varit i kontakt. Jag har ofta kännt av mig att det är kallt i klassrummet, fast andra sitter med endast i t-shirt och har varmt. Jag sitter med hoodie och fryser. Det jag tror att det är... Är att jag tror att det är någon ande som är där... Ibland kan jag se skymtar av någon som står där nära min bänk och ser på mig. Ibland så talar de med mig. Jag är rädd... Jag försöker att inte vara rädd, men det är inte enkelt. Ibland skulle jag hoppas på att detta aldrig hänt från en början. Men... Jag kan inte påvärka det alls. Får ta allting så som det kommer och går. Hoppas bara att det går över. Vill inte vara förföljd resten av livet.


Men ja, nu vill jag inte tänka på det mer. Istället tänker jag berätta en aning om gårdagens party hos Amanda. Så som hon hade förklarat hur de bodde så skulle man har tänkt sig att det inte var så stort, men... Det såg ut som något mindre slott! Ungefär. Tyvärr hade jag inte med mig kameran när jag var dit så jag har inga bilder. Men det var stort! Två våningar. Stort och öppet. Hemteater ( en slags större skärm till tv:n ) har de. Ja, du kanske undrar vem där var x P  Där var jag, Soffi, Olivia, Cecci, Vilma, Amanda, Olli ( en bekant till Amanda ), Rasse, Gusten, Rofflan, Kevin, Jonas, Felix, Johannes och kanske någon till som jag inte minns vem det var x D  Dock var Johannes inte bjuden, han kom dit utan att blivit bjuden. Såklart. Han gör det alltid. Hade nog haft lust att sparka ut honom därifrån. Gett honom stryk före det iaf. Men ja, till programmet. Vi skulle ha sanning eller konsekvens men det blev inget av, istället såg vi på en skräckfilm. Halloween 2, hette den. Det var mer som en komedi än skräckfilm. För mig iaf. Men ja... Man borde varit 18 år för att se den. Och ja... Vi var alla ( förutom Amanda ) 12 år. Amanda är 11 och skall fylla 12 i november. Sedan blev det rätt mycket godis och sådant också. Men ja... Känns dåligt att skriva... Som om... Någon inte vill att jag skall skriva... Men ja... Jag tror det var allt för lilla mig : )

 

Av Sessi - 8 september 2010 17:01

Dagbok, efter att skolan sluta så var jag med Soffi till stan och shoppade lite. Köpte inte något speciellt egentligen. Armband var det som åkte med mig hem : ) Yey! Jag har bestämt mig vad jag skall ha på mig imorgon på Amandas Party. Skall ha en svart klänning med olika färgers blommor på. Mest röda och blåa blommor på, faktiskt. Sedan skall jag ha mina armband på mig också. Och jag tror att jag kommer ha på mig svarta knästrumpor också. En massa också här x D Men ja, jag vet inte direkt vad jag borde säga. Kanske ska tänka en stund och skriva sen? : P Äh... Lägger upp en bild istället för att tänka x D

   
Bilden är tagen idag i centrum då jag och Soffi skulle och shoppa. Hade redan köpte armbandena då. Och så hade jag köpt att dricka. Det smakade gott : ) Tyvärr vet jag inte vad det jag drack heter på svenska men jag kan berätta att det smakade vanilj : ) Gott var det ^^ Hm... Vad skall jag nu ta åt mig och skriva? : P  Sitter och skickar bilder till Soffi på msn. Hon skall ha bilderna från klassresan. Eller, de bilder som Rasse finns på : P Men tja... Fick lust att ladda upp en bild på Soffi, men låter bli ; ) Bäst så. Sitter och lyssnar på en fin sång, tyvärr så värkar alla strunta i orden i sångerna nuförtiden. Bara kritiserar artisten...


Sången jag lyssnar på. Tyvärr är den på finska men jag kan säga att den innehåller vackra ord < 3

 

Av Sessi - 7 september 2010 22:04

Dagbok, det värkar som om det inte vore många som bryr sig om mig. Kanske min familj och de närmaste, men hur är det med alla andra? De som skall föreställa mina vänner? Hur är det med dem? Bryr de sig om mig? Jag hoppas att det finns någon som bryr sig om mig, för annars... Annars skulle jag vara helt ensam. Jag har endast Envy i mina tankar, som kan hålla allting borta. Alla minnen och allt. Alla upplevelser i klassrummet, skolgården och överhuvudtaget på skolan. Bara Envy, dock är han ibland skrämmande. I tankarna mina alltså. Jag kanske inte har berättat om att jag hör röster som kallar på mig i klassrummet? Det är ingen från min klass som gör det, det är någon som talar engelska. De talar med mig ibland och ibland så ser jag dem. Då står de och lutar sig mot något föremål. Oftast på Biologi lektionen. Ingen lägger märke till någonting. Dessutom börjar jag alltid plötsligt frysa. Därför bär jag vantar på mig inomhus. Jag gillar det inte. Borde börja dra till sängs. Skall stiga tidigt upp imorron. Börjar tidigt också, för tidigt enligt mig. Jag önskar nästan att jag inte skulle behöva stiga upp så tidigt. Hehe... Tittade nyss bland mina vackra bilder från lägerskolan och hittade ett par bilder där killarna från klassen leker med något som skall föreställa leksaker : P  Och så har vi Linus. Han är 12 år och leker med en röd traktor, min bror hade en likadan när han var 5.

   Kära Keke som skall fylla 12 år iår, kör omkring med en leksaks traktor... Och han skall vara en av de äldsta i skolan. Good picture of Keke (Y)
Vädigt passande, va? : ) Tänkte att snart är det dags att gå och sova. Sweet dreams < 3

 

Av Sessi - 6 september 2010 20:20

Dagbok, nu är jag säker. Gusten är inget för mig... Och Amanda är ingen äkta kompis. En falsk... Liten... Jag vet inte vad. Nåja... Iaf, klassresan blev den värsta resan i mitt liv. Önskar nästan att det aldrig hänt, denna klassresa då... Men ja, tänker sätta in några bilder från klassresan : )

   Bild på våra skor ( tjejernas ) innan vi startade. Vi står på skolgården. Då är vi tjejer då: Tatjana ( jag ), Cecilia, Amanda, Olivia, Sofia och Vilma. Jag gillar den bilden väldigt mycket ^^ Lägger in en annan bild medans man håller på : P

  En bild på mig ^^ Jag älskar den bilder verkligen! Skulle vilja ha den som profilbild på facebook men mina föräldrar låter mig inte ha en bild på mig själv -.- Men iaf, vädret vad underbart på Sveaborg ^^ Som bilden kanske säger? Men, jag tänkte bjuda på en bild på alla tjejer i klassen, det stör nog inte de andra. Dessutom har jag nog frågat lov för läänge sedan ifall jag får lägga upp bild, men det gällde facebook, detta är endå så att jag vet vad som pågås : )

  Ja... Man ser väl mig på bilden eller måste jag peka ut mig? : P Längst till vänster för dem som inte visste vem jag är ; )  Och ja, vi är endast 6 tjejer på min klass. Jag tänker inte berätta vem som är vem, de skulle bli arga på mig i sådana fall : P Men ja, nu vet ni alla hurdana personer till utseende jag har att göras med. Btw, min hoodie gör mig att se lite större ut än vad jag är för att den är några storlekar förstor : P
 

Av Sessi - 1 september 2010 21:06

Dagbok, jag märkte idag hur mycket otur jag har egentligen... Först var det Tobias... Då var vi ihop men det var ingenting egentligen. Han sårade mig, delvis förstörde min bästis allting också. Sedan... Precis innan det blev skollov, så var det Kevin. Ett kärleksbrev och det gick runt i hela klassen. Allting blev totalt kvaddat. Värst av allt... Brevet blev delat i bitar och delarna delades ut bland killarna i klassen. Och nu... Nu... Nu är det Gusten. Idag så höll jag på att bli försenad från skolan, när jag kom till skolan ( i tid ) så väntade en "vacker" överraskning på mig. En liten nyhet. Det visade att jag slösar bort 1 helt år på att dagdrömma, önska och hoppats på någonting, nu kom allting fram. Gusten har aldrig varit ens intresserad av mig, kommar aldrig vara. Han gillar istället mig nya kompis ( jag som visste det! Jag var så toppsäker på det hela tiden... ) Amanda. Allting känns bara så... Hemskt. Jag är förkrossad, Amanda blev otroligt orolig för mig, det är uppenbarligt att hon inte gillar honom, men ändå. Hela dagen, hela 7 timmar långa dagen så såg jag inte på honom, talade inte med honom, tänkte inte ens på honom! Livet bara föll samman. För att kunna göra det enklare för mig så på rasterna gick jag bredvid de andra med mitt paraply uppfält och en bok i handen. Jag stirrade på en bild i boken, rast in och rast ut. Och jag var nogrann med att stå med ryggen till Gusten ( egentligen vill jag inte nämna hans namn... ) . Imorgon är det klassresa. Hur skall jag lyckas att inte bryta ihop eller någonting sådant? Alla kommer tro jag är en ynklig stackare som inte kan ta hand om sig själv. Så är det alltid. Minnena bara borrar upp sig inom mig när jag tänker på det som hände idag... Gamla minnen... Hemska minnen... Vet inte om jag orkar ens se på världen som den är mera... Hur kommer allt sluta? Kommer det sluta med ett lyckligt och ett olyckligt slut? Eller slutar det med att jag inte orkar mer med livet och gör det kort för mig?

 

Ovido - Quiz & Flashcards