suntra

Direktlänk till inlägg 10 september 2010

Dags att berätta sanningar...

Av Sessi - 10 september 2010 14:06

Dagbok, det har hänt rätt mycket medan min sis inte varit i kontakt. Jag har ofta kännt av mig att det är kallt i klassrummet, fast andra sitter med endast i t-shirt och har varmt. Jag sitter med hoodie och fryser. Det jag tror att det är... Är att jag tror att det är någon ande som är där... Ibland kan jag se skymtar av någon som står där nära min bänk och ser på mig. Ibland så talar de med mig. Jag är rädd... Jag försöker att inte vara rädd, men det är inte enkelt. Ibland skulle jag hoppas på att detta aldrig hänt från en början. Men... Jag kan inte påvärka det alls. Får ta allting så som det kommer och går. Hoppas bara att det går över. Vill inte vara förföljd resten av livet.


Men ja, nu vill jag inte tänka på det mer. Istället tänker jag berätta en aning om gårdagens party hos Amanda. Så som hon hade förklarat hur de bodde så skulle man har tänkt sig att det inte var så stort, men... Det såg ut som något mindre slott! Ungefär. Tyvärr hade jag inte med mig kameran när jag var dit så jag har inga bilder. Men det var stort! Två våningar. Stort och öppet. Hemteater ( en slags större skärm till tv:n ) har de. Ja, du kanske undrar vem där var x P  Där var jag, Soffi, Olivia, Cecci, Vilma, Amanda, Olli ( en bekant till Amanda ), Rasse, Gusten, Rofflan, Kevin, Jonas, Felix, Johannes och kanske någon till som jag inte minns vem det var x D  Dock var Johannes inte bjuden, han kom dit utan att blivit bjuden. Såklart. Han gör det alltid. Hade nog haft lust att sparka ut honom därifrån. Gett honom stryk före det iaf. Men ja, till programmet. Vi skulle ha sanning eller konsekvens men det blev inget av, istället såg vi på en skräckfilm. Halloween 2, hette den. Det var mer som en komedi än skräckfilm. För mig iaf. Men ja... Man borde varit 18 år för att se den. Och ja... Vi var alla ( förutom Amanda ) 12 år. Amanda är 11 och skall fylla 12 i november. Sedan blev det rätt mycket godis och sådant också. Men ja... Känns dåligt att skriva... Som om... Någon inte vill att jag skall skriva... Men ja... Jag tror det var allt för lilla mig : )

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sessi - 31 juli 2015 12:21

Jag bor i Finland, är finlandssvensk och stolt över mina rötter, men på sistone så har det givit mig en orsak att vara rädd. Rädd för den jag egentligen är.   Jag är 17 år gammal och det var nyligen riksdagsval i Finland. Vi har en väldigt konser...

Av Sessi - 14 januari 2015 16:57

Idag när jag kom hem från skolan hade jag en ordentlig huvudvärk. Det har jag fortfarande, men på något sätt är den dämpad. Dämpad under ytan av minnen, känslor. Jag råkade nämligen lyssna på P!nks 'perfect' och märkte att jag känner mig borttappad. ...

Av Sessi - 28 december 2014 22:26

På sistone har jag spelat rätt mycket WoW, speciellt på min Warlock, som är min enda max lvl karaktär ( dvs. lvl 90 för min del ). Och det jag gör är sådant folk gjorde för 3-4 expansioner sedan. Jag ligger efter alla andra, och jag klarar inte av at...

Av Sessi - 23 december 2014 22:22

Då jag stod och dekorerade Benjamin Ficusen med girlanger såhär i juletider, började jag ifrågasätta min mentala hälsa. Visst, julgranar, fönster osv. Men en Benjamin Ficus? Någonstans måste väl gränsen gå, och jag kan inte använda vår hunds bortgång...

Av Sessi - 13 juni 2014 22:56

Jaha, då är man på Houtskär tillsammans med andra hjälppisar och konfirmander. Vädret har hittills varit fint och bra och aktiviteterna har varit roliga att både leda och delta i. Idag gjorde jag dock bort mig, vi skulle ha ledarsamling och det fanns...

Ovido - Quiz & Flashcards