suntra

Direktlänk till inlägg 26 juli 2010

Saknar

Av Sessi - 26 juli 2010 19:29

Dagbok, jag mår dåligt. Saknar verkligen de tidiga morgnarna att stiga upp och göra sig iordning och sedan cykla till skolan. Vart har de försvunnit? Det är delvis varför jag inte gillar loven. Jag saknar otroligt mycket skolan, och en viss person. Dock läser han inte min blogg och så... Det gör ont inom mig av saknad och sorg. Jag borde kanske aldrig tänka så mycket på honom. Hur skulle jag kunna sluta med det? Han betyder mycker för mig... Så mycket... Min bror gör inte saken bättre. Tar alltid hörlurarna och andra saker av mig. Min saknad och sorg blir alltid hela tiden bara kraftigare. Och då jag är fylld med saknad och sorg går jag fram i framtiden och känner på döden. Så som den verkligen är. Det är skrämmande. Jag känner mig tömd på allting. Precis allting. All glädje, sorg och neutralitét. Inget finns kvar. Bara mörkret. Kusligt för mig att ens tänka på det. Borde tänka på dagen som jag är på, inte morgondagen, men det är svårt. Hur skall jag kunna låta bli att göra det? Brr... Men ja... Min personliga nedräkning är på 21 dagar, vilket är 3 veckor. Orkar inte stå ut med det. Kan det inte bara spolas framåt så att jag får börja skolan igen? : ( Mest för att jag vill känna igen mig själv igen. Borde kanske göra som sis säger... Tänka på det positiva och göra det positiva... Så steg ett är att sova ordentligt och lugna ner mig. Steg två är att göra något roligt. Steg tre är att börja tänka positivt. Och det sista steget, steg fyra, är att minnas att borsta tänderna. : P Jag vet, viktigt steg, det fjärde ; )

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sessi - 31 juli 2015 12:21

Jag bor i Finland, är finlandssvensk och stolt över mina rötter, men på sistone så har det givit mig en orsak att vara rädd. Rädd för den jag egentligen är.   Jag är 17 år gammal och det var nyligen riksdagsval i Finland. Vi har en väldigt konser...

Av Sessi - 14 januari 2015 16:57

Idag när jag kom hem från skolan hade jag en ordentlig huvudvärk. Det har jag fortfarande, men på något sätt är den dämpad. Dämpad under ytan av minnen, känslor. Jag råkade nämligen lyssna på P!nks 'perfect' och märkte att jag känner mig borttappad. ...

Av Sessi - 28 december 2014 22:26

På sistone har jag spelat rätt mycket WoW, speciellt på min Warlock, som är min enda max lvl karaktär ( dvs. lvl 90 för min del ). Och det jag gör är sådant folk gjorde för 3-4 expansioner sedan. Jag ligger efter alla andra, och jag klarar inte av at...

Av Sessi - 23 december 2014 22:22

Då jag stod och dekorerade Benjamin Ficusen med girlanger såhär i juletider, började jag ifrågasätta min mentala hälsa. Visst, julgranar, fönster osv. Men en Benjamin Ficus? Någonstans måste väl gränsen gå, och jag kan inte använda vår hunds bortgång...

Av Sessi - 13 juni 2014 22:56

Jaha, då är man på Houtskär tillsammans med andra hjälppisar och konfirmander. Vädret har hittills varit fint och bra och aktiviteterna har varit roliga att både leda och delta i. Idag gjorde jag dock bort mig, vi skulle ha ledarsamling och det fanns...

Ovido - Quiz & Flashcards