suntra

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2010

Borde tänka på att gå och sova...

Av Sessi - 25 oktober 2010 20:51

Tjala!
Skall upp tidigt imorron. Kring klockan 6 ( eller i Finland och 5 i Sweden ) eftersom jag skall vara 8.15 redan vid skolan fast jag börjar 9.00 Skall tala med kuratorn igen. Fortsätta ungefär där vi blev förra gången. Som sagt, vi kommer tala med regelbundna mellanrum. Till en början kanske vi har den lite oftare och så. Men jag tror att det är bra för mig att få tala med någon som jag på sätt och vis inte känner. Jag har bland annat berättat för henne om mina stora räddslor för min pappa, jag tror att jag inte ens har berättat det åt min mamma. Men... Som jag alltid kännt på mig, jag måste lita på mig själv mer. Därför berättat jag mer för henne också. Men yes! Vi har Historia imorgon : ) Ett av mina favorit ämnen. Fast före det har vi Finska. Jag är rätt bra i FInska men... Det går nog inte alltid bra. Försöker hålla mina betyg så höga som möjligt. Det är jobbigt. Dessutom skall jag lyckas fixa en massa saker också på internet. Dessutom ha lite fritid också. Jag har inte orkat sitta vi datan så mycket. Och då jag suttit vid datan har jag varit på facebook och spelat. Haft tråkigt. Men ja... 
Något jag verkligen är glad ( och ledsen ) över, är att jag är in love < 3  Fast negativ sak är att han jag är kär i är min brors kompis. Dock vet jag att han gillar mig också. Alla tjejerna i klassen ( de vet det ) tycker att jag borde fråga chans på honom. Jag vet inte. Jag är lite frånvarande alltid : P 
By the way, jag har funderat på att fixera om bloggen igen. Har tröttnat på designen och tänker ändra den. Lite bilder på min nya frisyr kommer också att komma inom kort tid : )

 

 
 
Ingen bild

Viktoria

26 oktober 2010 15:29

Lär känna honom lite försiktigt mera i början och om ni passar ihop så tycker jag att du skall fråga chans på honom. Vad heter han? Om du nu vill nämna det i bloggen. Vet dina kompisar om att du har en? ;)

Sessi

26 oktober 2010 18:19

Jag försöker känna honom bättre men det är en aning svårt när jag typ alltid blir arg för något, eftersom min bror skvallrar åt honom rätt mycket om mig. Jag tror. Han heter Olli ( uttalas med Å ). Menar du ifall de vet att jag har en blogg? Endel vet och endel av dem vet inte. ( om du menade det )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sessi - 31 juli 2015 12:21

Jag bor i Finland, är finlandssvensk och stolt över mina rötter, men på sistone så har det givit mig en orsak att vara rädd. Rädd för den jag egentligen är.   Jag är 17 år gammal och det var nyligen riksdagsval i Finland. Vi har en väldigt konser...

Av Sessi - 14 januari 2015 16:57

Idag när jag kom hem från skolan hade jag en ordentlig huvudvärk. Det har jag fortfarande, men på något sätt är den dämpad. Dämpad under ytan av minnen, känslor. Jag råkade nämligen lyssna på P!nks 'perfect' och märkte att jag känner mig borttappad. ...

Av Sessi - 28 december 2014 22:26

På sistone har jag spelat rätt mycket WoW, speciellt på min Warlock, som är min enda max lvl karaktär ( dvs. lvl 90 för min del ). Och det jag gör är sådant folk gjorde för 3-4 expansioner sedan. Jag ligger efter alla andra, och jag klarar inte av at...

Av Sessi - 23 december 2014 22:22

Då jag stod och dekorerade Benjamin Ficusen med girlanger såhär i juletider, började jag ifrågasätta min mentala hälsa. Visst, julgranar, fönster osv. Men en Benjamin Ficus? Någonstans måste väl gränsen gå, och jag kan inte använda vår hunds bortgång...

Av Sessi - 13 juni 2014 22:56

Jaha, då är man på Houtskär tillsammans med andra hjälppisar och konfirmander. Vädret har hittills varit fint och bra och aktiviteterna har varit roliga att både leda och delta i. Idag gjorde jag dock bort mig, vi skulle ha ledarsamling och det fanns...

Ovido - Quiz & Flashcards