suntra

Direktlänk till inlägg 3 november 2010

*gäsp* Inte frisk än =(

Av Sessi - 3 november 2010 07:11

Go'morron! =)

Vaknade för en stund sedan och var otroligt rasslig. Asså, jag har en massa slem i halsen, inte kul. Så mamma tyckte att jag skulle dricka lite te. Svartvinbärste är det bästa te som finns <3 Enligt mig förstås xP  Halsen är lite bättre nu =)
Men ja... Jag slapp inte till skolan idag, mamma tyckte att det var bättre att jag stannar hemma idag eftersom min feber vandrade så mycket igår. Från 37.2 till 36.9 och från det till 37.1 och så. Det gjorde så hela tiden typ. Sedan när jag skulle och lägga mig var det 36.5 som gällde. Så mamma tyckte det var bättre att jag stannade hemma idag också. Men imorgon slipper jag till skolan! =D  Det sa mamma igår innan jag somnade. Eftersom jag har dubbeltimme gymnastik då, så är det roligt ( vet inte, men jag gillar att ha dubbeltimme gymnastik xD ). Och det är så på morgonen från det jag börjar och två timmar framåt =) Sedan efter det har vi Religion, Matematik och Svenska. Inte så roligt, men Matematik är riktigt okej =)  Det är faktiskt rätt roligt ibland. Men efter de timmarna så har jag syslöj i två timmar! =D <3  Därför är torsdag en av de bästa dagarna i veckan <3 Asså, de andra förstår inte varför jag så älskar syslöjd men, att få höra ljudet av symaskiner får mig att känna mig lugn. Dessutom har många i min släkt varit väldigt duktiga på syslöjd. Dessutom förstår de inte hur jag kan ha MVG i syslöjd medans de har VG. Sanningen är att det beror på hur mycket tid och hur nogrannt och vårdande man för allting =)  Nu låter det som om jag skulle predrika xD
Men jag älskar syslöjd =)  Det har jag alltid gjort. Det påminner mig om att jag måste sy om några knappar i min jacka xD  De är slarvigt fast sydda och det stör mig. Det är ju enkelt för dessa kära knappar att lossna. Därför skall jag sy fast dem igen med vårdnad och kärlek <3
Skall få klä på mig ordentligt idag och fara med mamma och hjälpe henne med en sak. Egentligen skulle min syster och fara och hjälpa men lite före klockan 7 ( klockan 6 i Sweden ) så fick hon ett telefonsamtal där hon fick ett arbetspass =)  Hon är arbetslös förtillfället men ibland kan hon få arbetspass och som jag vet får hon betalt också. ;)  Men ja. Vi skall till min morfars gamla hus ( vackert ställe, väldigt vackert <3 ) och hämta två vagn hjul. Ni vet väl vad jag menar? =P  Mamma har ett från tidigare, men nu kommer hon få två till ^^  Det är rätt ovanligt med vagn hjul ( gamla sådana ) här i mina trakter. Därför är mamma jätte glad att min morfar hade sådana =)  Eller, jag vet ju inte hur de ser ut eller så, var i skolan förra gången hon var där och rotade efter gamla grejer ^^  Det är roligt =)  Men jag tror att jag pabblar på utan att tänka igen xD  Tror jag skall försöka tänka ut vad jag skall klå på mig så att jag har varmt, men ändå inte för varmt =P  Vill ju inte frysa och bli sjuk igen ^^
Ja, på måndag när febern var som värst så trodde jag faktiskt att jag skulle dö. Asså, det var bara 38.2 eller något sådant men jag var kokhet och jag frös fast jag var under ett täcke. Dessutom hade jag jätte svårt att andas eftersom jag hade halsen täppt av slem då redan. Det var hemskt. Riktigt hemskt. Det var värst från det att jag tagit min första tupplur till det att jag gick och la mig. Och det är ganska länge det. Men NU skall jag sluta babbla om en massa och gå och klä på mig så att jag inte kommer frysa =)  

 
 
Ingen bild

Viktoria

3 november 2010 09:28

Det var då ett långt inlägg =) Läste hela.

 
Ingen bild

Jonna

3 november 2010 09:47

Usch då, du får ta och krya på dig < 3
Bra att du har te! Det blir man frisk av - enligt mej x')

/Kraxx

Sessi

3 november 2010 11:10

Är på god väg redan =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sessi - 31 juli 2015 12:21

Jag bor i Finland, är finlandssvensk och stolt över mina rötter, men på sistone så har det givit mig en orsak att vara rädd. Rädd för den jag egentligen är.   Jag är 17 år gammal och det var nyligen riksdagsval i Finland. Vi har en väldigt konser...

Av Sessi - 14 januari 2015 16:57

Idag när jag kom hem från skolan hade jag en ordentlig huvudvärk. Det har jag fortfarande, men på något sätt är den dämpad. Dämpad under ytan av minnen, känslor. Jag råkade nämligen lyssna på P!nks 'perfect' och märkte att jag känner mig borttappad. ...

Av Sessi - 28 december 2014 22:26

På sistone har jag spelat rätt mycket WoW, speciellt på min Warlock, som är min enda max lvl karaktär ( dvs. lvl 90 för min del ). Och det jag gör är sådant folk gjorde för 3-4 expansioner sedan. Jag ligger efter alla andra, och jag klarar inte av at...

Av Sessi - 23 december 2014 22:22

Då jag stod och dekorerade Benjamin Ficusen med girlanger såhär i juletider, började jag ifrågasätta min mentala hälsa. Visst, julgranar, fönster osv. Men en Benjamin Ficus? Någonstans måste väl gränsen gå, och jag kan inte använda vår hunds bortgång...

Av Sessi - 13 juni 2014 22:56

Jaha, då är man på Houtskär tillsammans med andra hjälppisar och konfirmander. Vädret har hittills varit fint och bra och aktiviteterna har varit roliga att både leda och delta i. Idag gjorde jag dock bort mig, vi skulle ha ledarsamling och det fanns...

Ovido - Quiz & Flashcards