suntra

Direktlänk till inlägg 8 november 2010

Jag fattar mig verkligen inte - på killar...

Av Sessi - 8 november 2010 16:37

Vad i hela världen har jag gjort för fel nu!? Asså, jag talade med min brors kompis på msn, och vi kom in på skolämnen och så började vi bråka. Asså, han började kalla mig nörd och det är något jag verkligen inte vill bli kallad! Särskillt inte av någon som inte egentligen känner mig. Han skulle bara veta! -.-'  Killar fattar ingenting. De tror de vet och kan, men egentligen, vet de ingenting om hur en tjej egentligen är. 
Imorgon, skriva på prov. Historie prov och Finska prov. Har inte ens läst på Finska provet och Historie provet har jag övat på men minns ingenting, tack vare den förskräpplige boken man har. Men som tur har man då en av de bästa lärarna i Historia. Asså, hon är jätte bra och jag kommer nästan ihåg allting hon berättat åt oss. 
Ja... Nu har hann upptäckt att det inte blir till något av hans förklarande. Han kallade mig nördigare ( att var mer nörd ), vilket tyder på att han tycker att jag är en nörd. Visst, visst. Han får väl tycka det. Jag tar väl datorn till rummet och läser till lika som jag lyssnar på Bad Day ='(  Jag som allting skulle hålla på att bli bra... Tydligen har jag fel i sista stunden. Som vanligt. Jag som verkligen hoppats på att allting med kallande åt mig skulle sluta. Till räckligt att bli kallad rysse och häxa. Jag vill inte också bli kallad nörd ='(
 

 
 
Ingen bild

Viktoria

8 november 2010 16:50

Ingen vill bli kallad nörd. Är det något fel med att man är bra i skolämnen, älskar skolan och har bra betyg? Jag trodde det var därför vi gick i skolan för att få utbildning. Alla är olika. Alla är bra på olika saker, och man får tycka vad man själv vill. Punkt slut.

Sessi

8 november 2010 17:19

Jag vet. Han klagade typ på att tyska och franska är svåra ämnen och jag sa typ att jag gillar att ämnen är svåra och så började han kalla mig nörd. Samma sak när jag kom hem med typ MVG på engelska provet ( eller det var 10-, men det är ungefär MVG ) och han får på sina prov typ bara G =/

 
Ingen bild

Jonna

8 november 2010 16:51

D": Du är inte nörd. Isåfall är jag mer nörd än du x"D

Sessi

8 november 2010 17:20

Jag vet =( Men det känns illa att bli kallad nörd. Eller jag fick det uppfattat som "nörd".

 
Ingen bild

Viktoria

8 november 2010 19:48

Han får väl plugga mer.

Sessi

8 november 2010 20:43

Men det är det som är problemet, jag är endel av problemet för att han inte pluggar... ;_;

 
Ingen bild

jezzica

13 november 2010 17:13

Tävling på bloggen om du vill bli "dagans blogg" utser vinnare imorgon :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sessi - 31 juli 2015 12:21

Jag bor i Finland, är finlandssvensk och stolt över mina rötter, men på sistone så har det givit mig en orsak att vara rädd. Rädd för den jag egentligen är.   Jag är 17 år gammal och det var nyligen riksdagsval i Finland. Vi har en väldigt konser...

Av Sessi - 14 januari 2015 16:57

Idag när jag kom hem från skolan hade jag en ordentlig huvudvärk. Det har jag fortfarande, men på något sätt är den dämpad. Dämpad under ytan av minnen, känslor. Jag råkade nämligen lyssna på P!nks 'perfect' och märkte att jag känner mig borttappad. ...

Av Sessi - 28 december 2014 22:26

På sistone har jag spelat rätt mycket WoW, speciellt på min Warlock, som är min enda max lvl karaktär ( dvs. lvl 90 för min del ). Och det jag gör är sådant folk gjorde för 3-4 expansioner sedan. Jag ligger efter alla andra, och jag klarar inte av at...

Av Sessi - 23 december 2014 22:22

Då jag stod och dekorerade Benjamin Ficusen med girlanger såhär i juletider, började jag ifrågasätta min mentala hälsa. Visst, julgranar, fönster osv. Men en Benjamin Ficus? Någonstans måste väl gränsen gå, och jag kan inte använda vår hunds bortgång...

Av Sessi - 13 juni 2014 22:56

Jaha, då är man på Houtskär tillsammans med andra hjälppisar och konfirmander. Vädret har hittills varit fint och bra och aktiviteterna har varit roliga att både leda och delta i. Idag gjorde jag dock bort mig, vi skulle ha ledarsamling och det fanns...

Ovido - Quiz & Flashcards