suntra

Direktlänk till inlägg 10 maj 2011

Min dag... Eller jag antar att det är min dag?

Av Sessi - 10 maj 2011 18:20

Jo, den efter längtade dagen var här och jag vet inte riktigt ifall den var så efter längtad. Jag började dagen genom att vakna till när pappa gick ut och in i köket ( sov inatt på soffan och soffan är precis vid köksöppningen ) och stack till arbete. Då var klockan kring 04.30 Jag låg typ i en kvart och försökte somna om men lyckades inte så steg upp. Klockan var 04.45 Nu är frågan... Vad skall man göra med ca 4 timmar innan skolan? Jag kom på ett sätt att spendera den, men på slutet så borde jag gjort något. Men för att berätta min morgon i korthet: Jag tog en dusch, klädde på mig, lackade naglarna, färgade en teckning i gimp ( datorn ), kollade en massa youtube videos tills klockan var typ 07.45 eller något därkring, kommer inte riktigt ihåg. Men stängde av datorn, fixade håret, åt frukost, borstade tänderna och fixade lite smink till dagens ära. Då var klockan typ 08.09 eller något liknande. Tills klockan var 08.25 så satt jag och var typ nervös xD *vi hoppar över lite berättade ;)*
Först när vi kom till Lypa fick vi kolla på en film som elever från skolan gjort för att berätta mer om skolan Lypa. Endel av personalen presenterade sig för oss. Vi blev indelade i våra klasser och gick någonstans och talade. Själv kommer jag gå på 7C på hösten och på min klass går det 20 elever, min inkluderat. Vi är 15 tjejer och 5 killar. Det var typ 3 andra tjejer förutom jag som kommer från samma klass som jag. Det ger 4 tjejer från samma klass som från början var 6 tjejer. Not lyckat. Men iaf. Vi hade tutorer som visade oss runt på skolan ( både nya och gamla sidan av skolan ) och efter det lekte vi några lekar i gymnastikssalen. Vi åt mat och gick sedan till WSOY-huset och fortsatte med vanliga lektioner. Jag borde egentligen slutat klockan 14.45, men eftersom jag är ledare för hejarklacken och är frivillig att hjälpa till med att sy och planera så var jag i handarbetssalen och sydde samt planerade. Vi brukar nämligen alltid ha något tema som är färggrannt att man syns så bra som möjligt. Vi gjorde ( eller mer jag och min handarbetslärarinna ) en test maskotsdräkt. Vi var rädda först att den inte skulle synnas vad det påriktigt skulle likna men det blev nästa perfekt! :) Lena ( min handarbets lärarinna ) skulle ta hem den och pröva sprejmåla den för att se hur tyget reagerar och så ;) Vi syr det i vitt fibrer eller något liknande. Hade bara huvudvärk direkt när jag kom tillbaka till WSOY - huset så det var inte trevligt med huvudvärk. Men jag kom hem tillbaka kring klockan 16.15 Mormor gav mig en panadol (huvudvärkstablett) och oh my god, jag tycker det skulle varit svårt att svälja den, men det gick lätt som en plätt. Lade mig ned på soffan och råkade somna. Det var inte min mening xP
See ya cuties!
//Tatjana.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sessi - 31 juli 2015 12:21

Jag bor i Finland, är finlandssvensk och stolt över mina rötter, men på sistone så har det givit mig en orsak att vara rädd. Rädd för den jag egentligen är.   Jag är 17 år gammal och det var nyligen riksdagsval i Finland. Vi har en väldigt konser...

Av Sessi - 14 januari 2015 16:57

Idag när jag kom hem från skolan hade jag en ordentlig huvudvärk. Det har jag fortfarande, men på något sätt är den dämpad. Dämpad under ytan av minnen, känslor. Jag råkade nämligen lyssna på P!nks 'perfect' och märkte att jag känner mig borttappad. ...

Av Sessi - 28 december 2014 22:26

På sistone har jag spelat rätt mycket WoW, speciellt på min Warlock, som är min enda max lvl karaktär ( dvs. lvl 90 för min del ). Och det jag gör är sådant folk gjorde för 3-4 expansioner sedan. Jag ligger efter alla andra, och jag klarar inte av at...

Av Sessi - 23 december 2014 22:22

Då jag stod och dekorerade Benjamin Ficusen med girlanger såhär i juletider, började jag ifrågasätta min mentala hälsa. Visst, julgranar, fönster osv. Men en Benjamin Ficus? Någonstans måste väl gränsen gå, och jag kan inte använda vår hunds bortgång...

Av Sessi - 13 juni 2014 22:56

Jaha, då är man på Houtskär tillsammans med andra hjälppisar och konfirmander. Vädret har hittills varit fint och bra och aktiviteterna har varit roliga att både leda och delta i. Idag gjorde jag dock bort mig, vi skulle ha ledarsamling och det fanns...

Ovido - Quiz & Flashcards