suntra

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2011

Huslig ekonomi + springer in i brorsan..

Av Sessi - 25 augusti 2011 16:11

Jahapp... Hade Huslig ekonomi idag och med min otur så hamnade jag i den gruppen som skall gå till Ströhö och ha huslig ekonomi där. Går i en högstadie skola som kallas Lypa. Det värsta är att min bror går i Ströhö. Okej, det är hemkt att ha en lärarinna som tror att vi inte kan någonting. Men efter att vi haft i en timme teori ( varför skall man ha teori? D: ) så åt vi lunch. Komstigt nog har jag börjat äta -mycket- när vi äter lunch... Men iaf, var rätt hungrig eftersom jag inte hann äta frukost idag. Det värsta bland de värsta: När jag skulle gå ut på skolgården så gick jag rakt in i min brorsa! -_- Borde kännt igen min brosas kompis men icke. Såå.. Man gick rakt in i brorsan och han bara sa: *Ohayo Nee-san1' Min reaktion var: 'NEJ SATAN!'  Lite annorlunda reaktion..? xD  Well, antar att det inte är så hemskt att springa rakt in i brorsan, kunde vart värre. Så.. Det gick ok, förutom att rätt många hörde när jag svor xD
På huslig ekonomi'n så gjorde vi fruktsallad på banan, apelsin, persika, äppel och vindruvor ( jag behövde inte ta vindruvor xD ), men asså... Det heter ju frukt-sallad. MEN! Var är salladen? Dx  Antar att jag aldrig kommer få se den ;_;  Tur att vi åt det vi själv lagat, för det smakade hemskt... Okej, det var inte svårt, men ändå.. Mich ( kallar henne så som jag gjorde pararbetet med ) beundrade mig när jag skalade apelsinen så enkelt. Hm.. Låt oss säga att det var första gången. Dessutom blev jag tvungen att diska för hand idag ( mina naglar icke gilla ), fast vi tar turer ^^ Vi är fyra stycken i ett kök, och vi fyra personer i det 'blåa' köket har rätt bra samarbete har jag märkt =)  Det enda som är mitt problem är den hemska tant lärarinna jag har...
Puss och Kram
//Tatjana

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sessi - 31 juli 2015 12:21

Jag bor i Finland, är finlandssvensk och stolt över mina rötter, men på sistone så har det givit mig en orsak att vara rädd. Rädd för den jag egentligen är.   Jag är 17 år gammal och det var nyligen riksdagsval i Finland. Vi har en väldigt konser...

Av Sessi - 14 januari 2015 16:57

Idag när jag kom hem från skolan hade jag en ordentlig huvudvärk. Det har jag fortfarande, men på något sätt är den dämpad. Dämpad under ytan av minnen, känslor. Jag råkade nämligen lyssna på P!nks 'perfect' och märkte att jag känner mig borttappad. ...

Av Sessi - 28 december 2014 22:26

På sistone har jag spelat rätt mycket WoW, speciellt på min Warlock, som är min enda max lvl karaktär ( dvs. lvl 90 för min del ). Och det jag gör är sådant folk gjorde för 3-4 expansioner sedan. Jag ligger efter alla andra, och jag klarar inte av at...

Av Sessi - 23 december 2014 22:22

Då jag stod och dekorerade Benjamin Ficusen med girlanger såhär i juletider, började jag ifrågasätta min mentala hälsa. Visst, julgranar, fönster osv. Men en Benjamin Ficus? Någonstans måste väl gränsen gå, och jag kan inte använda vår hunds bortgång...

Av Sessi - 13 juni 2014 22:56

Jaha, då är man på Houtskär tillsammans med andra hjälppisar och konfirmander. Vädret har hittills varit fint och bra och aktiviteterna har varit roliga att både leda och delta i. Idag gjorde jag dock bort mig, vi skulle ha ledarsamling och det fanns...

Ovido - Quiz & Flashcards