suntra

Direktlänk till inlägg 17 september 2011

Dancin' like noboy's watching.

Av Sessi - 17 september 2011 08:31

Yes... Igår så var min syster på besök ^^  Med sin son då också  ; )  Eftersom min syster höll på att fixa salladen och hennes son då bara hade för sig att vara på dåligt humör så bestämde jag mig för att ta och dansa lite xD  För er som kanske kan gissa eller kanske inte, så hade jag honom i famnen medans jag dansade. Kommer dock inte ihåg lika många danser på rak hand som jag kan när jag hör musiken så hade rätt få danser att välja mellan. Men det gick bra, han lugnade ned sig och hölls faktiskt lugn ett bra tag. Var en aning generande med det att min syster, min pappa och min systers pojkvän då satt i köket och såg när jag dansade med lill pojken i famnen. Men det fungerade ju bra, han lugnade ned sig och var rätt stilla efter det ^^ Ett bra knep att ta till :)  Senare så var han otroligt besvärlig igen och ville inte somna så fick jag ta och spela lite piano och sjunga för att han skulle somna. Sjöng 'Tom Dooley' för honom ända tills han somnade. Spelade också lite olika barnvisor t.ex 'Sov du lilla videung', 'månadernas sång', 'kissan polka'( ingen barnvisa, men.. xD ) och ett par jag inte minns namnet på ^^ Mission impossible blev avgjort som säger åt mig efter säkert en halvtimme med att sjunga samma sång ( 'Tom Dooley' ) om och om igen. Men.. Vad gör man inte för sin systers son? : ' )

 Kram <3
//Tatjana

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sessi - 31 juli 2015 12:21

Jag bor i Finland, är finlandssvensk och stolt över mina rötter, men på sistone så har det givit mig en orsak att vara rädd. Rädd för den jag egentligen är.   Jag är 17 år gammal och det var nyligen riksdagsval i Finland. Vi har en väldigt konser...

Av Sessi - 14 januari 2015 16:57

Idag när jag kom hem från skolan hade jag en ordentlig huvudvärk. Det har jag fortfarande, men på något sätt är den dämpad. Dämpad under ytan av minnen, känslor. Jag råkade nämligen lyssna på P!nks 'perfect' och märkte att jag känner mig borttappad. ...

Av Sessi - 28 december 2014 22:26

På sistone har jag spelat rätt mycket WoW, speciellt på min Warlock, som är min enda max lvl karaktär ( dvs. lvl 90 för min del ). Och det jag gör är sådant folk gjorde för 3-4 expansioner sedan. Jag ligger efter alla andra, och jag klarar inte av at...

Av Sessi - 23 december 2014 22:22

Då jag stod och dekorerade Benjamin Ficusen med girlanger såhär i juletider, började jag ifrågasätta min mentala hälsa. Visst, julgranar, fönster osv. Men en Benjamin Ficus? Någonstans måste väl gränsen gå, och jag kan inte använda vår hunds bortgång...

Av Sessi - 13 juni 2014 22:56

Jaha, då är man på Houtskär tillsammans med andra hjälppisar och konfirmander. Vädret har hittills varit fint och bra och aktiviteterna har varit roliga att både leda och delta i. Idag gjorde jag dock bort mig, vi skulle ha ledarsamling och det fanns...

Ovido - Quiz & Flashcards