suntra

Direktlänk till inlägg 6 januari 2012

Daijoubu~

Av Sessi - 6 januari 2012 22:56

Hehe ~   Man kan bra säga att jag gillar att fuska med det här blogg uppdaterandet. Men som min kära lilla vän säger så är jag en person från landet 'no lifers' och är en no lifer xD  Det låter som att det skulle spöregna ute när mamma har på torktummlaren.. När man sitter i mitt rum vill säga. Då är det ungefär en vägg emellan, haha <3 Allvarligt, hur har de som konstruerade huset egentligen tänkt? Alla apparater som har mest ljud så är det typ en vägg emellan mig och dessa </3  Som tur har vi inte gamla dammsugaren kvar, vi har en ny så det är helt okay för min del. Visserligen har den nya mer ljud, men den förra var hemsk. När någon hade igång den så hade jag ljudet vid huvudet om jag skulle sova elller vila. 
   Idag var jag med mamma och hälsade på min gammel, gammel moster. Hon är 77 och fyller 78 ( tror att det var så ) iår. Hon är riktigt trevlig och otroligt pratglad xD  Känner mig så missplacerad när jag sitter i samma rum som hon med mamma.. De talar på en massa medans jag ibland bara lägger in ett par 'mm', 'jo', 'nej', 'precis', 'inget speciellt'. Fast på slutändan så satt jag bara där och lyssnade medans de pretade. Faktiskt intressant att lyssna på. Mestadels pratade de om min släkt från morfars sida. Varken jag eller mamma vet särskillt mycket om den </3 
  Fast min passion i besöken hos henne är pianot jag alltid något tag hittar mig till. Okay, är visserligen rädd för att spela där när andra hör på, hemma låtsas jag som om ingen hör när jag plinkar på mitt lilla keyboard <3  Men liksom.. Så svårt att förklara :'D  Känslan av tangenterna under mina fingrar, när jag känner vilken kraft jag andvänder för att spela, musiken, tonen.. Längtar tillbaka till det vackra pianot redan <3 Längtar så mycket att jag tror jag tänker falla halvdöd ner på golvet snart <3
  Ja.. Blev för inte så länge sedan färdig med mitt kollande på den realistiska versionen av Ranma½  : )  Trodde först att den skulle vara ur usel, men den var förvånandssvärt bra :D  Fast gillade bättre Akane med långt hår... I orginal, anime, så gillar jag Akane helt klart bättre med kort hår : )  Hehe, jag är en alltför stor anime fantast <3
See ya <3
//Tatjana.

 
 
Mariah

Mariah

6 januari 2012 23:22

Jag är tak i tak och vägg i vägg med grannar. Låter sjukt skumt att säga så. Men grannen har trappor och borrar och allt sånt ;)

http://www.cheeese.blogg.se

Sessi

6 januari 2012 23:24

Naaws

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sessi - 31 juli 2015 12:21

Jag bor i Finland, är finlandssvensk och stolt över mina rötter, men på sistone så har det givit mig en orsak att vara rädd. Rädd för den jag egentligen är.   Jag är 17 år gammal och det var nyligen riksdagsval i Finland. Vi har en väldigt konser...

Av Sessi - 14 januari 2015 16:57

Idag när jag kom hem från skolan hade jag en ordentlig huvudvärk. Det har jag fortfarande, men på något sätt är den dämpad. Dämpad under ytan av minnen, känslor. Jag råkade nämligen lyssna på P!nks 'perfect' och märkte att jag känner mig borttappad. ...

Av Sessi - 28 december 2014 22:26

På sistone har jag spelat rätt mycket WoW, speciellt på min Warlock, som är min enda max lvl karaktär ( dvs. lvl 90 för min del ). Och det jag gör är sådant folk gjorde för 3-4 expansioner sedan. Jag ligger efter alla andra, och jag klarar inte av at...

Av Sessi - 23 december 2014 22:22

Då jag stod och dekorerade Benjamin Ficusen med girlanger såhär i juletider, började jag ifrågasätta min mentala hälsa. Visst, julgranar, fönster osv. Men en Benjamin Ficus? Någonstans måste väl gränsen gå, och jag kan inte använda vår hunds bortgång...

Av Sessi - 13 juni 2014 22:56

Jaha, då är man på Houtskär tillsammans med andra hjälppisar och konfirmander. Vädret har hittills varit fint och bra och aktiviteterna har varit roliga att både leda och delta i. Idag gjorde jag dock bort mig, vi skulle ha ledarsamling och det fanns...

Ovido - Quiz & Flashcards