suntra

Direktlänk till inlägg 5 maj 2012

Penna + Papper = En massa konstiga idéer...?

Av Sessi - 5 maj 2012 07:33

Idag så har jag funderat på det här vad man egentligen tänker när man sitter med pennan i handen och skall börja skriva någonting. Liksom, vad som helst. Brukar man fundera på om det blir bra? Funderar man på till vilket endamål man skall ha det till?
   - Själv så funderar jag inte alls. Om någon skulle ge mig ett papper och penna och inte berätta vad de vill att jag skulle skriva så skulle jag, högst troligen bara klotta en massa på det. Citat ur mangan och anime serier, rita dit klottbilder och en massa av mina tankar. Det är en sak som skulle kunna komma ned på det pappret. Men så kan det också komma ned sådant som, jag anser, är vettigt. Nämligen berättelser, noveller, dikter och sångtexter.
   Dock är mina idéer till berättelser begränsade. Ibland kommer jag på någon idé till en fanfiction, och ibland så kommer jag på någon idé till någon helt egen berättelse. För tillfället har jag typ 5 halvfärdiga berättelser ( endel av dem kommer aldrig bli färdiga, medans andra blir ) och börjar på nya dock. Eftersom jag inte kan länka ihop två helt olika grund idéer. 
   Skriver ni mycket berättelser/noveller? Vad får er att skriva? För vilket syfte skriver ni för?

Kram, Tatjana.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sessi - 31 juli 2015 12:21

Jag bor i Finland, är finlandssvensk och stolt över mina rötter, men på sistone så har det givit mig en orsak att vara rädd. Rädd för den jag egentligen är.   Jag är 17 år gammal och det var nyligen riksdagsval i Finland. Vi har en väldigt konser...

Av Sessi - 14 januari 2015 16:57

Idag när jag kom hem från skolan hade jag en ordentlig huvudvärk. Det har jag fortfarande, men på något sätt är den dämpad. Dämpad under ytan av minnen, känslor. Jag råkade nämligen lyssna på P!nks 'perfect' och märkte att jag känner mig borttappad. ...

Av Sessi - 28 december 2014 22:26

På sistone har jag spelat rätt mycket WoW, speciellt på min Warlock, som är min enda max lvl karaktär ( dvs. lvl 90 för min del ). Och det jag gör är sådant folk gjorde för 3-4 expansioner sedan. Jag ligger efter alla andra, och jag klarar inte av at...

Av Sessi - 23 december 2014 22:22

Då jag stod och dekorerade Benjamin Ficusen med girlanger såhär i juletider, började jag ifrågasätta min mentala hälsa. Visst, julgranar, fönster osv. Men en Benjamin Ficus? Någonstans måste väl gränsen gå, och jag kan inte använda vår hunds bortgång...

Av Sessi - 13 juni 2014 22:56

Jaha, då är man på Houtskär tillsammans med andra hjälppisar och konfirmander. Vädret har hittills varit fint och bra och aktiviteterna har varit roliga att både leda och delta i. Idag gjorde jag dock bort mig, vi skulle ha ledarsamling och det fanns...

Ovido - Quiz & Flashcards