suntra

Direktlänk till inlägg 7 juli 2012

Inlägg för 26/6/12 - Paddling i ösregn

Av Sessi - 7 juli 2012 20:13

Det var rätt tidig väckning för våran del, eftersom vi skulle ut och paddla idag. Fast det visade sig sedan att de två vuxna stressat på oss i onödan så vi han gå längs en naturstig ett tag och kolla på lite forsar innan vi gick tillbaka till där vi skulle starta. Vi paddlade med kanoter och satt två och två i dem. Jag började med att paddla tillsammans med en av de vuxna och det gick förvånadsvärt bra. Aldrig på de 8 km som vi paddlade ramlade vi i eller något x) 
  Beräknade tiden som det skulle ta var 2½ timme, men vi paddlade de 8 kilometrarna på 1½ timme, så vi fick paddla runt och runt tills det började plötsligt ösregna och vi fick dra upp kanoterna till vägen, i uppförsbacke. Och inte nog med det. Det blev att stå i ösregn och vänta på att de skulle komma och hämta oss. Fast vi klagade inte så fasligt mycket. Och äntligen när någon kom och hämtade oss så lastade de på kanoterna först. Fick lust att säga lite fula ord, men lät bli av något underligt skäl. Så, vi kom tillbaka till platsen där vi parkerat vår bil och steg in i den. Genomvåta tröjor och skor hängdes på säten där ingen satt och allt var frid och fröjd. Förutom att det var rätt lång väg tillbaka till stugan.
  När vi äntligen kom tillbaka till stugan var vi turvis och ta en varm dusch och sedan satt vi tjejer uppe på vårt loft och spelade kort, tills det blev middag. Och resten av dagen så spenderade vi mest uppe på loftet tillsammans med kortleken och ett par böcker.


// Tatjana, xoxo

 
 
Helena

Helena

10 juli 2012 02:30

Hej Tajtana jag gillar din blogg den har så fin desining jag skulle vilja se lite mer bilder på dig blogg så kommer jag komma in här oftare. Du kan tex blogga om tips mm som jag gör på min blogg du får gärna titta in där och kommetera...

http://thereiismyylifffe.webblogg.se

Sessi

12 juli 2012 01:37

Hej Helena! Tack för att du kommenterade!
Jag lägger bilder i mina inlägg då jag anser att jag har något passande och som är releterat till det jag skriver om. Ibland är det svårt, eftersom jag vanligen skriver om hur jag känner mig och ego pics är inget jag gillar.
Och angående ditt tips om vad jag borde blogga om... För att inte låta alltför elak/spydig så skall jag helt enkelt låta bli att säga någonting.
Kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sessi - 31 juli 2015 12:21

Jag bor i Finland, är finlandssvensk och stolt över mina rötter, men på sistone så har det givit mig en orsak att vara rädd. Rädd för den jag egentligen är.   Jag är 17 år gammal och det var nyligen riksdagsval i Finland. Vi har en väldigt konser...

Av Sessi - 14 januari 2015 16:57

Idag när jag kom hem från skolan hade jag en ordentlig huvudvärk. Det har jag fortfarande, men på något sätt är den dämpad. Dämpad under ytan av minnen, känslor. Jag råkade nämligen lyssna på P!nks 'perfect' och märkte att jag känner mig borttappad. ...

Av Sessi - 28 december 2014 22:26

På sistone har jag spelat rätt mycket WoW, speciellt på min Warlock, som är min enda max lvl karaktär ( dvs. lvl 90 för min del ). Och det jag gör är sådant folk gjorde för 3-4 expansioner sedan. Jag ligger efter alla andra, och jag klarar inte av at...

Av Sessi - 23 december 2014 22:22

Då jag stod och dekorerade Benjamin Ficusen med girlanger såhär i juletider, började jag ifrågasätta min mentala hälsa. Visst, julgranar, fönster osv. Men en Benjamin Ficus? Någonstans måste väl gränsen gå, och jag kan inte använda vår hunds bortgång...

Av Sessi - 13 juni 2014 22:56

Jaha, då är man på Houtskär tillsammans med andra hjälppisar och konfirmander. Vädret har hittills varit fint och bra och aktiviteterna har varit roliga att både leda och delta i. Idag gjorde jag dock bort mig, vi skulle ha ledarsamling och det fanns...

Ovido - Quiz & Flashcards