suntra

Direktlänk till inlägg 15 juli 2012

Inlägg för 29/6/12 - Busstation & Väntan

Av Sessi - 15 juli 2012 20:30

Tidig väckning, tidig väckning. Klockan 06.45 vaknade jag och kastade ihop mitt pcik och pack, klädde på mig och allt sådant. Var klar 07.00 och alla andra tjejer vaknade en kvart senare och vi åt frukost då. Ungefär halv åtta var vi klara för avfärd och började åka ned mot Kajaani, där jag skulle bli avsläppt. Resan till Kajaani gick bra, vi stötte på lite enstaka renar och en hel hjord av dem.

Sedan så körde vi 7 km förbi, innan vi kom på att vi är tvugna att vända. Sedan körde vi ned till torget, där det var marknad och hittade ingen busstation. Vi blev tvugna att fråga en äldre dam om vägen och slutligen kom vi fram till busstationen. Där fick jag mitt pick och pack och matsäck med och fick stiga av och gå in till busstationen och fråga varifrån min buss gick. När jag väl fått den informationen var det bara att vänta över 4 timmar på att bussen skulle komma.
Jag spenderade de fyra timmarna med att gå på stan, var särskillt intresserad av att gå in i en bokhandel där det var rea och att gå på marknaden. Den var inte stor, men där fanns allt möjligt trevligt. Och sedan spenderade jag resten av tiden, about 3 timmar, med att sitta på en bänk och läsa en bok. Det var en bra bok så tiden gick rätt snabbt. Dock frågade en gubbe mig sedan ifall jag studerar och inlädde ett samtal med mig som jag lyssnade halft på. Han blev rätt generad i ett skede när jag berättade åt honom att jag är bara 14 år gammal. Han trodde att jag var mycket äldre än så xD
När bussen väl kom var det bara att snällt sitta 4 timmar i bussen tills jag kom fram till Karleby och sedan bli upphämtad av min danstränare och busschaffören. Efter det, var det rätt mycket dans för min del och sedan, länge efter kunde jag somna efter en lång dag.
//Tatjana, xoxo

Mariah

18 juli 2012 15:49

Låter som en bra dag <3 tihi lust att ge mig en ren kanske? Eller skicka en på posten till sthlm, tihi :D

Sessi

21 juli 2012 08:34

Då blir det en rätt lång resa för att fånga en först ;P