suntra

Direktlänk till inlägg 2 april 2013

Princess Tutu

Av Sessi - 2 april 2013 21:38

Som rubriken mycket väl säger, så kommer detta inlägg att handla om animen Princess Tutu ( kollade nyss upp att den finns även som manga ). Såg den för ett par veckor/månader sedan och min syster tyckte att den var jätte löjlig därifrån hon kollade över axeln på mig. Kanske den var det, men jag tycker att det tvärtemot var väldigt humoristisk och rörande.


Princess Tutu handlar om en anka som får ett magiskt halsband av en död författare vid namn Drosselmeyer. Ankans, som kallas Ahiru ( betyder anka på japanska ), uppdrag var att återställa prinsens hjärta åt honom. För att lyckas utföra detta uppdrag, med med och motgångar, så förvandlas hon till en flicka med hjälp av det magiska halsbandet oc går i samma balletskola som prinsen. Dock var den där Drosselmeyer en mycket slug författare som älskade tragedi och gjorde sitt bästa för att skapa den ultimata tragedin. Lyckades han skapa den ultimata tragedin, eller blev det ett lyckligt slut på hans berättelse som spunnit vidare efter hans död?



Mer än såhär berättar jag inte om den, då jag redan kanske berättat för mycket om den. Men jag gillade den som sagt eftersom den var otroligt humoristisk. För dem som undrar inom vilken genre Princess Tutu är så utgår jag från vad som är skrivet på den anime hemsida jag är medlem på.


Enligt hemsidan går Princess Tutu under bland annat: Drama, Fantasy, Romance, Classical Music samt Magical Girl.
Ingen Comedy här inte. Men som sagt, ifall man inte tål någon av dessa ovanstående genre så råder jag er att inte se på den ( dock kan det vara värt för humorns skull, eller också är det jag som har konstig humor ).


Men hemsidans stjärn-system har jag gett Princess Tutu 4/5 stjärnor, men det kan hända att jag är rätt vänlig i bedömningen.


Ifall någon av mina läsare har sett Princess Tutu, lämna en kommentar och berätta vad ni tyckte om den.


xoxo,
   Sessi.

P.S Princess Tutu har endast 26 avsnitt, så den är en rätt kort serie.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sessi - 31 juli 2015 12:21

Jag bor i Finland, är finlandssvensk och stolt över mina rötter, men på sistone så har det givit mig en orsak att vara rädd. Rädd för den jag egentligen är.   Jag är 17 år gammal och det var nyligen riksdagsval i Finland. Vi har en väldigt konser...

Av Sessi - 14 januari 2015 16:57

Idag när jag kom hem från skolan hade jag en ordentlig huvudvärk. Det har jag fortfarande, men på något sätt är den dämpad. Dämpad under ytan av minnen, känslor. Jag råkade nämligen lyssna på P!nks 'perfect' och märkte att jag känner mig borttappad. ...

Av Sessi - 28 december 2014 22:26

På sistone har jag spelat rätt mycket WoW, speciellt på min Warlock, som är min enda max lvl karaktär ( dvs. lvl 90 för min del ). Och det jag gör är sådant folk gjorde för 3-4 expansioner sedan. Jag ligger efter alla andra, och jag klarar inte av at...

Av Sessi - 23 december 2014 22:22

Då jag stod och dekorerade Benjamin Ficusen med girlanger såhär i juletider, började jag ifrågasätta min mentala hälsa. Visst, julgranar, fönster osv. Men en Benjamin Ficus? Någonstans måste väl gränsen gå, och jag kan inte använda vår hunds bortgång...

Av Sessi - 13 juni 2014 22:56

Jaha, då är man på Houtskär tillsammans med andra hjälppisar och konfirmander. Vädret har hittills varit fint och bra och aktiviteterna har varit roliga att både leda och delta i. Idag gjorde jag dock bort mig, vi skulle ha ledarsamling och det fanns...

Ovido - Quiz & Flashcards