suntra

Direktlänk till inlägg 16 juni 2013

Holmtöntskap, "just nu" & en massa annat "onödigt"

Av Sessi - 16 juni 2013 20:24

Jag lever fortfarande! Det enda som har hänt mig är att jag drabbats av holmtöntsfeber, alltså stannade jag ytterligare en vecka ned på stugan, ensam. Dock inte övergiven. Det enda dåliga är att jag inte har några böcker, förutom Lisbeth Salander, vilket är rätt synd. Med Lisbeth Salander menar jag boken "Flickan som lekte med elden". Har redan läst "Män som hatar kvinnor" och har nu börjat spinna vidare bland Stieg Larssons böcker. Måste säga att trots att det egentligen inte händer någonting i boken, så är den väldigt fängslande. Stieg Larsson, what have you done to me! Kanske skriver ett inlägg om triologin när jag läst klart den.


Gjorde två nya meny-avdelningssaker som, konstigt nog, heter "just nu ~ Anime" och "just nu ~ Manga". Där kan ni hålla lite reda på vad jag sysslar med inom dessa två stora kretsar. Och inom Anime delen kan ni hålla reda på ungefär vilken anime jag kommer skriva ett inlägg på till nästa, dock finns det ju alltid undantag. Ett exempel är att jag skulle skriva ett inlägg om en anime som jag sett för ett tag sedan, som Skip Beat och Inuyasha. Denna regel gäller inte Manga delen. Jag har läst såpass många och många av dem är inte färdigt översatta där jag läser dem ( www.mangareader.net & www.mangafox.com ) men det kan hända att jag ändå skriver ett inlägg om dem, som ½ Prince som jag har skrivit ett inlägg om. Så angående manga dyker det upp lite inlägg nu och då, har dock min minnepinne med min lista på lästa mangan hemma så kan inte riktigt skriva om sådana jag läst. Får ta och läsa nya och skriva om dem nu medans jag är på stugan.


Något annat jag funderat över..? Kanske inte, men ifall jag kommer på någonting så återkommer jag! Nu skall jag ta och se ett avsnitt Fairy Tail. Om ni har några frågor är det bara att kommentera något inlägg med den eller fråga den i frågerutan till höger!


xoxo,

    Sessi.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sessi - 31 juli 2015 12:21

Jag bor i Finland, är finlandssvensk och stolt över mina rötter, men på sistone så har det givit mig en orsak att vara rädd. Rädd för den jag egentligen är.   Jag är 17 år gammal och det var nyligen riksdagsval i Finland. Vi har en väldigt konser...

Av Sessi - 14 januari 2015 16:57

Idag när jag kom hem från skolan hade jag en ordentlig huvudvärk. Det har jag fortfarande, men på något sätt är den dämpad. Dämpad under ytan av minnen, känslor. Jag råkade nämligen lyssna på P!nks 'perfect' och märkte att jag känner mig borttappad. ...

Av Sessi - 28 december 2014 22:26

På sistone har jag spelat rätt mycket WoW, speciellt på min Warlock, som är min enda max lvl karaktär ( dvs. lvl 90 för min del ). Och det jag gör är sådant folk gjorde för 3-4 expansioner sedan. Jag ligger efter alla andra, och jag klarar inte av at...

Av Sessi - 23 december 2014 22:22

Då jag stod och dekorerade Benjamin Ficusen med girlanger såhär i juletider, började jag ifrågasätta min mentala hälsa. Visst, julgranar, fönster osv. Men en Benjamin Ficus? Någonstans måste väl gränsen gå, och jag kan inte använda vår hunds bortgång...

Av Sessi - 13 juni 2014 22:56

Jaha, då är man på Houtskär tillsammans med andra hjälppisar och konfirmander. Vädret har hittills varit fint och bra och aktiviteterna har varit roliga att både leda och delta i. Idag gjorde jag dock bort mig, vi skulle ha ledarsamling och det fanns...

Ovido - Quiz & Flashcards