suntra

Direktlänk till inlägg 18 juni 2013

Vampire Knight.

Av Sessi - 18 juni 2013 18:28

Tänkte skriva ett inlägg om serien Vampire Knight. När jag talar om Vampire Knight, så syftar jag på både Vampire Knight och Vampire Knight Guilty då jag först träffade denna serie på youtube där den som lagt upp serien inte skrev Vampire Knight och Vampire Knight Guilty skillt på de avsnitt som hörde till den första och de avsnitt som hörde till den andra, utan allt gick bara under Vampire Knight.


Med tanke på att jag har sett Vampire Knight MINST fyra gånger så kanske det inte är så svårt att lista ut vad jag tycker om den... Jag bara älskar den, alltid lika rolig och breath taking! Totalt är det frågan om 26 avnsitt ( de delas upp 13 och 13 mellan Vampire Knight och Vampire Knight Guilty ), så den är inte super lång.


Själva storyn handlar i grund och botten om en skola där det går två typer av 'kurser'. Dag och Nattklassen. Dagklassen består av vanliga människor, medans Nattklassen består av vampyrer... Som är otroligt vackra så det krävs prefekter som ser till att Dagklassens elever inte är ute under natten och inte sätter sig själva i fara. Dessa prefekter är huvudpersonerna, Yuuki Cross och Zero Kiriyuu. De är 'adoptiv barn' till Chairman Cross och Yuuki tror att Zero äntligen litar på henne, men hon kommer på att hon inte visste så mycket om Zero som hon trodde. Tillsammans försöker de att Zero inte skall tappa kontrollen över sin hemlighet...


Nu fick jag det att låta lite mer mystiskt än vad den egentligen är... Well, whatever.


Enligt min kära hemsida går Vampre Knight under genren Drama, Romance, Shoujo, Supernatural, Vampire. Så som vanligt så ifall ni inte är very fond över dessa genren så råder jag er att inte se på Vampire Knight.


Det roliga över det hela nu är att jag gillar Vampire Knight mycket bättre än vad jag gillar Vampire Knight Guilty! Så Vampire Knight har 5/5 stjärnor, medans Vampire Knight Guilty har 4/5 stjärnor, så ifall det skulle bli ett enda betyg på hela saken så skulle det antagligen vara 4.5/5 stjärnor.


Om någon av er läsare har sett Vampire Knight, eller läst, så får ni gärna kommentera vad ni tyckte om den!


xoxo,
    Sessi.

 
 
Mariah

Mariah

18 juni 2013 19:34

Kanske kan läsa :)

http://cheeese.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sessi - 31 juli 2015 12:21

Jag bor i Finland, är finlandssvensk och stolt över mina rötter, men på sistone så har det givit mig en orsak att vara rädd. Rädd för den jag egentligen är.   Jag är 17 år gammal och det var nyligen riksdagsval i Finland. Vi har en väldigt konser...

Av Sessi - 14 januari 2015 16:57

Idag när jag kom hem från skolan hade jag en ordentlig huvudvärk. Det har jag fortfarande, men på något sätt är den dämpad. Dämpad under ytan av minnen, känslor. Jag råkade nämligen lyssna på P!nks 'perfect' och märkte att jag känner mig borttappad. ...

Av Sessi - 28 december 2014 22:26

På sistone har jag spelat rätt mycket WoW, speciellt på min Warlock, som är min enda max lvl karaktär ( dvs. lvl 90 för min del ). Och det jag gör är sådant folk gjorde för 3-4 expansioner sedan. Jag ligger efter alla andra, och jag klarar inte av at...

Av Sessi - 23 december 2014 22:22

Då jag stod och dekorerade Benjamin Ficusen med girlanger såhär i juletider, började jag ifrågasätta min mentala hälsa. Visst, julgranar, fönster osv. Men en Benjamin Ficus? Någonstans måste väl gränsen gå, och jag kan inte använda vår hunds bortgång...

Av Sessi - 13 juni 2014 22:56

Jaha, då är man på Houtskär tillsammans med andra hjälppisar och konfirmander. Vädret har hittills varit fint och bra och aktiviteterna har varit roliga att både leda och delta i. Idag gjorde jag dock bort mig, vi skulle ha ledarsamling och det fanns...

Ovido - Quiz & Flashcards