suntra

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2013

Bortgömd på hemlig plats ~

Av Sessi - 1 augusti 2013 09:11

Eller  kanske inte så hemlig? För att säga sanningen så har jag varit på stugan och haft det lugnt och skönt, visserligen har vädret varit ganska ostadigt också. Men idag skall jag hem eftersom jag imorgon skall hjälpa mamma med hennes jobb. Dock skall jag ännu idag smita över till farmor och plocka 5 liter röda vinbär. Vad tänker min pappa egentligen? Men ja, jag har slappat från mina andra uppgifter, så det är det minsta jag kan göra, förutom att det regnar alltid nu och då. För senast jag kollade så regnade det inte, men nu regnar det lite.. Ja, ja. Skall snart smita över till farmor och få det gjort! Det enda jag drar mig för är att hon troligen kommer säga åt mig hur jag skall göra och så vidare, vilket jag hatar. Jag tycker inte om det att folk hänger mig över axeln, vakar mig som en hök och säger hur jag skall göra saker och ting. Hellre gör jag det jag gör på mitt eget sätt.


Har, by the way, hittat en anime jag ser på. Den är kort och lite confusing, men den är baserad på ett spel som är baserat på en light novel. Den handlar om Ema som flyttar in med sin nya familj, efter att hennes pappa träffat en ny kvinna och de skall gifta sig. Ema, som vuxit upp som ensamt barn, får 13 nya syskon, som alla är killar.

     Lite, wtf?-moment här och jag kan säga er att jag förstår mig inte på Ema! Hon har en jäklig ekorre som hela tiden attackerar hennes nya bröder. Varför? Jo, för denna ekorre, Juli, anser att de är vargar. Nej, jag har inte alls svårt att formulera det här, hmm..


SPOILER!!  Men när Tsubaki kysser Ema i slutet av avsnitt 4 så förstår jag mig inte på hennes reaktion! Hon står där som om hon inte ens tänker på det att de i hennes ögon är syskon! Jag förstår det från Tsubakis syn, på sätt och vis, men inte från Emas syn! Hon går hela tiden och säger att de är syskon och jadi jadi jadi, men när Tsubaki kysser henne så säger hon inte ett pip! Och i nästa avsnitt beter hon sig som om ingenting hänt! Jag blir så frustrerad..! SPOILER!!


Förlåt för spoilern, inte för att den stör någon egentligen, var bara tvungen att få det ur mig. Men annars är det en väldigt rolig anime! Den är bara 12 avsnitt lång, och hittills har 5 publicerats, om man kan säga så.. Anyhow, jag skriver ett inlägg om den när jag har sett den! Det påminner mig om att jag borde skriva ett inlägg om Fairy Tail, hmm..


xoxo,

    Sessi.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sessi - 31 juli 2015 12:21

Jag bor i Finland, är finlandssvensk och stolt över mina rötter, men på sistone så har det givit mig en orsak att vara rädd. Rädd för den jag egentligen är.   Jag är 17 år gammal och det var nyligen riksdagsval i Finland. Vi har en väldigt konser...

Av Sessi - 14 januari 2015 16:57

Idag när jag kom hem från skolan hade jag en ordentlig huvudvärk. Det har jag fortfarande, men på något sätt är den dämpad. Dämpad under ytan av minnen, känslor. Jag råkade nämligen lyssna på P!nks 'perfect' och märkte att jag känner mig borttappad. ...

Av Sessi - 28 december 2014 22:26

På sistone har jag spelat rätt mycket WoW, speciellt på min Warlock, som är min enda max lvl karaktär ( dvs. lvl 90 för min del ). Och det jag gör är sådant folk gjorde för 3-4 expansioner sedan. Jag ligger efter alla andra, och jag klarar inte av at...

Av Sessi - 23 december 2014 22:22

Då jag stod och dekorerade Benjamin Ficusen med girlanger såhär i juletider, började jag ifrågasätta min mentala hälsa. Visst, julgranar, fönster osv. Men en Benjamin Ficus? Någonstans måste väl gränsen gå, och jag kan inte använda vår hunds bortgång...

Av Sessi - 13 juni 2014 22:56

Jaha, då är man på Houtskär tillsammans med andra hjälppisar och konfirmander. Vädret har hittills varit fint och bra och aktiviteterna har varit roliga att både leda och delta i. Idag gjorde jag dock bort mig, vi skulle ha ledarsamling och det fanns...

Ovido - Quiz & Flashcards