suntra

Direktlänk till inlägg 13 september 2013

Beastly - Alex Flinn

Av Sessi - 13 september 2013 21:19

Har nyss läst klart Beastly och måste säga att det var en trevlig bok att läsa! Dock måste jag säga att jag inte finner någonting lockande med pärmen. Fast ifall jag vanligt lånat den från biblioteket så skulle det hänt på ett spur of the moment. Men nu så ligger det faktiskt en rätt rolig historia bakom lånet av den!


Faktiskt igår så satt jag på biblioteket tillsammans med min kompis Ei ( Skulle annars förkorta E, men två av mina kompisar heter nästan samma sak, så det blir Ei och Ea när jag talar om dem ) och hon satt och läste Beastly när jag satt och läste en bok på finska ( Rubiininpuna ) när jag blev jätte trött och höll på att somna. Ei sa åt mig att sova, att hon skulle väcka mig när hon läst färdigt. Slumrade till men hörde hela tiden när hon läste. Och när hon läst klart sa jag 'jag vill låna den där boken efter dig'. Nåja. Enkelt, right? Inte egentligen. Tydligen hade Ei lånat den från skolans bibliotek. Men vi kom fram till att jag skulle försöka läsa den på veckoslutet, vilket nu är då mission complete.


Beastly är som en modern version av Skönheten och odjuret, vilket jag tycker att är en mycket fascinerande och frisk idé! Det handlar alltså om Kyle Kingsbury som är skolans snyggaste kille. Han är rik, populär och skitsnygg. Dock är han elak, egoistisk och ett as. Han träffar häxan Kendra som förhäxar honom - hans utsida blir som hans insida, alltså blir han ful, som ett odjur! Kyles pappa skickar bort Kyle tillsammans med hushållerskan till Brooklyn där Kyle bor isolerad från omvärlden. Med tiden får han ett intresse för rosor och tillbringar praktiskt taget hela sin tid tillsammans med sina rosor i sitt växthus, tills han får en magisk spegel av Kendra för att hjälpa honom på traven till att bryta förtrollningen...


Det jag gillar bäst med den här boken är att man märker hur Kyle utvecklas psykiskt från att vara den där otroligt elaka egoisten till det han blir i slutet av boken! Värd att läsa!


 


xoxo,

     Sessi

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sessi - 31 juli 2015 12:21

Jag bor i Finland, är finlandssvensk och stolt över mina rötter, men på sistone så har det givit mig en orsak att vara rädd. Rädd för den jag egentligen är.   Jag är 17 år gammal och det var nyligen riksdagsval i Finland. Vi har en väldigt konser...

Av Sessi - 14 januari 2015 16:57

Idag när jag kom hem från skolan hade jag en ordentlig huvudvärk. Det har jag fortfarande, men på något sätt är den dämpad. Dämpad under ytan av minnen, känslor. Jag råkade nämligen lyssna på P!nks 'perfect' och märkte att jag känner mig borttappad. ...

Av Sessi - 28 december 2014 22:26

På sistone har jag spelat rätt mycket WoW, speciellt på min Warlock, som är min enda max lvl karaktär ( dvs. lvl 90 för min del ). Och det jag gör är sådant folk gjorde för 3-4 expansioner sedan. Jag ligger efter alla andra, och jag klarar inte av at...

Av Sessi - 23 december 2014 22:22

Då jag stod och dekorerade Benjamin Ficusen med girlanger såhär i juletider, började jag ifrågasätta min mentala hälsa. Visst, julgranar, fönster osv. Men en Benjamin Ficus? Någonstans måste väl gränsen gå, och jag kan inte använda vår hunds bortgång...

Av Sessi - 13 juni 2014 22:56

Jaha, då är man på Houtskär tillsammans med andra hjälppisar och konfirmander. Vädret har hittills varit fint och bra och aktiviteterna har varit roliga att både leda och delta i. Idag gjorde jag dock bort mig, vi skulle ha ledarsamling och det fanns...

Ovido - Quiz & Flashcards