suntra

Direktlänk till inlägg 8 januari 2014

En bild säger mer än tusen ord.

Av Sessi - 8 januari 2014 18:37

Eller så sägs det, det som står i rubriken vill säga. Men jag tror at endel bilder ändå måste förklaras med ord till en viss del för att man skall förstå den från konstnärens synvinkel, fast oftast vill man ju ha egna uppfattningar om den. Som exempel kan jag ta den här bilden jag nyss blev klar med.


 


För det första så är det två människor, inte en människa och ett lik. Det skall föreställa mig och min bror, så som jag minns honom. Och för det andra, bakgrunden har absolut ingenting med hela saken att göra. Men för att gå in på det verkliga: Min bror har nyss på börjat att utföra sin värnplikt, och jag har inte sett honom sedan fredags då vi nu kvickt sa hejdå innan jag stack. Dagen då han åkte in fick jag inte ta farväl och jag satt och kände mig värdelös och tom hela kvällen. Det tog praktiskt taget en dag för det att gå om, en dag för mig att börja funktionera igen. 
     Jag och brorsan har nu aldrig varit speciellt snälla med varandra, men det är ändå alltid jag och han som tar varandras sidor när det ser som mörkast ut. Det är alltid han som lova att beskydda mig, det är alltid han som tröstar mig då jag och han bråkat. We are partners in crime, för att säga det enkelt. Jag har tänkt på honom under alla timmar och ibland har jag mått sämre för det, då faktum är att jag saknar honom otroligt mycket. Är van med att han sitter på sitt rum och finns där när jag behöver någon att tala med. Nu är det bara jag kvar. 

     Dessutom har jag fått min bror att se ut om en kvinna på bilden och min skuggning är en aningen upp åt peppars, men som sagt. Min bror är puts väck och jag sitter och försöker tänka på honom så mycket som möjligt, positiva saker vill säga. Undrar vad han säger när han ser den..?


xoxo,

     Sessi.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sessi - 31 juli 2015 12:21

Jag bor i Finland, är finlandssvensk och stolt över mina rötter, men på sistone så har det givit mig en orsak att vara rädd. Rädd för den jag egentligen är.   Jag är 17 år gammal och det var nyligen riksdagsval i Finland. Vi har en väldigt konser...

Av Sessi - 14 januari 2015 16:57

Idag när jag kom hem från skolan hade jag en ordentlig huvudvärk. Det har jag fortfarande, men på något sätt är den dämpad. Dämpad under ytan av minnen, känslor. Jag råkade nämligen lyssna på P!nks 'perfect' och märkte att jag känner mig borttappad. ...

Av Sessi - 28 december 2014 22:26

På sistone har jag spelat rätt mycket WoW, speciellt på min Warlock, som är min enda max lvl karaktär ( dvs. lvl 90 för min del ). Och det jag gör är sådant folk gjorde för 3-4 expansioner sedan. Jag ligger efter alla andra, och jag klarar inte av at...

Av Sessi - 23 december 2014 22:22

Då jag stod och dekorerade Benjamin Ficusen med girlanger såhär i juletider, började jag ifrågasätta min mentala hälsa. Visst, julgranar, fönster osv. Men en Benjamin Ficus? Någonstans måste väl gränsen gå, och jag kan inte använda vår hunds bortgång...

Av Sessi - 13 juni 2014 22:56

Jaha, då är man på Houtskär tillsammans med andra hjälppisar och konfirmander. Vädret har hittills varit fint och bra och aktiviteterna har varit roliga att både leda och delta i. Idag gjorde jag dock bort mig, vi skulle ha ledarsamling och det fanns...

Ovido - Quiz & Flashcards