suntra

Direktlänk till inlägg 17 februari 2014

Drömmar

Av Sessi - 17 februari 2014 17:24

Det är konstigt med drömmar. Alltså de man drömmer om natten. För att få något exempel tänker jag ta upp min dröm som jag lovar att är rätt konstig.


Det hela börjar med att jag och endel andra från nian är i min lågstadieskola för att lära oss kinesiska. Min vän från Sverige är där för att hjälpa läraren att lära oss andra kinesiska ( hon läser kinesiska på riktigt då ), och vi går då igenom ett par enkla uttryck och sedan delar läraren ut en dinosaurie åt oss alla där vi skall skriva upp alla dom här kinesiska uttrycken. Alla gör det, utan att fråga om dinosaurien. Sedan tar lektionen slut och vi skall tillbaka till den skola vi på riktigt går i. Jag tar då min cykel och på vägen dit cyklar jag in bakom ett staket, vars enda sätt att komma bort från är att klättra igenom en rabatt med buskar. Tillsammans med mig har jag cykeln, dinosaurien med uttrycken på och ett litet barn vars morfar/farfar står på andra sidan rabatten och väntar på honom, utan att göra någonting för att hjälpa honom. Nå väl. Jag börjar lyfta cykeln över staketet och lyfter även över barnet och slutligen klättrar jag själv över staketet. Och då håller barnet på att falla ned från kanten och slå ihjäl sig. Som tur är får jag i barnet och säger åt honom att vara försiktig. Samtidigt kommer två från min skola förbi gående och säger att nästa lektion börjar snart, utan att märka att jag står på en kant med ett litet barn och min cykel ( dinosaurien är i cykelkorgen ). Därefter hjälper jag ned barnet som springer iväg och jag får då släpa cykeln igenom rabatten med buskarna. Och jag vaknar upp samtidigt som jag vänder på huvudet för att se vem det var som ropade åt mig i drömmen.


Okej, jag kan köpa det att jag sitter i ett klassrum och lär mig kinesiska, hjälper ett litet barn ner från hög kant och att jag leder cykeln. Men att vi antecknar på en dinosaurie, blir inlåst bakom ett staket och leder cykeln genom en rabatt? Om detta någonsin visar sig vara verkligt, ja då är det någonting som är allvarligt fel på mig! Nå ja, det skulle väl kunna vara värre antar jag. Någon annan som drömt mycket konstiga drömmar på sistone?


xoxo,

     Sessi.

 
 
Ingen bild

Robert Ekström

17 februari 2014 19:07

Oj oj, det var nog en konstig dröm :), konstig nog brukar jag inte själv drömma konstiga drömmar så ofta men då när jag gör så är dom helt amazing :D

Sessi

17 februari 2014 19:29

Vi kan byta! Det enda jag drömmer är konstiga drömmar, eller så är de väldigt mordiska och i det korta hela så förstår jag inte varför :)

 
Ingen bild

Robert Ekström

17 februari 2014 20:28

Du måste somna med musik på :) (bra musik) det hjälper :D

Sessi

17 februari 2014 21:36

Gjorde det tidigare, men kan inte göra det mer. Måste tänka på skattebetalarna i huset. Tror inte att de skulle gilla en alltför hög elräkning :) Men drömfångare hjälper mot de mordiska drömmarna, dock har jag ingen på stugan.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sessi - 31 juli 2015 12:21

Jag bor i Finland, är finlandssvensk och stolt över mina rötter, men på sistone så har det givit mig en orsak att vara rädd. Rädd för den jag egentligen är.   Jag är 17 år gammal och det var nyligen riksdagsval i Finland. Vi har en väldigt konser...

Av Sessi - 14 januari 2015 16:57

Idag när jag kom hem från skolan hade jag en ordentlig huvudvärk. Det har jag fortfarande, men på något sätt är den dämpad. Dämpad under ytan av minnen, känslor. Jag råkade nämligen lyssna på P!nks 'perfect' och märkte att jag känner mig borttappad. ...

Av Sessi - 28 december 2014 22:26

På sistone har jag spelat rätt mycket WoW, speciellt på min Warlock, som är min enda max lvl karaktär ( dvs. lvl 90 för min del ). Och det jag gör är sådant folk gjorde för 3-4 expansioner sedan. Jag ligger efter alla andra, och jag klarar inte av at...

Av Sessi - 23 december 2014 22:22

Då jag stod och dekorerade Benjamin Ficusen med girlanger såhär i juletider, började jag ifrågasätta min mentala hälsa. Visst, julgranar, fönster osv. Men en Benjamin Ficus? Någonstans måste väl gränsen gå, och jag kan inte använda vår hunds bortgång...

Av Sessi - 13 juni 2014 22:56

Jaha, då är man på Houtskär tillsammans med andra hjälppisar och konfirmander. Vädret har hittills varit fint och bra och aktiviteterna har varit roliga att både leda och delta i. Idag gjorde jag dock bort mig, vi skulle ha ledarsamling och det fanns...

Ovido - Quiz & Flashcards