suntra

Direktlänk till inlägg 5 mars 2014

Borttappade brev.

Av Sessi - 5 mars 2014 16:48

Jaha, då har man haft en ganska intressant dag idag. Egentligen vet jag inte vad som var så intressant, men det var det nu då bara. Hade fått mail från min brevvän uppe i Österbotten att mitt brev inte kommit och då svarade jag i januari. Och nu har vi då kommit överrens om att jag skall skriva ett nytt brev och hoppas på att det kommer fram och att flytten på postkontroret i hennes hemkommun inte tappar bort det nya brevet. 

           Och hela det här får mig att tänka på ett samtal jag hade idag. Angående brev gentemot e-mail. Jag medger, e-mail är väl mycket behändigare och billigare, men brev har en helt egen charm. Precis som böcker bör läsas som böcker och inte som filer. Vad är er åsikt om saken? Är det bättre med en massa papper omkring sig eller med en massa datoriserade saker? 


Säger inte att det är dåligt med datoriserade saker, men charmen försvinner nog lite när man inte kan känna känseln av papper under fingrarna när man läser, om ni förstår vad jag menar.


xoxo,

     Sessi.

 
 
Ingen bild

M

5 mars 2014 17:02

Jag tycker själv att det är ganska bra och behändigt med datoriserade saker, som text dokument istället för att ha det ner skrivet, jo ibland är det nog roligare och sånt att ha det just på papper, men om du tänker på det du räddar ju naturen med att spara papper :D, så det är ju en liten sak att tänka på också :)

Sessi

5 mars 2014 17:24

Känner mig rätt utröstad här, men du har nog så rätt så. Dessutom finns ju alltid det positiva att man inte behöver stå ut med sina kråktassar ifall man skriver på datorn. Men tänk om man sedan börjar göra allt på datorn och glömmer helt hur man skriver? Skulle inte det vara rätt skrämmande iom. att man skriver praktiskt taget varje dag? :)

 
Ingen bild

M

5 mars 2014 23:10

Det skulle nog vara ganska hemskt om alla skulle glömma bort hur man skriver på papper :O, man får bara hoppas att det inte händer på länge :)

Sessi

6 mars 2014 16:10

Det får man hoppas :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sessi - 31 juli 2015 12:21

Jag bor i Finland, är finlandssvensk och stolt över mina rötter, men på sistone så har det givit mig en orsak att vara rädd. Rädd för den jag egentligen är.   Jag är 17 år gammal och det var nyligen riksdagsval i Finland. Vi har en väldigt konser...

Av Sessi - 14 januari 2015 16:57

Idag när jag kom hem från skolan hade jag en ordentlig huvudvärk. Det har jag fortfarande, men på något sätt är den dämpad. Dämpad under ytan av minnen, känslor. Jag råkade nämligen lyssna på P!nks 'perfect' och märkte att jag känner mig borttappad. ...

Av Sessi - 28 december 2014 22:26

På sistone har jag spelat rätt mycket WoW, speciellt på min Warlock, som är min enda max lvl karaktär ( dvs. lvl 90 för min del ). Och det jag gör är sådant folk gjorde för 3-4 expansioner sedan. Jag ligger efter alla andra, och jag klarar inte av at...

Av Sessi - 23 december 2014 22:22

Då jag stod och dekorerade Benjamin Ficusen med girlanger såhär i juletider, började jag ifrågasätta min mentala hälsa. Visst, julgranar, fönster osv. Men en Benjamin Ficus? Någonstans måste väl gränsen gå, och jag kan inte använda vår hunds bortgång...

Av Sessi - 13 juni 2014 22:56

Jaha, då är man på Houtskär tillsammans med andra hjälppisar och konfirmander. Vädret har hittills varit fint och bra och aktiviteterna har varit roliga att både leda och delta i. Idag gjorde jag dock bort mig, vi skulle ha ledarsamling och det fanns...

Ovido - Quiz & Flashcards