suntra

Alla inlägg under oktober 2010

Av Sessi - 10 oktober 2010 21:27

Tjohej!
Mamma lagade plättar idag :) <3  Otroligt goda plättar. Trots att jag skrikit en massa idag. Men iaf, egentligen har jag inget att säga, skriver för att jag har tråkigt, så detta blir något underligt inlägg. Borde gå i duschen och efter det och sova, men det tänker jag inte göra. Har så tråkigt, fast jag ser på en världsbäst serie, så är man trött. Trött hit och trött dit. Men jag kommer faktiskt inte på något vettigt och säga så godnatt.

 

Av Sessi - 9 oktober 2010 09:46

God morgon :D
Jag vaknade för nästan två timmar sedan men har sett på mina vackra program igen <3 Jag har ingen lust att göra något men jag tror att jag skall ta och spela lite World of Warcraft. Förlåt ifall jag kommer och tjata om det på min blogg också, men jag kan typ inte nästan tänka på något annat. Eller, jag kan det. Är inte beroende eller så... Det är bara det att jag inte har spelat World of Warcraft på länge. Asså, har spelat några dagar men före det har jag haft en lång paus med spelandet. Därför tänker jag göra en rolig sak nu :P
World of Warcraft karaktärer:
Madelein ( lvl 36 ), Cássándrá ( lvl 24 ), Sopho ( lvl 46 ), Hollystar ( lvl 20 ), Munay ( lvl 62 ) och Kirü ( lvl 10 ). Det är mina karaktärer :)  Förtillfället spelar jag mest på Sopho, men Munay är också min favorit ;)  Madelein är min första karaktär. Egentligen var hon skapad på min brors account sedan flyttades hon till min pappas account och sedan till mitt account när jag fick ett :) Har lust att skriva fakta om dem alla, men det väntar nog tills imorron eller senare ikväll :)

 

Av Sessi - 8 oktober 2010 17:48

Hej...

Jag har talat med min syslöjds lärarinna. Jag gjorde det igår. Jag berättade om mina bekymmer, hur jag egentligen känner mig i skolan. Hon förstod mig precis och lovade tala med vår kurator på skolan och det har hon gjort. Hon kom när vi var och åt lunch och sa att när jag ätit färdigt så skulle jag gå upp till lärarrummet. Jag gick till lärarrummet och hon kom nästan direkt som hon hörde att lärarrumsdörren öppnades. Hon berättade åt mig att hon talat med kuratorn på skolan och att jag fått en tid som jag skall gå och tala med kuratorn. 18 oktober klockan 14.00 har jag tid för att fara och tala med kuratorn. Jag har slutat skolan då, så jag får komma tillbaka till den tiden. Det känns underligt. I förrgår så gick jag fortfarande omkring och höll mina bekymmer inom mig och nu... Nu har jag tid hos kuratorn för att fara och tala om det. Det känns så himla lustigt. Vad borde jag egentligen göra? Är det här det rätta att göra? Eller... Borde jag strunta i det? Jag har absolut ingen blekaste aning om vad jag egentligen borde göra nu... Känner mig så förvirrad.

Men ja... Jag var en stund på marknaden idag med två av mina vänner. Soffi och Olivia. Köpte lite lakrits som jag ätit upp och sedan ett magnetarmband. Det lindrar smärta ^^  Min mamma hade tydligen också varit med min syster och mormor. Hon köpte åt mig tre stycken magnet armband, men det verkar som om hon tänker andvända dem själv : (  Bara för att jag gick och missade med detta... Köpte ett själv asså. Borde tala med henne om det. Tala, tala, tala... Varför andvänder jag så mycket ordet tala? :$ Men iaf. det var roligt. Jag stötte på rätt många där. Bland annat stötte jag på Johannes, Albin, Gugge, Tobbe, Keke, Osku ( Oskar ), Cecci och några andra : )  Riktigt trevligt var det.

 

Av Sessi - 7 oktober 2010 20:36

Tjao!

Jo, jag måste varit verkligen snäll, eftersom jag fick en ny jacka idag. Och sedan gick vi på marknaden. Skall ta kort på min jacka inom kort. Tills imorron då : )
Har jag berättat att jag sitter i skolans Elevkår? Nähä? Men ja, jag gör det : P  Har gjort det sedan jag gick i 4:de klass. De som inte vet vad man gör i en elevkår så får säga det i en kommentar : )
Men ja.. Imorron skall vi tala inför hela skolan och berätta saker och ting. Vi håller på med en uppgift om att få en mobbningsfri skola, vilket inte är enkelt. Vi skall då läsa upp endel saker för de andra i skolan och så, det är vi från elevkåren som skriver rent allting på datan. Jag skall typ läsa först :$ Jag är inte så närvös ens, bara lite orolig. Jag skall börja... Känns svårt att tänka på det, men det kommer jue vara enklare sedan : )  Tror jag snart skall logga ut och krypa och sova eller något, jag är jätte trött :-*

 

Av Sessi - 6 oktober 2010 18:16

Tjohej!
Jag är jätte trött. Blev inte mer än 6½ timme sömn inatt. Dessutom vaknade jag 1 timme försent. Höll på att glömma allting! Men som tur fanns mamma till hands då xD  Hon skjutsade mig och min bror till skolan :) Men iaf, skoldagen var hemsk den också... Först blev man ignorerad och sedan blev man mer ignorerad för att man inte berättat var man varit när jag bara varit på toaletten :$  Det verkar som om de i klassen ( tjejerna iallafall ) vill hålla reda på mig. 
Jag gillade inte att byta om till gymnastiken. Har ett stort blåmärke vid knäet och det är hemskt ifall någon ser det. Vi har gymnastik imorron också och då måste jag byta två gånger. Till gymnastik kläder och sedan till mina vanliga kläder. Tror jag hellre skulle skippa det hela för att visa mitt blåmärke. Men iaf.. Vi fick matteläxa till imorgon. 2 sidor. Det är rätt enkelt, men jag har inte gjort den än. Eller, jag har bara 1½ uppgift kvar så då har jag gjort rätt mycket ändå :P Men ja... Soffi sa att jag inte ser trött ut och nu har jag sett i spegeln och jag ser ungefär ut som en zombie... Ungefär... Jag är så trött att jag redan gäspar :$  Tror jag kommer gå och lägga mig tidigt och istället då läsa tills mitt i natten ungefär. Jag måste också stiga upp tidigt imorron eller, egentligen inte så tidigt. Behöver egentligen inte sminka mig imorron på morgonen. Har ju gymnastik direkt på morgonen. Men ja... Jag brukar göra så att jag sminkar mig på skolan efter gymnastiken, men alla tycker att jag är lite "ding, dong" i huvudet. De får tycka vad de tycka vill, jag är fortfarande mig själv. Det påminner mig om en sång jag och min mamma kom på idag för att irritera min pappa xD
Melodin är från sången "gubben noah" eller även känd som "björnen sover"


Text:

Datorn laggar, datorn laggar.
Snart så e den dö!
( vi satte samma melodi engång till )
Pappa ryter, pappa ryter.
Så att han e röd.
Datorn den hickar,

pappa han den pickar.
Stackars dator, stackars dator.
Nu så e den död...


Vi är inte färdiga med den än men han började skratta åt oss och det är bra :)
Det påminner mig om att jag borde fixa mitt kram-schema xD Jag har kommit på att jag får förlite kramar :$ Man skäms ju för att säga det...
 

Av Sessi - 5 oktober 2010 15:04

Konnichiwa!
Japp, jag fick tråkigt igår och ville ändra på min design på bloggen, så jag gjorde det. Detta är då en design som jag tänkte för Halloween men den tänker jag andvända hela oktober : )  Jag är faktiskt rätt nöjd med den. 
Det jag helst skulle vilja nu är att ni kommenterar ifall ni gillade bättre den förra designen eller denna design. Bara som ett hastigt inlägg, innan jag går och ser vad min bror har för sig : )

 

Av Sessi - 3 oktober 2010 10:59

Tja! : D           
Jag har haft det så tråkigt att jag till och med glömde att skriva igår : P Men ja... Jag borde ( som rubriken säger ) plugga. Finska. : (  Jobbigt med finska, skulle inte orka men har läxa så det är inget att gråta med det. Sedan måste jag också laga färdigt en uppgift i bildkonsten : (  Det kommer ta hela min dag, så därför börjar jag inte nu, först om några timmar x D  De andra i klassen har väl gjort klart den... Jag blir sist : D  Men det är inget jag kan göra åt, de får bara ta mig som jag är : )  Hm... Ja! Jag lovade att lägga upp några bilder från bilresan ( när jag och mamma hämtade pappa ). Dock lägger jag bara upp en : P  
Sådär ja. Bilden bråkade en aning med mig bara. Personen i gula jackan är min mamma, dock ser man henne inte nästan : P Jag ser rätt blek ut  o.O
Det har jag inte lagt märke till förrän nu : P Men, ja... Måste verkligen göra något nyttigt nu...
 

Av Sessi - 1 oktober 2010 18:42

Tjohej!

Jag har haft en paus från att blogga och så, det är orsaken till varför jag inte skrivit. Det har hänt rätt mycket... Orkar inte precis gräva i minnet efter allting, så jag skippar detaljer. Det värkar som om jag är trackad av någon person på msn. Min kompis bästa vän. Ifall jag förståt rätt. Aj... Min rygg är sjuk och jag försöker pina mig mer genom att göra så att det gör sjukt. Mamma och jag var och hämtade pappa idag. Han skall vara ledig i 1 vecka : D Skall försöka få familjen att spela spel eller se på film, eller göra något tillsammans : ' )  Nu när pappa är hemma asså. Tog endel bilder medan vi åkte. Mamma ville att jag skulle fota ett registernummer, men det gick inte så bra x D  Men jag fick endel bra bilder på mig själv : ) Min arm orkar inte skriva så mycket mer nu : P

 

Ovido - Quiz & Flashcards