suntra

Alla inlägg under maj 2011

Av Sessi - 22 maj 2011 00:54

Tror jag inte kommer hinna med allting! D:
Var på Staffetkarneval igår, hela dagen och skrek mig hes. Var dock inte så hes som jag trodde jag skulle vara idag. Och på torsdag hann jag typ inte göra någonting på projektet D:
Och inte "idag" heller. Får sitta hela Söndagen från när jag vaknar till när jag går och lägger mig bara laga på projektet. Skall som sagt ha det klart tills onsdag. Provet har jag på tisdag, så jag får ta och öva på det på måndag. Måste fråga mamma ifall hon kan förhöra mig om det på måndag, då ;) 
Projektet är i geografi. Man fick välja ett valfritt land i östasien, själv valde jag Japan <33  Japan är ett av de länder jag verkligen gillar och skulle vilja åka till, fast det är väl en aning svårt, för vi har lite ont om pengar ibland :/
Provet är i historia, så det borde inte vara så svårt egentligen. Det som är mest besvärligt är väl att minnas allting i detalj och så xD  Haha, det låter en aning konstigt nu när jag tänker på det, men eftersom man har en super historie lärarinna så kommer man ihåg det mesta ;)
Måste gå och lägga mig nu för att hinna stiga upp i tid så att jag hinner laga mycket på projektet ^^
See ya cuties!
//Tatjana.

Av Sessi - 22 maj 2011 00:47


Antti Tuisku - Hyökyaalto


Jag valde den här låten, för den får mig att tänka på min allra bästa kompis Ida och allt vi varit egenom, gjort tillsammans och alla miss förstånd som hänt mellan oss.
Som ni säkert märkt har jag inte bloggat något om att jag skulle varit hos Ida eller så, det är mest för att jag inte har ens vågat ringa henne, för att jag är rädd att jag börjar gråta ifall jag hör hennes röst. Men jag sitter och hoppas på att allting skall bli bra mellan oss igen

Av Sessi - 17 maj 2011 18:23

Eftersom jag är finlandssvensk så vet jag inte riktigt vad för låt jag skall välja, men väljer den här:

Av Sessi - 15 maj 2011 23:15

Hur skömt är inte det? :'D  Finland VANN 6 - 1 MOT Sverige!! Trots dessa überbara nyheter så måste man ju gå och lägga sig i tid :'P
See ya super cuties!
//Tatjana <3

Av Sessi - 15 maj 2011 10:40

Jag är mycket medveten om att mitt bloggande går en aning dåligt, har bara inte haft the willpower att skriva ett ordentligt inlägg eller så.
Well, igår satt man och kollade på Eurovision Song Contest, ESC, men somnade innan jag ens nära fick reda på vinnaren xD  Som tur var då syrran på besök och berättade åt mig nu på morgonen ;)  Synd bara att Finland blev så dåligt placerat, det var faktiskt en rätt så bra sång. Gillar inte sången som vann så mycket, men dcn är väl rätt okej. ^^
Usch, vet inte varför, men jag har snuva och det är hemskt. Särskillt nu när det börjar bli sommar i luften och allting. Fast... Hm.. Tror att jag skall ta och irritera mitt gimp lite nu xD
See ya cuties!
//Tatjana.

Av Sessi - 13 maj 2011 18:02

..men jag mådde inte helt bra. Eller... Kände mig typ nere och.. Blä D: Orkar inte ens prata om igår. Var bara helt enkelt trött och orkade med absolut inget.Bloggar lite bättre senare ikväll.
See ya cuties!
//Tatjana.

Av Sessi - 11 maj 2011 19:32

Dag 1. En låt på ditt eget modersmål
Dag 2. En låt på Finska.
Dag 3. En låt på Svenska.
Dag 4. En låt på Engelska.
Dag 5. En låt på Tyska.
Dag 6. En låt på Japanska.
Dag 7. En låt på valfritt språk.
Dag 8. En låt som får mig att bli glad.
Dag 9. En låt som får mig att bli ledsen.
Dag 10. En låt som får mig att tänka på någon jag gillar.
Dag 11. En låt som får mig att sakna någon.
Dag 12. En låt som jag kan texten nästan utantill till.
Dag 13. En låt jag kan texten utantill till.
Dag 14. En låt som jag verkligen inte gillar.
Dag 15. En låt jag älskar.
Dag 16. En låt jag "lånat" från brorsan.
Dag 17. En låt jag "lånat" från syrran.
Dag 18. En låt jag och mamma älskar.
Dag 19. En låt jag vill förstå.
Dag 20. En låt jag lyssnar på när jag är ledsen.


Yesh, bara för att jag verkligen inte hade något bättre för mig satt jag och fixade ihop den här... Saken xD
Kan säga att jag börjar med den från imorgon med Dag 1 ;)
See ya cuties!
//Tatjana.

Av Sessi - 11 maj 2011 16:26

Tänker inte berätta så mycket om vad jag gjorde före skolan, mest vad vi gjorde i skolan ;)
Vi började med musik och gjorde det bästa vi kunde: Tränade inför skolavslutningen. Min klass ( 6a ) skall spela två låtar. Eller en av dem har vi kortat av ganska mycket eftersom den är svår att sjunga. Men de sånger vi skall spela är:
Paradise City - Guns n' Roses
Grenade - Bruno Mars.
Jag vet, man kanske börjar undra: "vad är det för somriga sånger?", men eftersom det endast är vi som går på 6:an som kommer ha riktig avslutning så fick vi lov att spela två valfria sånger per klass ;) Efter det borde vi haft Svenska, men vi fick ha historia istället med världens bästa historie lärarinna :'D  Vi hade det eftersom vi missade historie timmen igår ;)
Efter det åt vi lunch ( jag fick kalla det frukost ) och så stack vi och simmade med klassen. Asså, vi skulle det. Vi rymde inte från skolan eller något liknande ;) Såå... Vi missade rätt många riktiga skoltimmar xD  Fast vi tog igen en timme när vi kom tillbaka D: Men... När vi var i omklädningsrummet efter att vi simmat så sa jag något i stil med: "Jag skall ta och döda A" ( ett pojknamn för dem som vill veta ;) ) och så frågade typ Axxu och Cessi varför. Och därifrån kom det fram att jag gillar A, fast jag inte gör det. Asså, jag säger inte att jag inte skulle tycka om honom men jag säger inte heller att jag tycker om honom. För dem som förstår så ger jag en kaka. Alltså, jag sitter och förnekar det hela tiden. den hopplösa romantikern som jag är xP
Men, efter att vi kom till klassen tillbaka så hade vi lite religion och så stack vi tjejer hem medans killarna blev en timme längre xD
See ya cuties!
//Tatjana.

Ovido - Quiz & Flashcards