suntra

Alla inlägg under maj 2011

Av Sessi - 11 maj 2011 04:55

Jag tror inte att någon skulle vilja fara till skolan med röd gråtna ögon och bara fem timmars sömn :( Sov dåligt annars också, vaknade typ varje timme eller så och så blev det bara fem timmar sömn. Jag kan nog sitta och gäspa, men somna kan jag inte :( Tror jag skall ta och klä på mig, äta någonting, packa väskan och... Ja, jag vet inte riktigt vad jag borde göra... Livet känns fortfarande skit från igår och har inte talat med Ida efter det :(  Så jäkla rädd att hon kommer stöta mig ut ur hennes liv....
//Tatjana.

Av Sessi - 10 maj 2011 20:50

Jag förstörde nyss mitt liv :(  Bråkar med min bästis på facebook, tårarna rinner nedför mina kinder och jag känner mig förvirrad. Det var inte meningen att det skulle bli SÅHÄR! Det verkar som om hon inte längre vill vara min kompis... Fast jag förstår det... Jag gjorde henne generad inför alla... Fast hon fortsätter bara att säga att det inte är något, att det är klart att vi är vänner osv... Och så menar hon att jag skall försöka skaffa nya vänner... Skulle gärna försöka, men jag passar inte in någonstans... Egentligen. Känner mig sårad rakt egenom ;(
//Tatjana.

Av Sessi - 10 maj 2011 18:20

Jo, den efter längtade dagen var här och jag vet inte riktigt ifall den var så efter längtad. Jag började dagen genom att vakna till när pappa gick ut och in i köket ( sov inatt på soffan och soffan är precis vid köksöppningen ) och stack till arbete. Då var klockan kring 04.30 Jag låg typ i en kvart och försökte somna om men lyckades inte så steg upp. Klockan var 04.45 Nu är frågan... Vad skall man göra med ca 4 timmar innan skolan? Jag kom på ett sätt att spendera den, men på slutet så borde jag gjort något. Men för att berätta min morgon i korthet: Jag tog en dusch, klädde på mig, lackade naglarna, färgade en teckning i gimp ( datorn ), kollade en massa youtube videos tills klockan var typ 07.45 eller något därkring, kommer inte riktigt ihåg. Men stängde av datorn, fixade håret, åt frukost, borstade tänderna och fixade lite smink till dagens ära. Då var klockan typ 08.09 eller något liknande. Tills klockan var 08.25 så satt jag och var typ nervös xD *vi hoppar över lite berättade ;)*
Först när vi kom till Lypa fick vi kolla på en film som elever från skolan gjort för att berätta mer om skolan Lypa. Endel av personalen presenterade sig för oss. Vi blev indelade i våra klasser och gick någonstans och talade. Själv kommer jag gå på 7C på hösten och på min klass går det 20 elever, min inkluderat. Vi är 15 tjejer och 5 killar. Det var typ 3 andra tjejer förutom jag som kommer från samma klass som jag. Det ger 4 tjejer från samma klass som från början var 6 tjejer. Not lyckat. Men iaf. Vi hade tutorer som visade oss runt på skolan ( både nya och gamla sidan av skolan ) och efter det lekte vi några lekar i gymnastikssalen. Vi åt mat och gick sedan till WSOY-huset och fortsatte med vanliga lektioner. Jag borde egentligen slutat klockan 14.45, men eftersom jag är ledare för hejarklacken och är frivillig att hjälpa till med att sy och planera så var jag i handarbetssalen och sydde samt planerade. Vi brukar nämligen alltid ha något tema som är färggrannt att man syns så bra som möjligt. Vi gjorde ( eller mer jag och min handarbetslärarinna ) en test maskotsdräkt. Vi var rädda först att den inte skulle synnas vad det påriktigt skulle likna men det blev nästa perfekt! :) Lena ( min handarbets lärarinna ) skulle ta hem den och pröva sprejmåla den för att se hur tyget reagerar och så ;) Vi syr det i vitt fibrer eller något liknande. Hade bara huvudvärk direkt när jag kom tillbaka till WSOY - huset så det var inte trevligt med huvudvärk. Men jag kom hem tillbaka kring klockan 16.15 Mormor gav mig en panadol (huvudvärkstablett) och oh my god, jag tycker det skulle varit svårt att svälja den, men det gick lätt som en plätt. Lade mig ned på soffan och råkade somna. Det var inte min mening xP
See ya cuties!
//Tatjana.

Av Sessi - 9 maj 2011 19:27

Som sagt, imorgon är det tisdag, men det är inte vilken tisdag som helst! Det är den tisdagen då min klass och palallel klasserna skall besöka vårt blivande högstadie! :D  Dessutom kommer vi få reda på vem som kommer vara i vår blivande klass ^^  Längtar så :)  Men för att inte se för mycket in i framtiden så skall jag ta och skriva något annat...
Som.. Haha xD  När jag skall komma på något annat så står huvudet tomt :P  The idea came to me lika a butterfly xD
Jo, jag har funderat på ifall jag borde lägga ut bilder på några teckningar jag ritat eller något liknande. Men sedan har jag börjat tveka på tanken. Nämligen, jag är rädd att någon kopierar någon bild och lägger ut någon annanstans och säger att det är dens teckning D:  Jag tror ingen skulle vilja att någon gör så med ens egna bilder/teckningar. Har till och med stött på sådana personer som kopierar andras berättelser, lägger ut på andra ställen och säger att man själv har skrivit det. Jag tänker inte nämna några namn, inte ens vinkar till de personer och ifall någon som känner igen sig i detta läser det och råkar känna mig på något sätt, så tänker jag säga att jag inte tänker på någon exakt specifik person. Så därför vill jag be alla som brukar kopiera och lägga in någon annanstans och ta åt sig äran själv, det är inget bra, för ifall någon får reda på det så kan det bli dyrt för en. På riktigt vill säga. Så ta alla och lev ett tryggt och vackert liv och gör er vackra för det ni är bra på och inte genom att ta någon annans :)
För att avsluta det här inlägget så lägger jag in en låt som jag riktigt, riktigt mycket gillar ^^

See ya cuties!
//Tatjana.

Av Sessi - 8 maj 2011 14:06

Yesh, det är otroligt vackert väder hos mig idag ^^  Solen lyser och det blåser lite smått. En sådan där super dag :)  Jag gillar det, för jag fick tillräckligt med kylan från vintern xD
Men... Som sagt så tål min hud inte solen och jag får varje dag smörja in armarna med solkräm. Och ansiktet dessutom. Spåren efter solkrämen blir äckliga och jag mår dåligt av att vara tvungen att smörja in mig varje dag med solkräm för att inte få utslag och underliga nippor på armarna. Så irriterande.
Men för att sluta klaga över allting så kan jag berätta att jag, mamma och brorsan funderar på att cykla till mormor för att hälsa på hos henne :) Morsdag idag ^^ Eller det är det iallafall i Finland, vet inte hur det är i andra länder :P  Men ja, morsdag så vi tar kanske och cyklar till mormor ^^
See ya cuties!
//Tatjana.

Av Sessi - 7 maj 2011 10:18

God morgon alla söta! <3
Jag vaknade för about 45 minuter sedan och märkte att jag har en verkligt dålig hårdag idag, så kommer knappast gå mycket ut eller webba med någon idag ( älskar att webba med mina tvä bästa kompisar som bor i Sweden ). Men till lika kom jag på en super smart idé, som aldrig kommer fungera. För det första har jag typ inga vänner som skulle ställa upp och ingen som skulle kunna sköta kameran D:  Bedrövligt, eller hur?
Men iaf, min granne har födelsedag idag. Funderar på att skriva ett kort och ge det åt henne, men det skulle vara en aning konstigt.. Vi har nämligen inte talat med varandra på ett helt år ungefär... Men man får se hur jag gör det, kanske tar och skriver ett kort och ger det. Artiget och vänlighet? Jag tror att man kan kalla det så. Men i alla fall, vad har ni söta läsare tänkt göra denna vackra lördag? :)
Vädret är underbart hemma hos mig så jag tror att jag skall ta och sitta inne hela dagen ^^ Haha xD Vanligen skulle man väl vara ute på vackra dagar, men min hud tål inte solen och jag orkar inte hela tiden smörja in armarna, benen, halsen, halva ryggen och ansiktet. Jobbigt D:  Men jag skall ta och leta mig till köket för att äta frukost ;)
See ya cuties! <3
//Tatjana.

Av Sessi - 6 maj 2011 17:48

Yepp, ny design :) Gillar den nya, den blev så somrig och dessutom fick jag in en bild på en av de saker jag ritat :D Har egentligen inte så mycket och blogga om just nu, så jag ställer er alla läsare en fråga: Vad tycker ni om min nya bloggdesign? ^^
See ya, cuties!
//Tatjana.

Av Sessi - 6 maj 2011 09:28

Yepp, hemma från skolan. IGEN. Mår inte helt bra och kände mig jätte yr tidigare idag, så jag tror att jag skall ta det rätt lugnt nu i helgen. Fast nu när jag är hemma (pga. att jag inte mår riktigt bra då) så kan jag alltid smått jobba på en ny design :) Vilket är bra, för jag är otroligt trött på den designen jag har xD
För att få något speciellt i det här inlägget så tänker jag berätta om vad jag brukar göra när jag är hemma från skolan, alltså när jag är sjuk ;D
1. Ifall jag har feber:
Så brukar jag mest sova och typ dricka mycket. Klarar inte av att göra så mycket med feber D:
2. Ifall jag mår illa och är yr (really bad):
Sitter jag vanligen i köket eller vardagsrummet och tycker synd om mig själv.
3. Ifall jag mår illa och är yr (not bad):
Sitter jag smått vid datorn för att få tiden att gå eller så lyssnar jag på musik och läser lite.
4. Ifall jag bara är trött:
Så hoppar jag omkring som en idiot i huset >_<
Okej, nummer 4 är inte på riktigt, men har som sagt tråkigt xP  Men skall ta och göra något som får mig att vara mindre illa mående nu.
See ya cuties!
//Tatjana.

Ovido - Quiz & Flashcards