suntra

Alla inlägg under november 2010

Av Sessi - 8 november 2010 16:37

Vad i hela världen har jag gjort för fel nu!? Asså, jag talade med min brors kompis på msn, och vi kom in på skolämnen och så började vi bråka. Asså, han började kalla mig nörd och det är något jag verkligen inte vill bli kallad! Särskillt inte av någon som inte egentligen känner mig. Han skulle bara veta! -.-'  Killar fattar ingenting. De tror de vet och kan, men egentligen, vet de ingenting om hur en tjej egentligen är. 
Imorgon, skriva på prov. Historie prov och Finska prov. Har inte ens läst på Finska provet och Historie provet har jag övat på men minns ingenting, tack vare den förskräpplige boken man har. Men som tur har man då en av de bästa lärarna i Historia. Asså, hon är jätte bra och jag kommer nästan ihåg allting hon berättat åt oss. 
Ja... Nu har hann upptäckt att det inte blir till något av hans förklarande. Han kallade mig nördigare ( att var mer nörd ), vilket tyder på att han tycker att jag är en nörd. Visst, visst. Han får väl tycka det. Jag tar väl datorn till rummet och läser till lika som jag lyssnar på Bad Day ='(  Jag som allting skulle hålla på att bli bra... Tydligen har jag fel i sista stunden. Som vanligt. Jag som verkligen hoppats på att allting med kallande åt mig skulle sluta. Till räckligt att bli kallad rysse och häxa. Jag vill inte också bli kallad nörd ='(
 

Av Sessi - 6 november 2010 09:31

Jag är trött! Så jätte trött! Hann inte skriva ett ordentligen inlägg igår så detta inlägg får ta straffet =(  Iallafall. Talade med kuratorn igår, var typ jätte hes och så, det gick inte så bra att tala =P  Men sen när jag kom hem så var småpojkarna hemma redan. Ja,ja. Jag vet, de är totalt äldre än mig och ändå kallar jag dem småpojkarna. Något jag bara gör. 
Men iallafall, kring klockan 21.30 fick mamma ta och ringa till... Vad det nu heter, eftersom jag hade en så jätte vacker värk i vänster öra. Mamma talade kanske en 5 minuter med dem i telefon och berättade vad det var och vad vi skulle göra åt det. Först skulle mamma ha stoppat vitlökspulver i örat på mig o.O  Inpaketerat förstås men ändå! Sedan tog jag istället en halva av något underligt och gick och lade mig. Det var så typiskt mig! Jag som ville spela bluff också ='(  Så jätte fräckt! Men så vaknade man kring 5.00 och kunde inte somna om. Man läste en hel bok och sedan somnade man om och vaknade. Och vill fara och sova igen. Jag har no idea över vad jag skall göra idag. Får väl se senare.  

Av Sessi - 5 november 2010 15:15

Jao, jag har räknat ihop hur många frågor jag fått och det var 23 stycken =) Så jag börjar att svara på dem i den ordning jag fick dem.


Vad brukar du göra på dagarna?

Svar: Oftast sitter jag vid datorn, men ibland städar jag eller övar till prov =)

Hur kan du "älska" skolan om du inte har några riktiga vänner?
Svar: Jag vet inte riktigt, jag tror att jag vant mig vid detta med vänner och sedan tar jag väl skolan på mer allvar =)

Känns det inte väldigt ensamt?
Svar: Den känns väl en aning ensamt, men jag har vant mig.

Favoritfärg?
Svar: Egentligen alla, de är alla vackra på sitt sätt =)

 
Favoritfilm?
Svar: Har rätt många, men förtillfället har jag t.ex Prince of Persia sands of time som favorit.

Om du var tvungen att välja mellan Twilight och Harry Potter, vad skulle du välja?
Svar: Det står väldigt jämt mellan dem båda, men jag tror att jag måste välja Harry Potter =)

Visste du vem av forumiterna jag var innan du läste det längre ner?

Svar: Ja, det visste jag =)

  

Vad tycker du om 2012?

Svar: Jag vet inte riktigt, brukar ta en dag i taget. Tänker inte så mycket på det.

 

Är du en av dem som kommer vakna dagen efter den "förutspådda undergången av drogade mayaindianrer" och skrika: "LOOSERS!"?
Svar: Nej, det tror jag inte.

Vilket ord passar mest in på dig? Flummig eller allvarlig?

 Svar: Jag vet inte. Jag antar att en blandning.

 

Vad vill du jobba/göra karriär som?

 Svar: Har inte hunnit planera/fundera.

 

Framtids planer/drömmar?

 Svar: Jag har inte planerat så långt, men jag har iallafall planerat att gå högstadiet och sedan gymnasiet.

 

Hur stort är ditt rum?

Svar: Där kring 11 kvadratmeter stort ;D

 

Vad skulle du säga om du stötte på din stora idol?

Svar: Jag vet inte riktigt, antingen skulle jag presentera mig som en vanlig människa eller så skulle jag typ svimma xP

 

Om du fick chansen att flytta till ett valfritt land i ett år, vilket skulle du då flytta till?

Svar: Jag har funderat mycket på denna fråga och kommit fram till att det antingen skulle vara Frankrike/Italien/Sweden eller Japan =)

 

Tror du jorden går under 21 december 2012?
Svar: Nej, jag tror inte det.

 

Har ni jaffa (lääsk) i finland? (A)

Svar: Ja, det har vi :)

 

Finland eller Sverige?

Svar: Kan tyvärr inte välja mellan dem =)

Blogg eller dagbok?
Svar: Jag vet inte riktigt... Tror nog att jag tar blogg ;)

Känd eller inte känd?
Svar: Det finns fördelar med att inte vara känd, så jag väljer nog inte känd =)

 
Många falska vänner eller en som är äkta?
Svar: En som är äkta =)

Läsa eller sitta vid datorn?
Svar: Läsa

Läsk eller saft?
Svar: Hm... Tror att jag tar både ock ;)  

Av Sessi - 5 november 2010 14:09

Som rubriken säger, skall svara på dem strax och efter det skall jag skriva ett ordentligt inlägg ;)

 

Av Sessi - 4 november 2010 19:19

Var i skolan idag och it was wonderful! =D  Vi spelade Innebandy på gymnastiken och jag hade inga skor på mig så det hände lite missöden. Min ena tånagel gick av på häften! Konstigt, det tog inte sjukt fast det borde gjrt det. Och ja... Johannes ( en kille i klassen ) slog mig med innebandy klubban rakt på vristen. Med full kraft! Det tog rätt sjukt men det var bara att bita ihop och inte visa sig fått sjukt. De fattar aldrig att det bara är ett spel. Och ett spel är inte hela världen. Så jävla dumma de kan vara.
Men iallafall. Har varit och hämtat pappa =)  Han har ledig vecka. Dessutom skall brorsans kompis komma till oss imorgon. Jag skall fundera ut något "elakt" nu =)  

Av Sessi - 3 november 2010 19:29

Hehe... Precis som rubriken säger. Jag har fortfarande sjukt i halsen men jag är ändå glad och har trevligt =) Håret är vått och blä! Vill gå och sova men har ingen lust sålänge det bränns i halsen!
Asså... Mitt hår ser förskräckligt ut för tillfället! Det var acceptabelt när det var vått och som ett kråkbo, men nu är det typ spikrakt och det ser helt weird ut. Men ja... Detta inlägg kommer inte bli så långt... Skriver bara annars... För att jag har väldigt tråkigt och så. Fast ja... 
Asså, allting tyder på att de inte alls tycker synd om mig. Soffi talade med mig på msn idag på kvällen och undrade ifall jag kommer till skolan imorgon, och ta med tusan det skall jag. Jag frågade vad vi hade för läxor och hon sa att vi har Innebandy på gymnastiktimmen ( tråkigt, men riktigt ok ) och sedan undrade hon ifall jag har matteboken hemma. Förstås att jag inte har den. Hon blev typ "höh", helt som om hon skulle tycka att det är fräckt. Men jag gillar inte alls detta att jag varit borta från skolan 3 dagar. Jag har missat en massa! Inte bra, inte bra. Dessutom kommer jag troligen ha svårt att tala i skolan imorgon eftersom jag kommer vara så trevligt hes och så. Jag verkligen hatar att vara sjuk =(  

Av Sessi - 3 november 2010 11:10

Japp, hemma igen!
Var med mamma till morfars förra hus och hämtade det vi skulle hämta. Och några saker till... Well, jag hann inte ta bilder eftersom mamma hade bråttom med att lägga allting under tak och så. Men jag förstår varför. Man vill inte att det skall bli vått, förstås ;)
Men en liten lista över vad vi hämtade:
Vagn hjul  x2

Mjölk kannor x5 ( 3 småa och 2 större )

Mjölk hink + mjölk sil

En spade xD
"Säldon" till hästar
Typ dessa saker är gamla. Vagn hjulen är säkert båda över 50 år, de kan dessutom vara äldre, vilket gör dem rätt värdefulla. Dessutom tror jag att jag kommer snart få sitta och putsa en massa saker och sådant med mamma. Yey... Världens bästa tids fördrift. Men skall arbeta på lite avatarer och bakgrunder nu ;)  

Av Sessi - 3 november 2010 07:11

Go'morron! =)

Vaknade för en stund sedan och var otroligt rasslig. Asså, jag har en massa slem i halsen, inte kul. Så mamma tyckte att jag skulle dricka lite te. Svartvinbärste är det bästa te som finns <3 Enligt mig förstås xP  Halsen är lite bättre nu =)
Men ja... Jag slapp inte till skolan idag, mamma tyckte att det var bättre att jag stannar hemma idag eftersom min feber vandrade så mycket igår. Från 37.2 till 36.9 och från det till 37.1 och så. Det gjorde så hela tiden typ. Sedan när jag skulle och lägga mig var det 36.5 som gällde. Så mamma tyckte det var bättre att jag stannade hemma idag också. Men imorgon slipper jag till skolan! =D  Det sa mamma igår innan jag somnade. Eftersom jag har dubbeltimme gymnastik då, så är det roligt ( vet inte, men jag gillar att ha dubbeltimme gymnastik xD ). Och det är så på morgonen från det jag börjar och två timmar framåt =) Sedan efter det har vi Religion, Matematik och Svenska. Inte så roligt, men Matematik är riktigt okej =)  Det är faktiskt rätt roligt ibland. Men efter de timmarna så har jag syslöj i två timmar! =D <3  Därför är torsdag en av de bästa dagarna i veckan <3 Asså, de andra förstår inte varför jag så älskar syslöjd men, att få höra ljudet av symaskiner får mig att känna mig lugn. Dessutom har många i min släkt varit väldigt duktiga på syslöjd. Dessutom förstår de inte hur jag kan ha MVG i syslöjd medans de har VG. Sanningen är att det beror på hur mycket tid och hur nogrannt och vårdande man för allting =)  Nu låter det som om jag skulle predrika xD
Men jag älskar syslöjd =)  Det har jag alltid gjort. Det påminner mig om att jag måste sy om några knappar i min jacka xD  De är slarvigt fast sydda och det stör mig. Det är ju enkelt för dessa kära knappar att lossna. Därför skall jag sy fast dem igen med vårdnad och kärlek <3
Skall få klä på mig ordentligt idag och fara med mamma och hjälpe henne med en sak. Egentligen skulle min syster och fara och hjälpa men lite före klockan 7 ( klockan 6 i Sweden ) så fick hon ett telefonsamtal där hon fick ett arbetspass =)  Hon är arbetslös förtillfället men ibland kan hon få arbetspass och som jag vet får hon betalt också. ;)  Men ja. Vi skall till min morfars gamla hus ( vackert ställe, väldigt vackert <3 ) och hämta två vagn hjul. Ni vet väl vad jag menar? =P  Mamma har ett från tidigare, men nu kommer hon få två till ^^  Det är rätt ovanligt med vagn hjul ( gamla sådana ) här i mina trakter. Därför är mamma jätte glad att min morfar hade sådana =)  Eller, jag vet ju inte hur de ser ut eller så, var i skolan förra gången hon var där och rotade efter gamla grejer ^^  Det är roligt =)  Men jag tror att jag pabblar på utan att tänka igen xD  Tror jag skall försöka tänka ut vad jag skall klå på mig så att jag har varmt, men ändå inte för varmt =P  Vill ju inte frysa och bli sjuk igen ^^
Ja, på måndag när febern var som värst så trodde jag faktiskt att jag skulle dö. Asså, det var bara 38.2 eller något sådant men jag var kokhet och jag frös fast jag var under ett täcke. Dessutom hade jag jätte svårt att andas eftersom jag hade halsen täppt av slem då redan. Det var hemskt. Riktigt hemskt. Det var värst från det att jag tagit min första tupplur till det att jag gick och la mig. Och det är ganska länge det. Men NU skall jag sluta babbla om en massa och gå och klä på mig så att jag inte kommer frysa =)  

Ovido - Quiz & Flashcards